Menulinje og Netscape
Fra : Stiig L Hougesen

Dato : 25-10-02 10:03

Håber nogen kan besvare følgende:

Min menulinje på www.hougesen.com virker tilsyneladende ikke i Netscape. Er
der nogen der kan fortælle hvorfor den ikke gør det, eller eventuelt henvise
mig til en lignende menu der kan erstatte den jeg har nu, som evt. kan ligge
i en fil for sig selv så jeg ikke skal ændre menuen på alle mine undersider.

Med venlig hilsen
Stiig
stiig@hougesen.com

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-10-02 11:16

"Stiig L Hougesen" <stiig@hougesen.com> writes:

> Min menulinje på www.hougesen.com virker tilsyneladende ikke i Netscape. Er
> der nogen der kan fortælle hvorfor den ikke gør det,

Den er nem: Du bruger document.all, som er noget Microsoft har funder
på. Brug istedet document.getElementById, så virker det i
standard-opfyldende browsere. Hvis du insisterer på at understøtte
Netscape 4, så skal man vist bruge document.layer[], som kun findes i
NS4.

Siden ser dog stadig væk ikke for køn ud i f.eks. Opera (det kan også
være fordi jeg har en smallere browser end siden er designet til -
alle frames overflower).

/L

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-10-02 12:31

Stiig L Hougesen wrote:

> [...]
> i en fil for sig selv så jeg ikke skal ændre menuen på alle mine undersider.

Den virker fint i Netscape 4.75 på SUN solaris, og i Mozilla 0.9.9 på
min Linuxbox.
Til gengæld virker menuen ikke i Opera 6.03 på min Linuxbox.
Jeg er ganske overbevist over at det skyldes noget javascript skrammel.
Du skulle overveje at lave menuen vha CSS.

--
/kenne
C makes it easy to shoot yourself in the foot.