El-hegn/uvelkommen gæst (Lang)
Fra : Katrine

Dato : 25-10-02 08:47

Hej Igen

Vi er nu alle faldet til ro efter vores flytning, men … Der er vel altid
et lille men. Blip, som altid har været lidt rastløs er blevet endnu
mere ops på at han skal være udekat. Josefine, som er en lille kopy-cat,
synes at det er en vildt god ide – alle de edderkopper man så kunne
spise. :) Så jeg er under massivt pres. Jeg er så begyndt på at lukke
dem ud i haven i sele og snor, bundet til radiatoren. Det kræver min
opmærksomhed 100%, mens de er ude, men de nyder det rigtigt – Hvad gør
man ikke for misserne. Sider ved en åben havedør selvom det både regner
og blæser. Josefine kan ikke lide regnvejr, så hun kommer hurtigt ind,
men Blip er totalt ligeglad. Han ryster sig en gang når han kommer ind,
så er han næsten ikke våd – Det er jeg til gengæld. :)

Jeg er ikke så vild med bare at lukke dem ud. Det er ikke sikkert at
mine naboer er vilde med katte og jeg vil være meget urolig for dem.
Løsningen må blive et elhegn – fandt en rigtig god opskrift på nettet
(http://www.sundisk.dk/), men hvor højt skal sådanne et være? Jeg vil
helst holde det under hækhøjde (1,5 – 1,8 m) af hensyn til det visuelle
udtryk, og for ikke at fornærme nogen.

Jeg ved ikke hvornår projekt el-hegn går i gang. Indtil da må kattene
nøjes med snor og sele. Der er dog et problem. En anden kat i området
har opdaget mine to katte. Den kommer på besøg … hvor hyggeligt – NOT.
Tidligere har Blip og den stået på hver sin side af havedøren og kigget
på hinanden gennem ruden. Så hvæser de lidt og skære ansigt. I går var
den ”på besøg” igen. Denne gang opdagede både Blip og Josefine den – Jeg
opdagede den ved at alle tre katte skreg og hylede, hvæsede og pustede
sig op, mens de bankede på ruden med poter, klør og hoveder. Jeg blev
temmelig forskrækket og skyndte mig hen til døren. Jeg bankede et par
gange på ruden og vores ”gæst” forsvandt. Derefter satte jeg mig på
gulvet for at få dæmpet mine katte, som var helt oppe at køre. Jeg har
aldrig set dem så store – alt strittede. :) (Endnu en grund til ikke at
lukke dem ud - og holde konstant øje med dem når de er ude).

Jeg ved ikke, hvor den fremmede kat høre til. Jeg tror den er bange for
mig – Jeg banker jo på ruden for at få den væk, men den har halsbånd og
kattetegn på, men jeg kan jo ikke sån’ lige smutte ud når den kommer og
tjekke den – ikke alene i hvert fald. Hvad forskel skulle det også gøre,
at jeg fortalte den/ejeren at den ikke var velkommen?! Jeg foretrækker
også at holde lav profil, da jeg jo har en kat for meget. Ingen grund
til at lægge sig ud med andre katteejer. Er der noget jeg kan gøre for
at undgå disse episoder? Jeg er bange for at en af kattene en dag kommer
til skade. Jeg er ikke vild med at forsøge at holde den væk med alt
muligt stads – mine egne katte, elsker jo deres lille have. Jeg håbede,
at den fremmede ville holde op med at komme når mine katte kom ud hver
dag, men det gør ingen forskel. Endnu et godt argument for el-hegn, men
indtil det er oppe om … mange måneder – Min kæreste har meget travlt for
tiden :) – hvad så?

Selv kan jeg kun se et fornuftigt svar – El-hegn. Men det bliver altså
ikke i år. Så … ?

Kærlig hilsen
Katrine og de to bæster: Blip – ude-katte-kongen og Josefine –
Edderkoppe-dræber-prinsessen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 09:22

On Fri, 25 Oct 2002 07:46:47 GMT, "Katrine" <Katrine.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>men Blip er totalt ligeglad. Han ryster sig en gang når han kommer ind,
>så er han næsten ikke våd – Det er jeg til gengæld. :)

Hej Katrine!
Nu ved jeg jo ikke hvor du er flyttet fra og til, men jeg kan da lige
give dig lidt af mine egne erfaringer med mine katte. Vi er flyttet
fra en ganske lille lejlighed i København, hvor det iøvrigt ikke var
tilladt at have kat (eller hund for den sags skyld) og til en gård
langt ude på landet i Jylland.
Mini, som var den kat vi havde i København, havde været vant til at
være både ude og indekat, men det var så mens min mor havde den, så de
sidste 6 måneder vi boede i København var hun udelukkende indekat.
Da vi så flyttede herover den 1. september var jeg meget opmærksom på
at hun IKKE kom ud det første stykke tid. Der var jo osse pludselig
kommet en kat mere plus en hundehvalp ind i familen, så der var mange
ting at vænne sig til. Vi havde dog været her i mindre end en uge da
"uheldet" indtraf. En gæst havde ikke lukket terassedøren og væk var
katten. Jeg var selvfølgelig både nervøs for at katten skulle blive
væk og samtidig gal over at folk ikke lige kunne tænke selv. Men alt
gik fint. katten kom ind om aftenen, da hun var blevet sulten, og hun
havde nydt sin tur udenfor.
Begge mine katte render ude det meste af dagen, og de har det fint med
det. Jeg har hørt andre katte i området og hunde er her da osse. Jeg
har osse hørt katteslagsmål, men der er endnu ingen af dem der er
kommet hjem med skrammer. De ser ud til at stortrives og jeg kunne
ikke nænne at skulle holde dem inde hele tiden.
Nu ved jeg jo ikke om det er tæt beboet område du er flyttet til, for
hvis det er tilfældet kan der godt ske at blive problemer med
naboerne, men ellers ville jeg da mene at det ville være en ide at
forsøge at slippe kattene løs. Nu har du jo osse gjort dem fortrolige
med området, så de skal nok komme hjem igen.
Held og lykke med det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Katrine

Dato : 25-10-02 10:31

Hej Leyna

> Nu ved jeg jo ikke hvor du er flyttet fra og til,<
Jeg er flyttet fra en toværelses på 2. sal midt i Aalborg, uden mulighed
for at komme ud til et rækkehus med en lille have i Aalborg Øst
(Pontoppidanstræde - lige ved universitetet). Området er
boligområde/stillevej, men her er stadig biler. Området ligger desuden
ikke så langt fra en - i myldertiden - meget trafikeret vej.

> Begge mine katte render ude det meste af dagen, og de har det fint med
> det.
Det vil jeg også lade mine gøre, hvis jeg bode på landet. Jeg er
opvokset på landet, med katte overalt. Men, ... jeg er dels bange for at
genere naboerne, dels bange for trafikke vil gøre det af med dem, så jeg
tør ikke bare slippe dem løs.

Med venlig hilsen
Katrine og bæsterne

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 25-10-02 09:33

Hejsa Katrine
Godt at høre at flytningen gik vel og at mivverne har det godt også. Kender
for godt problemet med misser, der banker på ruden... er ofte blevet vækket
klokken 2 om natten, når Laban tørnede hovedet i glasmuren for at få has på
den hysteriske kat ude i mørket... Jeg undrer mig bare over, at glasset
holdt til de 6,5 kg.
Ja... jeg ville nok gøre mig "hård i filten" og holde dem inde vinteren
over, indtil jeg kunne indhegne haven til dem. Både fordi det er
frustrerende at sidde med tæerne i snesjappet og blæsten mens en kat vil ind
(sådan var det med Laban og Freja) og den anden bare sidder og glor ude i
vejret, men også fordi det kan være frustrerende for kattene, hvis ikke man
leverer lufteturene regelmæssigt og til tiden (hele tiden)... det bliver
bare for surt. Slippe dem fri kan der jo vel slet ikke blive tale om, da du
vel stadig bor i Aalborg...? Eller sagt på en anden måde: Jeg ville aldrig
slippe dem fri (skal i dag ud på en af vejene her i Kolding og tjekke
halsbåndet på en _meget_ død kat, hvis den ellers ligger der endnu) og da
slet ikke i beboelsesområder af bymæssig karakter. Har efterhånden set og
hørt lidt for meget... bl.a. fra en, der har en udemis i Aalborg (eller...
x-udemis, da hun nu har hegnet haven ind).
Fyld lige lidt malt på de to smukke fra mig og held og lykke det nye
sted.
-Gitte

Fra : Katrine

Dato : 25-10-02 10:41

Hej Gitte

> [...]
has på
> den hysteriske kat ude i mørket... Jeg undrer mig bare over, at
Vi havde også en episode i morges. Jeg vågnede og vækkede Brian, som fik
besked på at stå op og skræmme den fremmede kat væk. Heldigvis var der
kun tre minutter til vækuret ville have kaldt ham op.

> Slippe dem fri kan der jo vel slet ikke blive tale om, da du
> vel stadig bor i Aalborg...?
Jeg bor nu på Pontoppidanstrædet, (Lige på den anden side af uni.) så
her er forholdsvis roligt, men alligevel vil jeg helst ikke, at de løber
frit.

> Fyld lige lidt malt på de to smukke fra mig
Er gjort. Jeg skulle hilse fra Fine og sige Spind-spind (hun sov, men
kunne da godt lige spise lidt malt) og fra Blip og sige - mer ... ;)

Jeg håber i alle har det godt.
Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 25-10-02 13:05

"Katrine" <Katrine.news@kandu.dk> wrote in message news:xa8u9.177660
<snip>
> Jeg bor nu på Pontoppidanstrædet, (Lige på den anden side af uni.) så
> her er forholdsvis roligt, men alligevel vil jeg helst ikke, at de løber
> frit.

Åhja, ikke så langt fra min x-bopæl Men der er nu en hel del trafik i
området pga. uni og Føtex (jøsses, bevæg dig aldrig til Føtex når de holder
fødselsdagsudsalg... folk er vanvittige) og busserne kører rimelig
hurtigt...

> Er gjort. Jeg skulle hilse fra Fine og sige Spind-spind (hun sov, men
> kunne da godt lige spise lidt malt) og fra Blip og sige - mer ... ;)
>
> Jeg håber i alle har det godt.
> Katrine

Jeps... vi har det så fint, selvom vi om lidt skal afsted til dyrlægen med
Samba pga. hendes kroniske mundsygdom ... det betyder hvæs i eftermiddag,
eftersom lugten af dyrlæge gør Freja helt og aldeles tosset. Du må hilse den
bedre halvdel,
-Gitte