fra Danmarks akvarium om køns skifte ved s~
Fra : Chokmah

Dato : 25-10-02 08:16

Jeg har selv haft hunner der har fået unger og sennere har skiftet
køn.
D.v.s. at hunne har fået et sværd og en tissetrold. Jeg ved ikke om
hun-
hannen er sterril .
håber det er tilstrækkeligt ellers er du velkommen til at ringe på
tlf.
39463136
Venlig hilsen Lasse Due Andersen
andersen@akvarium.dk
Danmarks Akvarium
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Plesner

Dato : 25-10-02 13:29

> [...]
> hun-
> hannen er sterril .
> håber det er tilstrækkeligt ellers er du velkommen til at ringe på

Hmmm.... Jeg havde godt nok ventet mig noget mere kvalificeret fra den
front (både hvad angår sprogbrug og argumentation). Det han mener, er jo
lige nøjagtigt det jeg nævnte og som man allerede kendte til. Når gamle
hunner ikke længere kan få unger, begynder de at producere testosteron,
hvilket får dem til at udvikle træk, der får dem til at ligne hanner på
flere punkter, men at det ikke sætter dem i stand til at fungere som
hanner.

Plesner