Så bid dog ordentligt havørred!
Fra : Kenneth Jørgensen

Dato : 25-10-02 16:22

Min første sæson som rendyrket kystfluefisker lakker mod enden.
Jeg har landet 8 havørreder på fluen, hvilket er lidt mere end jeg plejede
som spinnefisker.
Men jeg har haft kontakt med mange flere, men de vil ikke blive hængende.
Jeg har dem på i 2-5 sekunder og så er de væk.
Har i nogle forslag til hvordan man kan optimere at de bliver hængende?

Mvh

Kenneth

Fra : H.O.T

Dato : 25-10-02 18:05

"Kenneth Jørgensen" <banke@diana.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har dem på i 2-5 sekunder og så er de væk.
> Har i nogle forslag til hvordan man kan optimere at de bliver hængende?

Ingen gode forslag herfra, men tillykke med den flotte "start" sæson.......

Henrik

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 25-10-02 19:09

Måske mere fart på fluen. Krogene er selvfølgelig i orden? Dvs. skarpe og
med et ordentligt kroggab, der ikke er blokeret af muddlerhoveder eller for
tyk dubbing. Ellers lyder dine oplevelser sikkert bekendte for alle
kystfluefiskere. Specielt om efteråret.

Mvh
Johan Gadegaard

Fra : Mads Pilt Nielsen

Dato : 26-10-02 12:39

En anden kendt ide hvis du ikke har luret den er at skifte til en lille
mysisflue eller lignende det virker tit!
VH Mads Pilt

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-10-02 13:51

> [...]
> Jeg har dem på i 2-5 sekunder og så er de væk.
> Har i nogle forslag til hvordan man kan optimere at de bliver hængende?

Prøv at tjekke elasticiteten i din flueline.
Nogle flueliner egner sig faktisk bedst til bungy jump, mens andre har en
kerne af kevlar og en deraf følgende stivhed/træghed.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : K Jensen

Dato : 06-11-02 22:41

Hej Kenneth ;)
Jeg sider med det nye blad fra Sportfiskeren Nr.9 - November, der i er der
en artikkel om Cirkelkrogen!!!
Hvis du selv binder dine fluer kan du prøve en streamerkrog `C71S S´ .
det skulle efter udsagn værer en krog der ikke fejl kroger, jeg har da ikke
selv prøvet den men det er da et forsøg vær.
Men du kan jo selv læse denne artikkel som jeg synter er intrasant, og jeg
vil selv prøve de kroge.
Hilsen Kim J

Fra : Henric

Dato : 09-11-02 14:14

Testa räka bunden på Kamazans dubbelkrok. I det närmaste självkrokande.
/H