Bedre end bambus
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 25-10-02 14:25

Hejsa.
Det der bambus er meget sjovt, men jeg har altså en plante, der er meget
sjovere. Jeg ved ikke hvad den hedder, men nu har de heldigvis taget den ind
fra altanen, så jeg kan spise af den, så tit jeg vil. Jeg må nemlig næsten
aldrig komme ud på altanen, bare fordi min søster altid springer ned, ØV!

I kan se mig sammen med planten her http://makeashorterlink.com/?E16A21D32
Der kan I forresten også se den fjollede urtepotte, de har plantet
paradistræet i, fordi Aurora (min søster igen - suk!) har smadret de andre
urtepotter. Denne her tror de ikke, hun kan smadre.

Spinn og mjav fra Emily (den klogeste kat her i huset - grr.)

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 25-10-02 14:38

> [...]
> aldrig komme ud på altanen, bare fordi min søster altid springer ned, ØV!

Hej Emily
Er du helt sikker på at du ikke er flyttet ind hos min veninde Marianne? Den
vindueskarm ligner hendes helt vildt meget. Samme planter og det hele. (Dpg
olle samme potte til paradistræet) hehe.
Forresten mener jeg min veninde plejer at kalde planten for elefantfod. Men
det kan godt være at det er ren digtning.
Mvh
Vibeke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-10-02 14:44

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> writes:

> ind

> Forresten mener jeg min veninde plejer at kalde planten for elefantfod. Men
> det kan godt være at det er ren digtning.

Det plejer vi også at kalde den, så et eller andet er der nok om det.
Jeg syntes bare den har nogle frygtelige skarpe blade, de må da rive i
kattens mund.

Mvh Trine
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 25-10-02 14:46

> Det der bambus er meget sjovt, men jeg har altså en plante, der er meget
> sjovere. Jeg ved ikke hvad den hedder,

planten hedder elefant fod og mine katte har helt ødelagt mine

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 25-10-02 14:47

> planten hedder elefant fod og mine katte har helt ødelagt mine

Undskyld glemte en underskrift

hilsen Sanne

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-10-02 15:38

"Sanne Schmidt" <sanne@silver-heart.dk> writes:

> Undskyld glemte en underskrift

hvilken newsreader koerer du med..?
For du kan lave en fast underskrift som kommer med hver gang, saa du
er fri for at skulle skrive den hver gang..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 25-10-02 15:52

> hvilken newsreader koerer du med..?
> For du kan lave en fast underskrift som kommer med hver gang, saa du
> er fri for at skulle skrive den hver gang..

Ingen glemte bare at skrive under og gør det helt manuelt*S*

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-10-02 15:09

Ja det er en elefantfod, den har stivere og skarpere
blade end bambus, jeg havde en engang indtil det
kostede et weekend-besøg hos dyrlægen fordi min Laban
havde et blad siddende i hals og spiserør som ikke ville
hverken den ene eller anden vej, men som bare sad og skar i halsen, så var
det slut med det, og planten flyttede
til nyt hjem uden katte.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kate

Dato : 25-10-02 23:05

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in

> Ja det er en elefantfod,

Sådan en kiggede jeg faktisk på i dag, men jeg troede den var giftig
for kattene og købte derfor ikke en. Det kunne jeg måske godt ha'
gjort?

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : JensenJS

Dato : 26-10-02 20:25

In article <apcf73$g94$1@sunsite.dk>, joeyREMOVE@oliwer.dk says...
> [...]
>
> Sådan en kiggede jeg faktisk på i dag, men jeg troede den var giftig
> for kattene og købte derfor ikke en. Det kunne jeg måske godt ha'

Den er godt nok kendt som Elefant fod, og står på listen
over giftige planter som katten ikke kan tåle.
Men jeg har også undret mig over hvorfor når jeg har læst
om mange der har været ude for at katten har hapset deres
Elefant fod, uden at der er sket noget.
Men måske er Marianne inde på noget af det rigtige, det med at
bladende er for skarpe, og kan sætte sig i halsen, og at det er
derfor den er på listen, måske skulle listerne handle om planter
der er skadelige for kattene i stedet for giftige.
Mine to planter (som er meget små) har også mere skarpe, stive
og ikke mindst meget mere ru blade end feks. dracania.
Mine to Elefant fødder (nej ikke dem jeg går på
står for øvrigt lige over kattebakken, hvor hun ikke kan nå dem
men så har hun da noget at se på imens
MVH JensenJS

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 26-10-02 20:37

> står for øvrigt lige over kattebakken, hvor hun ikke kan nå dem
> men så har hun da noget at se på imens

hmm mine katte kan altid nå hvad de vil*SS* ingen hindring de flytter bare
vores datters gåbil hen til stedet så kan man nå alt.
og nogen siger katte ikke er kloge.........

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-10-02 12:10

On Sat, 26 Oct 2002 21:36:42 +0200, "Sanne Schmidt"
<sanne@silver-heart.dk> wrote:

>hmm mine katte kan altid nå hvad de vil*SS* ingen hindring de flytter bare
>vores datters gåbil hen til stedet så kan man nå alt.
>og nogen siger katte ikke er kloge.........

Ja, dumme er de i hvert fald ikke. Mini er jo min mors kat, og da min
mor var svært gangbesværet så havde hun en trappelift (Sådan en stol
der kører på en skinne) og det tog altså ikke Mini lang tid at finde
ud af at sætte poten på den rigtige knap, så stolen kunne køre hende
op og ned af trappen!
Vi måtte slukke for strømmen til stolen når ikke den skulle bruges af
min mor, ellers havde katten kørt op og ned hele dagen!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 27-10-02 12:17

> [...]
> Vi måtte slukke for strømmen til stolen når ikke den skulle bruges af
> min mor, ellers havde katten kørt op og ned hele dagen!

HA HA HA det har sikkert set maget sjovt ud

Hilsen Sanne

Fra : Kate

Dato : 27-10-02 23:43

Der lader til at være bred enighed om at elefantfod ikke er så farligt
endda, jeg kan nok godt finde på at investere i sådan en fætter næste
gang jeg falder over en. Tak.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 26-10-02 19:56

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en kiggede jeg faktisk på i dag, men jeg troede den var giftig
> for kattene og købte derfor ikke en. Det kunne jeg måske godt ha'
> gjort?

Jah, her i huset bliver kattene i hvert fald ikke syge af at spise den. Men
de tygger altså (allesammen) også kun i bladene, så det er jo ikke de store
mængder, de får ned i maven. Og planten har holdt til det i flere år, for
burmeserne kunne også godt lide at gnave i den.

Mvh. Else.
--

Nu med hjemmeside: www.geocities.com/gyldenk