[PEAR] dbconnect fejler, hvorfor ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-10-02 19:14

Er der ikke et sted man kan se *hvorfor* forbindelsen til databasen
fejler ? - jeg får fejlen "connect failed", den er jo ikke ligefrem
sigende...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-10-02 19:32

Henrik Stidsen wrote:

> Er der ikke et sted man kan se *hvorfor* forbindelsen til databasen
> fejler ? - jeg får fejlen "connect failed", den er jo ikke ligefrem
> sigende...

Prøv at spørge i nyhedsgruppen php.pear.general på serveren news.php.net.

Generelt om fejlhåndtering i PEAR DB: Se
http://www.evolt.org/article/Abstract_PHP_s_database_code_with_PEAR_DB/17/21927/index.html#comment32597.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-10-02 19:52

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> wrote in

> Prøv at spørge i nyhedsgruppen php.pear.general på serveren
> news.php.net.

Det må jeg lige prøve ad med.

> Generelt om fejlhåndtering i PEAR DB: Se
> http://www.evolt.org/article/Abstract_PHP_s_database_code_with_PE
> AR_DB/17/21927/index.html#comment32597.

Ja det var jo ik ligefrem fordi den error-handling gjorde det mere
informativt :/
"Notice: DB Error: connect failed in /usr/local/lib/php/PEAR.php on
line 593"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-10-02 01:32

On Mon, 28 Oct 2002 18:52:02 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<spamtrap@spammer.dk> wrote:

>Ja det var jo ik ligefrem fordi den error-handling gjorde det mere
>informativt :/
>"Notice: DB Error: connect failed in /usr/local/lib/php/PEAR.php on
>line 593"

Specielt ifbm. et generisk abstraktionslag burde man ikke bekymre sig
om hvad, der står på linje 593 i PEAR.php. I værste fald vil man
begynde at rette den manuelt til, til stor morskab for næste gang, man
hælder en ny PHP på systemet og/eller opdaterer relevante PEAR-filer.

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-10-02 19:40

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in

> opdaterer relevante PEAR-filer.

Ku da være jeg lige skulle checke PEAR versionen og evt opdatere den
- har dog PHP4.2.2 svjh, så mon ikke det er en rimelig ny version ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-10-02 20:13

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in

> Specielt ifbm. et generisk abstraktionslag burde man ikke
> bekymre sig om hvad, der står på linje 593 i PEAR.php.

Nu tog jeg så lige og kiggede på hvad der egentlig står på den linie,
det gør mig jo bare endnu mere forvirret :)

592 if ($this->mode & PEAR_ERROR_TRIGGER) {
593 trigger_error($this->getMessage(), $this->level);
594 }

Det er altså fejl-udskrivningen der fejler...