MS Windows
briani 27239
Få notepat til at åbne alle filer uden eft~
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 25-10-02 14:58

Hejsa..
Had engang notepad til åbne alle filer der ikke var registreret til et
bestemt prog. (den gang med en win2k maskine) køre Winxp nu.
Nogen der kan huske hvordan jeg får den mulighed tilbage?

Mange tak

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Leony

Dato : 25-10-02 22:50

"Morten Fjendbo" <dxl@fjern@@c.dk> skrev i en meddelelse

> Had engang notepad til åbne alle filer der ikke var registreret til et
> bestemt prog. (den gang med en win2k maskine) køre Winxp nu.
> Nogen der kan huske hvordan jeg får den mulighed tilbage?

Højreklik på en fil uden endelse.
Vælg åbn med.
Tryk på vælg program.
Vælg notepad.
Sæt flueben i brug altid dette program til denne type filer.
Det virker i hvert fald her.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 26-10-02 03:00

Leony wrote:
> [...]
> Tryk på vælg program.
> Vælg notepad.
> Sæt flueben i brug altid dette program til denne type filer.

Det kan man ikke hvis man åbner filer uden "efter navn" så som linux
config filer osv.. men vil også gerne have så at alle filer som ikke
genkendes af et prog. bliver åbnet af notepad

ellers tak

Fra : Edmund

Dato : 26-10-02 08:28

Morten Fjendbo wrote:

> Det kan man ikke hvis man åbner filer uden "efter navn" så som linux
> config filer osv.. men vil også gerne have så at alle filer som ikke
> genkendes af et prog. bliver åbnet af notepad

Du kunne evt tilføje notepad i din højrekliks menu.

Dette virker i XP home
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Notepad]
@="&Notepad"

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Notepad\command]
@="Notepad.exe %1"

Mvh Edmund

Fra : Leony

Dato : 26-10-02 15:16

> Det kan man ikke hvis man åbner filer uden "efter navn" så som linux
> config filer osv.. men vil også gerne have så at alle filer som ikke
> genkendes af et prog. bliver åbnet af notepad

Windows Commander:
http://www.ghisler.com/
Vælg filer->associer.
Filtyerboksen skal være tom (= ingen endelse).
Gennemse og vælg Notepad.
(det var i hvert fald sådan jeg fik associeret alle filer uden endelse med
Acrobat reader).

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 27-10-02 18:18

Leony wrote:
> [...]
> Filtyerboksen skal være tom (= ingen endelse).
> Gennemse og vælg Notepad.
> (det var i hvert fald sådan jeg fik associeret alle filer uden

Det spiller mange tak

Fra : Leony

Dato : 27-10-02 23:52

> Det spiller mange tak

Ærgeligt at jeg ikke skrev det første gang.
Men det er noteret til næste gang.