I er dumme alle sammen :)
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-10-02 15:46

Hvor er jeg træt af jer! Nu har jeg jo fået at vide at "min" kat, som
var blevet påkørt, vil få det godt igen, så nu kunne jeg jo godt lade
være med at kigge på gruppen her.

Men selvom jeg aldrig har kunnet fordrage katte før så fik den lille
fyr alligevel trykket på et eller andet i mig, for nu vil jeg gerne
have en kat. Desværre så må vi ikke have dyr her i ejendommen, men mon
ikke ejeren er til at snakke med, der er trods alt allerede to hunde
og så meget larmer en kat da heller ikke, vel? Nej, det store problem
er min mand. Jeg kan godt se alle hans argumenter og de er rigtig
gode, men det er lidt lige som om hjernen og hjertet slet ikke vil
arbejde sammen i denne sag. Suk.

Lige for lidt siden var der en der postede et link til hhv. Maine Coon
og Norsk Skovkatte Foreningernes hjemmesider, og der er slet ingen
tvivl. "Min" hankat venter jo nok ikke på at vi bliver klar, så det
bliver en Maine Coon eller en Norsk Skovkat. Hvor er de bare dejlige!
Det eneste der bliver et krav er at de skal kunne være sammen med
hund(e).

Nå, jeg må nok hellere bare drømme videre, man skal i hvert fald ikke
have kat før alle i husstanden er enige om det!

Men bare lige et par små spørgsmål:

Hvad gør I når I skal på ferie eller bare afsted i en weekend?
Kan man få en sygeforsikring til katte og hvad koster sådan en?
Hvad koster den årlige vaccination/dyrlægetjek?
Hvor meget tid skal man bruge på pelspleje af Norsk Skovkat og Maine Coon?

God weekend, Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 25-10-02 15:54

hejsa Trine
> bliver en Maine Coon eller en Norsk Skovkat. Hvor er de bare dejlige!
> Det eneste der bliver et krav er at de skal kunne være sammen med
> hund(e).

det kan de godt lære*SS* men der er da også katte opdrætter der har hunde

hilsen Sanne

http://www.silver-heart.dk

Fra : Mette Jensen

Dato : 25-10-02 16:26

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Men selvom jeg aldrig har kunnet fordrage katte før så fik den lille
> fyr alligevel trykket på et eller andet i mig, for nu vil jeg gerne
> have en kat.

Jamen, velkommen i klubben!

> [...]
> er min mand. Jeg kan godt se alle hans argumenter og de er rigtig
> gode, men det er lidt lige som om hjernen og hjertet slet ikke vil

Jamen må vi høre? Hvis han har gode argumenter, så må vi jo bare lave nogel
mod-argumeneter, der er bedre!

>Så det bliver en Maine Coon eller en Norsk Skovkat. Hvor er de bare
dejlige!
> Det eneste der bliver et krav er at de skal kunne være sammen med
> hund(e).

Det er ikke noget problem! Jeg kender flere der både har Manie Coon eller
Skovkat og de trives fint med hunde. Maine Coon katten er jo lidt
hunde-agtig ( kunne måske bruges på manden?). Vores Maine Coon kan fx
apportere.

> Hvad gør I når I skal på ferie eller bare afsted i en weekend?

Vi får overboen til at komme og nusse, forde, tømme bakke. En weekend kan de
sagtens klare. Når vi skal væk længere tid passer min far dem.

> Kan man få en sygeforsikring til katte og hvad koster sådan en?

Ja, det kan man. Den koster ca 600-700 om året.

> Hvad koster den årlige vaccination/dyrlægetjek?

Det kan man jo aldrig helt vide. Men hvis der ikke opstår uventede sygdom
kan det gøres for ca 400 per kat.

> Hvor meget tid skal man bruge på pelspleje af Norsk Skovkat og Maine
> Coon?

Jeg har, som du sikker har gættet, Manie Coon. Lige i fældetiden bliver de
børstede igemmen hver trejde dag.
Men resten af året er det nok ca en gang i ugen. Et bad kan komme på tale,
hvis katten har tildens til meget filteret pels, men er altså ikke noget man
gør i forbindlese med daglig pleje.

> God weekend, Trine

Tak i lige måde! Og hvis du har flere spørgsmål må du meget gerne spørge

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : bankehytten

Dato : 25-10-02 18:53

Hej

> Nå, jeg må nok hellere bare drømme videre, man skal i hvert fald ikke
> have kat før alle i husstanden er enige om det!

håber i bliver enig

> Men bare lige et par små spørgsmål:

bare spørgløs

> Hvad gør I når I skal på ferie eller bare afsted i en weekend?

pension (dyrt men godt) eller venners hjælp som passer dyret i eget hjem (det fortrækker jeg)

> Kan man få en sygeforsikring til katte og hvad koster sådan en?

ja i topdanmark eller alm brand det koster vist 600-700 kr pr men jeg er ikke sikker
Ring og spørg.
Fandt det her link http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Hund_Forsikring/tema_hund_forsikring.html

dete r også om kat

> Hvad koster den årlige vaccination/dyrlægetjek?

hos min dyrlæge 430 kr

> Hvor meget tid skal man bruge på pelspleje af Norsk Skovkat og Maine
> Coon?

Det er meget forskeligt fra kat til kat jeg bruge max 1 time om ugen Jeg har 1 main coon og en norsk skovkat) og det er ikke fordi de er filtret de holder deres pels selv men det er ikke alle der gør det,jeg nyder at børste dem og det gør de også
Så klipper jeg negle på dem ca hver 14 dag og det tager ca 10 min pr kat hvis ellers ikke cæsar skal ligge og ælte hele tiden

Knus Henriette.

--
Norske skovkat og Main coon
http://bankehytten.homepage.dk

Fra : Pia J

Dato : 25-10-02 19:08

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> Nå, jeg må nok hellere bare drømme videre, man skal i hvert fald ikke
> have kat før alle i husstanden er enige om det!

Min mand kan heller ikke lide katte, er i hvert fald imod kattebakker og
indekatte, og de interesserer ham ikke. Men der må godt være et par stykker
til at fange mus, når vi er flyttet på landet.

Her til aften, efter at have hilst på hundene, overhørte jeg denne samtale
mellem gemalen, og den ene 4 mdrs. killing, som var hoppet op i den øverste
hængekøje for at gøre sig lækker for ham:

- iiiiiiv!
- Jaa, du er en go kat, er du ikke? Go kat...
- rrrrrr-rrrrrr-rrrrrrrr-rrrrrrrrrr
- Nussebasse!

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-10-02 19:15

In article <3db9879a$0$96958$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> - iiiiiiv!
> - Jaa, du er en go kat, er du ikke? Go kat...
> - rrrrrr-rrrrrr-rrrrrrrr-rrrrrrrrrr
> - Nussebasse!

He he he... endnu én er gået i fælden

Fra : Lars Dahl

Dato : 25-10-02 19:31

> Hvor er jeg træt af jer! Nu har jeg jo fået at vide at 'min' kat, som
> var blevet påkørt, vil få det godt igen, så nu kunne jeg jo godt lade
> være med at kigge på gruppen her.

Hmm... At du stadig er her, tyder unægteligt på at du er lige så dum som
os andre

> [...]
> er min mand. Jeg kan godt se alle hans argumenter og de er rigtig
> gode, men det er lidt lige som om hjernen og hjertet slet ikke vil

Der er ingen gode argumenter for, ikke at ha' kat . Derimod er der
en masse for at ha'..... F.x. er det meget mere behageligt at ha' en
kælen kat på skødet i en times tid, frem for en kælen Newfoundlænder....

> [...]
> bliver en Maine Coon eller en Norsk Skovkat. Hvor er de bare dejlige!
> Det eneste der bliver et krav er at de skal kunne være sammen med

Det er nok nærmere noget med at hunden(e) skal kunne sammen med katten
. Fælles for de to nævnte racer, er at de er så overbeviste om deres
egen styrke og overlegenhed, at de ikke lader sig gå på / skræmme af
noget som helst (næsten).

> Nå, jeg må nok hellere bare drømme videre, man skal i hvert fald ikke
> have kat før alle i husstanden er enige om det!

Så må husstanden jo bare se aat blive enige med dig

> Men bare lige et par små spørgsmål:
>
> Hvad gør I når I skal på ferie eller bare afsted i en weekend?

I en weekend får vi en ven af huset til at komme og nusse, fodre og
tømme bakker. I en hel ferie flytter svigermekanikken ind som hus- og
kattesitter.

> Kan man få en sygeforsikring til katte og hvad koster sådan en?

Jeg mener, det koster ca. 500,- om året hos Dahlberg Assurance.

> Hvad koster den årlige vaccination/dyrlægetjek?

Vi har lige givet 250,- pr. mis. Om det er dyrere eller billigere end
normalen, aner jeg ikke....

> Hvor meget tid skal man bruge på pelspleje af Norsk Skovkat og Maine Coon?

Maine Coon: Aner det ikke!
Skovtrold: Tjah... Vi bruger ikke ret meget tid på det, men nu har vi jo
også flere, som så hjælper hinanden. Kun i fældeperioden i februar -
marts skal der børstes et par gange eller tre om ugen, ellers er det ca.
en gang hver 14. dag - og vi har _ikke_ problemer med knuder eller andet
uønsket i pelsen.

> God weekend, Trine

Tak, I lige måde

Med venlig hilsen
Lars Dahl
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-10-02 20:39

Lars Dahl <ldahlKATTE@BAKKEjubiipost.dk> writes:

> Der er ingen gode argumenter for, ikke at ha' kat . Derimod er der
> en masse for at ha'..... F.x. er det meget mere behageligt at ha' en
> kælen kat på skødet i en times tid, frem for en kælen Newfoundlænder....

Ja, der er i hvert fald mindre sandsynlighed for at få "sovende" ben.
Men i det her tilfælde er der nu et par ret gode argumenter:
-Vi er ofte væk fra fredag eftermiddag til søndag aften, og vi har
ikke lige nogle der kan passe den/dem.
-Vi er begge studerende, så vi er ofte væk 8-10 timer hver dag.
-Vi må ikke have husdyr.

Men lige nu er der ikke så meget logik i mig, mere en lille grå hankat
der mangler et nyt hjem...

Mvh Trine

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 26-10-02 19:41

Trine Kornum Christiansen skrev i meddelelsen ...
>Men i det her tilfælde er der nu et par ret gode argumenter:
>-Vi er ofte væk fra fredag eftermiddag til søndag aften, og vi har
>ikke lige nogle der kan passe den/dem.

Ja, den er hård at argumentere imod...

>-Vi er begge studerende, så vi er ofte væk 8-10 timer hver dag.

Løses let: Anskaf to katte, så keder de sig ikke

>-Vi må ikke have husdyr.

Håber jeg, I kan løse ved at snakke med husejeren.
Og ja, hele huset skal gerne være enig, før man anskaffer et dyr...

>Men lige nu er der ikke så meget logik i mig, mere en lille grå hankat
>der mangler et nyt hjem...

*ss*

Hilsen Birgitte

Fra : Leyna

Dato : 27-10-02 12:05

On Sat, 26 Oct 2002 20:40:48 +0200, "Birgitte Krogh"
<birgitte.krogh@get2net.dk> wrote:

>Ja, den er hård at argumentere imod...

Den er rigtigt hård at argumentere imod, og hvis man ønsker at livet
skal fortsætte som hidtil, så er det faktisk heller ikke nogen god ide
at anskaffe et husdyr. Det er i hvert fald min mening.
Kattekillinger og hundehvalpe er jo dejlige at se på og nuttede at
kæle med, men men men... Der følger altså også et stort ansvar med.
Umiddelbart ville jeg foreslå dig at nøjes med at kigge på de dejlige
kattebilleder, og så vente med at anskaffe et dyr til du har tænkt det
HELT igennem.
For der er jo mange ting at overveje. F.eks kan du jo sagtens komme ud
for at sofaen bliver overtisset (det ved jeg af erfaring), at
gardinerne bliver revet itu, at potteplanterne bliver ædt og at
gulvtæppet bliver brugt som toilet. Man kan heller ikke være sikker på
at møblerne ikke bliver lidt flossede fordi katten bruger dem som
kradsebræt.
Alt det skal altså med i dine overvejelser, for en kat ligger ikke kun
på skødet og spinder hele tiden!

>Løses let: Anskaf to katte, så keder de sig ikke
Nej, men hvordan ser hjemmet ud når man kommer hjem?
Men som studerende har man vel heller ikke så mange penge? Det havde
jeg i hvert fald ikke, og det kan hurtigt blive en dyr affære at have
en kat, der pludselig bliver syg. Har man så råd til høje
dyrlægeregninger? Det er også en af de ting du skal tage med i
overvejelserne.

Jeg forstår dig udemærket. Dyr er jo dejlige!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-10-02 22:01

-nap
> Der er ingen gode argumenter for, ikke at ha' kat . Derimod er der
> en masse for at ha'..... F.x. er det meget mere behageligt at ha' en
> kælen kat på skødet i en times tid, frem for en kælen Newfoundlænder....
-nap-

Fortæl det til min onkel og tante i Nordsjælland! De havde 9 Newfer-dyr på
een gang en overgang! *fnis*
Der var ikke noget med at sidde stille og roligt og se tv om aftenen der,
vovserne erobrede sofaen lige så snart døren til stuen blev lukket op.
Det var vist ikke uden grund at de kaldte dem "Bjørne-Banden". *grin*

MvH Aragorn_dk

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 25-10-02 22:42

Du har jo sådan set fået svar på alle dine spørgsmål, men jeg vil da gerne
komme med en tilføjelse: Den første killing vi solgte flyttede hjemmefra til
et hjem, hvor hendes nye allerbedste ven fra første dag var en kæmpestor
rundkørsel af en hund. I dag er de uadskillelige. Og *vi* har altså ikke
hund, så det er ikke fordi hun har lært det hjemmefra ).

Venlig hilsen
Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Kate

Dato : 25-10-02 23:12

> [...]

> Hvad koster den årlige vaccination/dyrlægetjek?
> Hvor meget tid skal man bruge på pelspleje af Norsk Skovkat og

Jamen, hvor herligt at du kunne omvendes
Okay, jeg giver dig helt ret, alle i familien skal være enige så jeg
håber du kan enes med manden om en skøn kat.
Når jeg tager på ferie eller weekend (sjældent det første) får jeg min
veninde til at passe menageriet.
Jeg ved man kan få sugeforsikringer til katte, men har ikke nogen til
mine egne (krydser fingre for at de aldrig bliver så syge).
Jeg har lige fået min yngste vaccineret det kostede 400 kr, med
sundhedstjeck og alt incl.
Pelspleje spørgsmålet kan jeg ikke klare da mine er 3 huskatte og en
Somali og jeg reder dem kun når de fælder.
God jagt på KATTEN.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-10-02 23:19

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse news:apcfj5$g94$2@sunsite.dk...

> Jeg ved man kan få sugeforsikringer til katte, men har ikke nogen til
> mine egne

En sugeforsikring ? Er det noget man kan tegne, når man
har katte som mine, der suger mad i sig som en Nilfisk ?
Kan man så få en gratis fedtsugning til dem, hvis de bliver
for tykke ? *gg*

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Kate

Dato : 25-10-02 23:50

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in

> [...]
> har katte som mine, der suger mad i sig som en Nilfisk ?
> Kan man så få en gratis fedtsugning til dem, hvis de bliver

Man kan da heller ikke ha' sine slåfejl for sig selv
Måske ville en sugeforsikring være en god ting.....Nårhnej, sådan en
har Lante. Han suger i hvert fald alt spiseligt til sig, aldrig har
gulvet i køkkenet været så støvsuget for resten som efter Lante kom på
kur