Naja er blevet staldkat
Fra : Brian Olsen

Dato : 25-10-02 13:49

Hej NG!

Naja begyndte at tisser overalt her søndag aften. Helt ny ren kattebakke og
hun går ind og tisser i min skoletaske.
Møg kat!
hun kom ud i stalden med det samme og har været derude siden.
Igår kon hun så med svigerfar hjem i traktoren, det var hun vild med, så nu
lever hun livet blandt fede mus på loftet hos svigermor og svigerfar.

Bente

Fra : Camilla Scharff

Dato : 25-10-02 14:24

"Brian Olsen" <tojdyr@mail.dk> skrev...
> [...]
nu
> lever hun livet blandt fede mus på loftet hos svigermor og svigerfar.

Hej Bente

Det er selvfølgelig rigtig godt, at Naja har fået lov til at nyde livet som
musefanger - men du burde nu nok have sørget for, at hun lige blev checket
hos dyrlægen inden... Når katte pludselig bliver urenlige, som jeg kan
forstå Naja pludselig er blevet, er det ofte fordi de rent faktisk er syge!
Det kan være blærebetændelse, urinvejssten eller andre urinvejslidelser, der
giver smerter når hun tisser - så tror katten nemlig, at det er kattebakkens
skyld at det gør ondt (den kan jo ikke tænke som vi kan) og derfor prøver
den så at tisse nogle andre steder i stedet for. Man skal altid tage det
meget alvorligt, hvis ens kat pludselig bliver urenlig.

Hvis ikke hun er steriliseret, kunne det også være tegn på, at hun er blevet
kønsmoden og er på vej i løbetid - nogle hunkatte, og især hankattene,
markerer ved hjælp af urinering når de bliver kønsmodne - hvis det er det,
der sker, ja så har svigerfar og svigermor nok killinger om 8-10 uger!

Mvh. Camilla