Deling af Stofanet - Internet gatway ser u~
Fra : Søren Rohde

Dato : 25-10-02 10:29

Hej,

Jeg har tidligere skrevet om dette, men nu er jeg kommet noget videre:

Jeg har to maskiner, hvor den ene har to netkort. Det ene (01) har fat i
Stofanet (som virker fint på denne maskine). Det andet netkort kører det
interne netværk (via en switch). Netværket fungerer så deling af filer
kører. Den bærbare (02) har et trådløst LAN, og under netværksforbindelser
findes en internetgateway som kan se (og deaktivere) den delte Stofanet
forbindelse på 01.

Men hvorfor kan jeg så ikke kome på nettet eller hente post?

Der er forbindelse til Stofanet fra 01, og 02 kan se den delte forbindelse
så der burde være hul Men jeg får at vide at "internet explorer kunne ikke
åbne søgesiden" og "siden kan ikke vises".

Jeg er ret sikker på at det er en idiotfejl som jeg bare ikke har tænkt
over.

Pls hlp!

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand
Fjern dyret fra min adresse ved svar

Fra : M.N.

Dato : 25-10-02 15:22

"Søren Rohde" <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> åbne søgesiden" og "siden kan ikke vises".
>
> Jeg er ret sikker på at det er en idiotfejl som jeg bare ikke har tænkt

Da jeg havde stofa var min andet ip 192.168.0.1 i maskine 1 og 192.168.0.2 i
maskine 2. Gateway i nr. 2 er makines 1 IP og dns er de 3 fra stofa. OSV.

Mogens

Fra : Søren Rohde

Dato : 25-10-02 19:31

"M.N." <mogens"fjern dette"@dbs.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg havde stofa var min andet ip 192.168.0.1 i maskine 1 og 192.168.0.2
> maskine 2.

Maskine 1 havde allerede den nævnte IP adresse, og jeg har nu sat maskine 2
til 192.168.0.2 - uden at det har ændret noget

> Gateway i nr. 2 er makines 1 IP og dns er de 3 fra stofa. OSV.

Jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan angive IP adresse for gateway.
DNS fra Stofa har jeg ikke - for såvidt jeg ved kører de nu med automatik på
det nu. Jeg prøvede at angive en Stofas IP for internetforbindelsen på
maskine 1 - med et resultat at jeg ikke kunne komme på nettet...

Hvad hulen gør jeg (bortset fra at slette det hele og prøve med Sygate)? Jeg
nulstillet alle indstillinger i Internet Explorer - der er vel ikke noget
specielt der skal sættes op dér (?).

Mvh. Søren Rohde

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-10-02 19:43

In article <3db98dd5$0$11421$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Søren Rohde wrote:
> "M.N." <mogens"fjern dette"@dbs.dk> skrev i en meddelelse

> Maskine 1 havde allerede den nævnte IP adresse, og jeg har nu sat maskine 2
> til 192.168.0.2 - uden at det har ændret noget

Jeg ved ikke hvad IP adresse du har ud mod stofa. Men det må ikke
være i samme område (subnet) som de adresser du bruger bag ved din
maskine med 2 netkort.

> [...]
> det nu. Jeg prøvede at angive en Stofas IP for internetforbindelsen på
> maskine 1 - med et resultat at jeg ikke kunne komme på nettet...

ipconfig /all viser al IP config på alle mellemhoveder (interfaces :)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-10-02 20:50

Søren Rohde wrote:
> [...]
> fat i Stofanet (som virker fint på denne maskine). Det andet netkort
> kører det interne netværk (via en switch). Netværket fungerer så
[snip]

<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/stofanet.htm>

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Søren Rohde

Dato : 26-10-02 11:29

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3db9a07c$0$3370$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> <http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/stofanet.htm>

Tak for det - jeg prøve at kontakte en af de flinke fyre.

Mvh. Søren