MS Windows
briani 27239
hvad skal man vide før 1.gang XPhome skal ~
Fra : paul

Dato : 25-10-02 16:22

Min foreløbig huskeliste er følgende. Har jeg glemt noget?

- tryk ikke på Esc selvom det står på skærmen at du kan.
- vær ikke bange for at trykke på avanceret
- NTFS giver kompatibilitetsproblemer: foretræk FAT eller FAT32
- lad den slette C-partitionen. Og bagefter installér på den ledige plads.
- i første omgang må du hellere nøjes med 1 bruger. Du kan altid tilføje
andre
senere. XP er lettere at configurere når man er alene på den.
------------------------------
Første ting når XP kører:
- Se egenskaber for 'DenneComputer': der skal stå 'Version2002,
Servicepack1'
Ellers skal du køre XPSP1-DA-X86.exe snarest mulig.

- gå til Kontrlpanel 'tilføj/fjern prg' og fjerne pestilensen
WindowsMessenger
fra windowskomponenter. (kræver servicepack1)

- i kontrolpanel SYSTEM kan du (hvis du vil bevare styring på din PC)
deaktivere WindowsUpdate, Systemgendannelse og auto-fejlrapportering.
----------------------

Husk at brænde en RestoreCD med Drive Image hver gang du vover dig ind i
større ændringer.

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 25-10-02 21:11

> - gå til Kontrlpanel 'tilføj/fjern prg' og fjerne pestilensen
> WindowsMessenger

Du fjerner kun ikonet fra start menuen. Den kan fjernes helt med den
kommando i "Kør":

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Mvh Erik.

Fra : repost

Dato : 26-10-02 15:51

"Erik B. H@nsen" <nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du fjerner kun ikonet fra start menuen. Den kan fjernes helt med den
> kommando i "Kør":
>
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>
> Mvh Erik.

Hvorfor ikke bare sætte et flueben i : lad ikke dette program køre i
baggrunden ?

Repost.

Fra : Edmund

Dato : 25-10-02 23:11

paul wrote:
> Min foreløbig huskeliste er følgende. Har jeg glemt noget?
>
> - tryk ikke på Esc selvom det står på skærmen at du kan.

Hvad tænker du på her.

> - gå til Kontrlpanel 'tilføj/fjern prg' og fjerne pestilensen
> WindowsMessenger
> fra windowskomponenter. (kræver servicepack1)

Nej, virker ikke. Læs hvad der står inde i tilføj/fjern

--
Mvh Edmund

Fra : paul

Dato : 26-10-02 15:40

Ja- helt i starten ved en cleaninstall er der en ventebjælke på 15sek. Hvis
jeg trykker på Esc for at spare de 15 sek bliver jeg bombet tilbage til det
hele om igen.....

Fra : Leony

Dato : 25-10-02 23:16

"paul" <fjerndettegetpaul@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Min foreløbig huskeliste er følgende. Har jeg glemt noget?

Måske er det en god ide at køre XP anti-spy hvis du har paranoide tendenser.
http://www.xp-antispy.de/

> Husk at brænde en RestoreCD med Drive Image hver gang du vover dig ind i
> større ændringer.

Det er billigere bare at have det liggende på harddisken (forudsat at du har
2 partitioner.
Hver gang du installerer noget er der en potentiel fare for at noget går
galt (sikkert paranoidt, men muligheden foreligger).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/