Underlig Fejl MB Eller CPU
Fra : Henrik

Dato : 25-10-02 18:10

AMD Duron 800 Mhz i Packard Bell iconnect 1803d

Der lød 2 brag i den.
2 kondensatore var eksploderet..
Den gik total død.
Satte 2 nye kondensatore i ( de sidder meget tæt ved indgangs strøm
stikket )
Så startede den fint op
Både i bios og Windows.
Men nu slukker den (går ud) ved den minste brug
Står den bare startet op i windows kan den stå med skrivebord og det hele
klar konstant.
Men vil man køre et eller andet program lille eller stor slukker den igen(
går død) og man må reset´te for at genstarte.
Jeg har prøvet at skifte Atx strømforsyningen med en ny 350 W
Den hjlæper ingenting
Er bundkortet defekt ?
Eller har cpuén taget skade ?
Kan man udlukke den ene af dem
Hvordam kommer jeg videre uden at skulle købe begge dele.
Hard Disk er også testet på anden maskine og er ok

--
Med Venlig Hilsen
Best Regards

Henrik ...

e-mail newsgrnospam@stofanet.dk
( remove fjern nospam )

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-10-02 18:37

Henrik skrev i meddelelsen <3db97af2$0$801$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]

>Kan man udlukke den ene af dem
>Hvordam kommer jeg videre uden at skulle købe begge dele.
>Hard Disk er også testet på anden maskine og er ok

mit kvalifiserede gæt er at din CPU er ok, jeg har den opfattelse,
at CPUer enten virker eller ikke virker, ialt fald sålænge de kører med
den af fabrikanten specifiserede hastighed..

men at der er røget lidt flere komponenter end de to
døde kondensatore, som fx. transistore, opamps, andet..

CPUen trækker mere strøm, når den skal arbejde, end når den bare
skal holde liv i dit win. skrivebord..
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 27-10-02 11:25

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
in message news:3db98196$0$19344$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> men at der er røget lidt flere komponenter end de to
> døde kondensatore, som fx. transistore, opamps, andet..

Var de nye kondensatorer magen til de gamle? De har højst sandsynligt en
forbindelse til noget switch-mode forsyning, og i en sådan er det ret
essentielt at kondensatorerne har samme lave ESR (equivalent series
resistance - altså modstand) både for at kunne levere lige så meget power og
fordi man har en svingningskreds bestående af induktans og modstand i
printbaner, modstand i kondensatorer og kapaciteter i ind- og udgange.
Derfor risikerer du en strømforsyning der går i selvsving med ustabilitet
til følge...!

> CPUen trækker mere strøm, når den skal arbejde, end når den bare
> skal holde liv i dit win. skrivebord..

Så absolut!

--
/H3nrik V! - OverClocker - fordi jeg kan!