Filter/luftpumpe til 85 liter akvarie?
Fra : Kristian

Dato : 25-10-02 16:42

Jeg har fået et ca. 85 liters brugt akvarie af en ven!

Der er ikke noget filter i, kun en alm. luftpumpe som laver lidt boler i
vandet!

Jeg skal derfor have fat i en god filter løsning, men er itvivl om hvad jeg
skal have!

Jeg er blevet anbefalet Eheim af flere, som jeg kan se har et rimeligt stort
sortiment!

Jeg er først og fremmest itvivl om jeg skal vælge et indvendigt eller
udvendigt filter, så jeg vil gerne have nogler plusser og minusser for disse
to typer!

Prisen skal være billigst mulig, jeg ved godt at de udvendige somregel er
dyrere, men man kan også få nogle i den billige ende! Men hvis vi siger max.
800 kr., men helst omkring 500 kr., hvad siger I så? Jeg hører selvfølgelig
stadig plusser og minusser ved at købe det dyre fremfor det billige!

Desuden skal filteret gerne have en form for iltning, så jeg kan smide den
gamle støjende luftpumpe ud!