MS Windows
briani 27239
Windows 2000 printer driver?
Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 25-10-02 21:36

Hej NG

Jeg har lige forbundet vores 2 PCér i netværk, én win98 og én win2000.
På win2000 maskinen er printeren installeret, men for at det kan komme til
at virke skal
der åbenbart installeres en win98 printer driver også.
Så kommer problemet, når jeg vil installere denne spørges der efter Windows
2000 Server Cd-rom,
denne har jeg ikke, er det ikke muligt at finde driveren et andet sted?

Mvh

Jakob

Fra : Asle Bjerva

Dato : 25-10-02 22:59

"Jakob L. Nielsen" <nmb14917@vip.cybercity.dk> skrev i melding
> [...]
Windows
> 2000 Server Cd-rom,
> denne har jeg ikke, er det ikke muligt at finde driveren et andet sted?

Hos skriverprodusenten finnes som regel de nødvendige drivere.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-10-02 09:04

"Jakob L. Nielsen" <nmb14917@vip.cybercity.dk> wrote in message
> der åbenbart installeres en win98 printer driver også.

Driveren skal installeres på Win98-maskinen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 26-10-02 16:20

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> "Jakob L. Nielsen" <nmb14917@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Driveren skal installeres på Win98-maskinen.
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Jeg har installeret printer driveren på win98 maskinen.
Men på win2000 maskinen, hvor printeren sidder, står der under Sharing:
"Drivers dor different versions of Windows.
If this printer is shared with users running different versions of Windows
then you will need to install additional drivers for it."

og det er her problemet opstår da maskinen så lige pludselig kræver en
windows 2000 server cd-rom.

Det er denne additional driver jeg er ude efter, skal man have omtalte
cd-rom eller kan man hente driveren et sted?

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-10-02 10:22

> If this printer is shared with users running different versions of Windows
> then you will need to install additional drivers for it."

Jeg har nu ikke haft problemer med at share en printer mellem 2000 og 98.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-10-02 15:34

Det vil du heller ikke have hvis bare Windows har en driver til den.
Hvis ikke det er tilfældet skal man bare installere en relevant driver
sådan som der står.

On Mon, 28 Oct 2002 10:21:59 +0100, "Jesper G. Poulsen"

Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 28-10-02 19:30

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Det vil du heller ikke have hvis bare Windows har en driver til den.
> Hvis ikke det er tilfældet skal man bare installere en relevant driver
> sådan som der står.

Jo tak så langt er jeg med.
Men da jeg ikke windows 2000 server cd-rommen, kun windows 2000, var jeg
interesseret i om man kunne finde
omtalte driver på nettet eller om jeg er nød til at fremskaffe server
cd-rommen.

Jakob

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-10-02 21:19

Fabrikantens hjemmeside vil have den.
Der er i øvrigt ikke forskel på driveren til WIN2000 og WIN2000
Server.

On Mon, 28 Oct 2002 19:29:45 +0100, "Jakob L. Nielsen"

Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 29-10-02 20:07

> Fabrikantens hjemmeside vil have den.
> Der er i øvrigt ikke forskel på driveren til WIN2000 og WIN2000
> Server.

Mærkeligt - den vil ikke accpetere windows2000 cd-rommen men forlanger
windows2000 server.

På HP´s hjemmeside har jeg ikke kunnet finde omtalte driver.

Jakob

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-10-02 23:18

HP tillader ikke download af deres drivere. Du skal bestille en CD.
En stor grund til at jeg ikke køber HP produkter og heller ikke
anbefaler andre at gøre det.

On Tue, 29 Oct 2002 20:07:07 +0100, "Jakob L. Nielsen"