Upopulær i gruppen?
Fra : Helle Nielsen

Dato : 25-10-02 00:12

Hejsa.

Jeg ved ikke om det er mig der er helt forkert på den eller hvad det er. Jeg
har det seneste stykke tid følt mig temmelig upopulær her i gruppen. Føler
bare at folk her inde synes jeg er dum, uintelligent og bestemt ikke nogen
god katteejer. Jeg vil ikke sætte navne på disse folk da jeg ikke vil skabe
ballade. Jeg er med i gruppen her fordi jeg virkelig elsker katte og har
stor interesse og kærlighed til dem.
Jeg ved ikke? vil bare gerne vide om jeg ikke er ønsket her i gruppen? eller
om det er mig som bare har opfattet tingene forkert?

De kærligste håb og hilsner fra Helle

Fra : Birgitte

Dato : 25-10-02 00:27

Hej Helle
Øhhhh..... Nu har jeg lige læst nogle af dine sidste indlæg igennem, og der
kan jeg da ikke rigtig se, at der skulle være noget der indikere, at du ikke
skulle være ønsket her i NG.
Måske er der indlæg der er gået min næse forbi.
Alle har da lov til at ytre sine meninger, anset om andre er enige, vi lever
i et frit land.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
By DK. True Trust

Fra : Gonzo

Dato : 25-10-02 00:29

Hej Helle :)

Endnu en natteravn ser jeg!
Jeg bør egentlig ikke blande mig for jeg kender ikke til dig eller dit
problem. Jeg har derfor heller ingen grund til at sætte tvivlsspørgsmål til
dig eller din kærlighed til katte. Men jeg har da set dine indlæg.....det er
dig med Emil ikke?
Jeg ville have gjort det samme i din situation....jeg mener du købte en
hellig birma af en byb?.....Logikken siger selvfølgelig at man ikke skal
købe sådan et sted fordi så bidrager man til videre avl, men hjertet er en
underlig størrelse og mit hjerte ville hjælpe den stakkels kat. Det kan jeg
med 100% sikkerhed sige, da jeg selv en gang har købt en perserkat uden
stamtavle fra en byb. Også han var den rene elendighed og *opdrætteren* var
utrolig hårdhændet ved ham. Han skreg nærmest hver gang hun tog fat i ham.
Det kunne jeg ikke vende ryggen til og i dag har jeg den sødeste og
smukkeste bamsekat.

I mine øjne bør alle katteinteresserede mennesker være velkomne i denne
nyhedsgruppe

Gonzo :)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-10-02 00:46

> [...]
eller
> om det er mig som bare har opfattet tingene forkert?

Jeg ved ikke hvorfor du har fået indtryk at, at du ikke skulle være
velkommen her!
Du har da fået meget respons på dine indlæg og jeg synes, at det meste har
været positivt.
Jeg synes du skal fortsætte med at skrive om Emil og hvordan han udvikler
sig, det er der garanteret mange, der gerne vil følge med i.
Så bare klø på.
Tror bestemt ikke, at nogen betragter dig som en dårlig katteejer, det er
der i hvertfald intet i det du har skrevet, der tyder på du er! Tværtimod!

mvh Eva

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-10-02 04:32

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> writes:

> [...]
> god katteejer. Jeg vil ikke sætte navne på disse folk da jeg ikke vil skabe

Hele miseren var/er baseret paa at du koebte en kat hos en BYB og dermed
stoettede en saadan. Dem er vi jo nok naermest alle helst fri for,
fordi de bestemt ikke behandler mitterne ordentligt...
Men hvis man ikke ved bedre saa...

En "hel del" af den frustration som er over dem (altsaa BYB'er), er
kommet til udtryk i traaden om den og du har i den forbindelse
ogsaa vaeret skydeskive, netop fordi du har koebt en Hellig
BirmaHuskat dvs uden papirer af nogen art...

Min mening er at der skal vaere plads til at blive klogere, ellers kan
det jo vaere ret ligemeget...

> Jeg er med i gruppen her fordi jeg virkelig elsker katte og har
> stor interesse og kærlighed til dem.

Jamen saa er du jo ogsaa det rette sted *SS*

> Jeg ved ikke? vil bare gerne vide om jeg ikke er ønsket her i gruppen? eller
> om det er mig som bare har opfattet tingene forkert?

Jeg har ikke opfattet traaden som et oenske om at blive fri for
dig, det er jo ellers nemt nok fordi man jo bare kan putte dig i
filteret og saa er den potte ude..*G*

> De kærligste håb og hilsner fra Helle

Var noget af en smoere..
Men hellere det end at du dropper ud af gruppen.

Melissa sender et spinbrum

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 25-10-02 07:07

hejsa Helle

jeg tror du har misforstået det!

ingen har noget i mod dig eller Emil og mange har da givet udtryk for at
de er glde for at han har fået et godt nyt hjem.

Hilsen Sanne

Fra : Denise

Dato : 25-10-02 07:38

> [...]
eller
> om det er mig som bare har opfattet tingene forkert?

Jeg tror du ser spøgelser, og ja, du har opfattet tingene forkert
Det eneste jeg kan se er nogle ytringer fra andre pga den der opdrætter. Men
jeg synes jeg kan læse, at de irriterende bemærkninger er imod opdrætteren
og IKKE dig.
Iøvrigt er jeg bange for, hvis jeg står sådan et sted og ser en ynkelig mis,
så hopper jeg også på den, selvom jeg ved bedre. Det er jo noget med at
redde katten fra stedet ikke, altså at man tænker med hjertet og ikke
hovedet. Også selvom man så indirekte støtter sådanne opdrættere, der jo
burde forbydes at holde dyr.
Og sig lige også til Emil, at han godt kan fortsætte med sine historier
herinde .
Hilsen Denise

Fra : Pia J

Dato : 25-10-02 07:55

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> Og sig lige også til Emil, at han godt kan fortsætte med sine historier
> herinde .

Jatak, jeg var inde og se på ham og han er noget så bedårende.

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 08:08

On Fri, 25 Oct 2002 01:11:49 +0200, "Helle Nielsen" <helle@jirty.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg ved ikke? vil bare gerne vide om jeg ikke er ønsket her i gruppen? eller
>om det er mig som bare har opfattet tingene forkert?

Hej Helle!
Det kan godt være at du ikke kan bruge mit svar til noget, da jeg er
så nyankommen som jeg er, men jeg har overhovedet ikke oplevet nogle
dårlige vibs herinde på noget tidspunkt. Tværtimod synes jeg at folk
er utroligt åbne og hjælpsomme. Og det er så med helt nye og klare
øjne, for jeg kender jer jo overhovedet ikke herinde endnu.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : FER

Dato : 25-10-02 09:54

> [...]
eller
> om det er mig som bare har opfattet tingene forkert?

Der er en grund til jeg næsten aldrig skriver herinde mere.... læser
kun.....

Nu kommer der en masse folk der siger du er meget velkommen og absolut ikke
har gjort noget forkert osv osv. Det sjove er at der ikke i andre
nyhedsgrupper er dette her problem. Jeg mener jeg skriver fast i flere
frupper, men kun her føler denne "kulde"

mvh Tommy Fer & louis +Gizmo (og snart en lille ny)

mvh Tommy Fer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-10-02 10:00

FER wrote:

> Det sjove er at der
> ikke i andre nyhedsgrupper er dette her problem. Jeg mener jeg
> skriver fast i flere frupper, men kun her føler denne "kulde"

jeg må indrømme at jeg ikke forstår jeres synspunkter, og egentlig kun kan
konkludere at det må være jeres egen dårlige samvittighed eller lignende der
gør at i føler jer udenfor.....

i skal huske på at dette er en debatgruppe ikke jeres egen lille private
vennekreds... folk her skriver deres mening og hvis i ikke kan tåle at høre
det, så bør i jo nok overveje ikke at skrive overhovedet.....

jeg vil så lige sige at jeg på ingen måder ser ned på jer, men kan da godt
ryste lidt på hovedet over hvor meget jeres måde at håndtere tingene på
ligner min egen fra førhen..... men det er der absolut intet nedlandende
i.... blot genkendelse...

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : FER

Dato : 25-10-02 11:10

> [...]
> konkludere at det må være jeres egen dårlige samvittighed eller lignende

Hmm, har ingen dårlig samvittighed her. Er bare træt af folk der kommer med
nedladende kommentare om en situation de ikke har sat sig helt ind i...

> [...]
høre
> det, så bør i jo nok overveje ikke at skrive overhovedet.....

Nemlig en debat gruppe, der í mine øjne giver seriøse svar. Uden at sige
folk er dårlige katte ejere. Jeg ville skille mig af med en urenlig kat,
blev antastet som uansvarlig, osv. osv. Vi prøvede mange ting... ja, alt
hvad der blev foreslået, men lige meget hjalp det.... Jeg var meget
uansvarlig fordi jeg ikke bare kunne acceptere at min kat pissede overalt,
det var en del af at havde kat... etc. etc. sådan kørte den hvergang jeg
spurgte om hjælp, eller måske spurgte om der var nogne der ville tage katten
til sig som ude/inde kat.

Når men nu kan jeg fortælle katten bor på bornholm, og begynder om en uges
tid sit liv som ude/inde kat. Dybt uansvarlig som jeg nu er!

> [...]
> ryste lidt på hovedet over hvor meget jeres måde at håndtere tingene på
> ligner min egen fra førhen..... men det er der absolut intet nedlandende

Man kunne også se det her som en debat omkring de eksisterende brugeres
holdninger? Måder at tiltale folk på.

mvh Tommy fer

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 25-10-02 12:36

Hmm her må jeg nok give Tommy lidt ret. Folk fløj i totterne på ham den gang
han spurgte om et nyt hjem til sin tissende kat eller var det dyrlægen så
vidt jeg husker.
Det blev der ikke taget vel i mod.
uha hvor var han slem.
Havde jeg prøvet alt og min kat blev ved at tisse i mine møbler , ja overalt
havde jeg også sagt stop.

hilsen sanne

Fra : Birgitte

Dato : 25-10-02 13:08

Hej Tommy
Ihh hvor dejligt at høre, at du fandt en rigtig god løsning på dit problem.
Jeg mente nu ikke, at jeg talte nedladende til dig, og ej heller gjorde dig
til uansvarlig.
Men du har ret i,- at der iblandt er blevet angrebet meninger og holdninger
her i NG, men det er jo netop fordi det er en debat der køre, men ikke et
direkte angreb på personerne.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
By DK. True Trust

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-10-02 13:34

Tommy skrev
<Er bare træt af folk der kommer med nedladende kommentare om en situation
de ikke har sat sig helt ind i...>

Jeg tror faktisk at de fleste af os på et eller andet tidspunkt har været
netop i den situation, med en urenlig
kat, og i de fleste tilfælde har haft held til at løse problemet.

<det var en del af at havde kat... etc. etc. sådan kørte den hvergang jeg
spurgte om hjælp, eller måske spurgte om der var nogne der ville tage katten
til sig som ude/inde kat.>

udover råd til løsning af problemet, tilbød jeg faktisk at
tage Gixxer, fremfor at du aflivede hende.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-10-02 18:26

On Fri, 25 Oct 2002 12:09:45 +0200, "FER" <fer@cool.no.junk.for.me.dk>
wrote:

> [...]
>spurgte om hjælp, eller måske spurgte om der var nogne der ville tage katten

Jeg mener da ikke at det er uansvarligt at skaffe sig af med et dyr
som åbenbart ikke kan/vil være renligt. Det er jo rent faktisk det
problem jeg har med min Popsie, og vi har da også snakket om (min mand
og jeg) at hvis det ikke ændrer sig, så må vi af med katten igen. Det
ser jeg intet odiøst i. jeg hverken kan eller vil leve i en
kattebakke.
Nu vil jeg naturligvis forsøge alle de løsningsforslag jeg har fået
herinde, men hvis det heller ikke hjælper, ja, så må katten altså ud.
Personligt mener jeg ikke at det er en del af det at have husdyr i det
hele taget at man skal bo i deres efterladenskaber. Katte har jo ry
for at være renlige dyr, såeh...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Camilla

Dato : 25-10-02 21:28

Hejsa,
Hvor er det dejligt at møde en med samme problem som mig!
Jeg har før skrevet et indlæg om hvor skidt det går med vores kat Sif, da
hun også skider udenfor bakken hver eneste dag. Det er ved at være 5-6 gange
dagligt jeg skal tørre op efter hende og gøre rent. Desværre har jeg
temperament og forbander det lille kræ langt væk. Kan du ikke fortælle mig
alt det du gjorde for at få katten renlig? Jeg er ved at prøve skånekost, så
den i det mindste ikke har tynd mave mere.
Venligst,
Camilla.

Fra : JensenJS

Dato : 26-10-02 20:11

> [...]
> tid sit liv som ude/inde kat. Dybt uansvarlig som jeg nu er!

> Man kunne også se det her som en debat omkring de eksisterende brugeres

Hej Tommy
Jeg har ikke svaret på dine indlæg, men har da fulgt debatten.
Nu har jeg ikke alle indlæg liggende mere, jeg kan da godt huske at der
var nogle indlæg der skældte dig ud, men jeg mener ikke der var så mange
som du føler der var, nogle var gentagelser hvor du fik nogle enslydende
indlæg fra de samme personer, men dem skal du tage det roligt med, og
prøve at forstå dem ligesom du ønsker at de skal forstå dig.
Der var også en masse indlæg (Langt de fleste) der kom med gode råd, og
her var der mange gentagelser af de samme råd, men når man læser dem kan
man se at de typisk er skrevet uafhængigt af andre indlæg, altså de er
skrevet før man har set andre svar af samme type, derfor er der mange
gentagelser af de samme råd, den røde tråd i den debat må siges at være,
at man skal prøve alt hvad der er muligt før man giver op.
Jeg mener også så vidt jeg husker at debatten kørte over flere etaper
(det er næsten tour de france )

Så en god ide til fremtidige debatter der kører over flere omgange
vil være at lave en opdatering siden sidst.
For at bruge dit eks. Tommy (Dette er ikke ment som en irettesættelse)
efter x indlæg kunne der være startet med,
Opdatering: jeg har allerede prøvet følgende
Feliway
Flere kattebakker
Dyrelæge
Sterilesering
eller hvad der nu er prøvet
Så vidt jeg husker har du prøvet stort set det hele

Det jeg mener er at mange af de svar der kom til dig var gentagelser
fra tidligere indlæg, dette kunne måske være undgået ved en overskuelig
opdatering ved næste omgamg.

Men du må altså ikke være sur på gruppen, disse debatter beviser bare at
der er mennesker bag facaden.

Angående debatterne i andre grupper, så kan jeg love dig for at der er
mange negative indlæg, lige fra arrogance til hadske indlæg.
Eks.
Personer der staver forkert, kan få følgende svar!
Hvor har du gået i skole, fjols
Hvem har lært dig at stave, sprogspasser
fut til dk.orborg (typisk ikke eksisterende grupper)
og lignende indlæg.

Personer der har forkert tidszone: kan få følgende svar!
Stil dit ud spasser
og indlæg der fortæller personen at har er det største fjols
på denne side af jerden (jeg gætter på at de mener ydersiden

Og det er noget der eksisterer i de fleste grupper.

For ikke at tale om warez grupperne, her går bølgerne højt
men det ligger måske i gruppernes grundlag.

Til Helle
Du har bare gjort hvad de fleste ville gøre.
Jeg er feks. en af dem der har taget en kat til mig fordi jeg
fik af vide at den ellers vil blive aflivet, og at jeg var den
sidste udvej inden den dødelige sprøjte.
Jeg vælger altid den svageste i flokken (det er en familie svaghed)
Jeg tror at du er af den samme type, og det er de fleste her i gruppen
sikkert også (behøver jeg at nævne Tortie).

Meget kan man sige om denne gruppe, men KULDE er ikke en af de ord man
kan sætte på gruppen, her ER plads til alle katteelskere, prøv at se
på alle de indlæg der har været gennem tiderne, der har da været nogle
store debatter en gang i mellem, og de der er blevet selv efter en noget
hed debat har opdaget at livet går videre, og at der ikke er nogen her
der hader dem selv om der er uenighed, man lytter lige så meget til
deres råd som til andres.

Jeg håber at mit lange og måske også lidt rodede indlæg bliver modtaget
i den ånd det er skrevet, nemlig som en opfordring til at vi prøver at
forstå hinandens fejl og mangler, og at vi ikke gemmer os fordi vi møder
lidt modgang, og ikke lægger nogen for had bare fordi vi ikke altid er
enige.

MVH JensenJS

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 26-10-02 20:22

> [...]
> forstå hinandens fejl og mangler, og at vi ikke gemmer os fordi vi møder
> lidt modgang, og ikke lægger nogen for had bare fordi vi ikke altid er

RET godt skrevet JensenJS*SS* forsat god weekend

Hilsen Sanne

Fra : Helle Nielsen

Dato : 25-10-02 09:56

> [...]
eller
> om det er mig som bare har opfattet tingene forkert?
Hej allesammen.

Tusind tak for jeres respons. Kan se at jeg må have set spøgelser for det er
rigtigt at der altid er meget respons på mine indlæg og sådan. Jeg ville
bare gerne lige være sikker I er sq søde allesammen og det er fedt I
svarer mig på dette indlæg. Ja Emil er noget så dejlig selvom han kommer
fra dette sted og jeg har sørme set at han har skrevet et indlæg her i
gruppen om at være kommet i Paradis! *g* han er da heller ikke nem at styre!
Vender mig ryggen til, sidder han straks og nørder ved mors 'puter! *gggg*
Ej, jeg skal nok bede ham om at sende flere mails om hvordan han har det og
jeg skal nok fortælle om hans opvækst.

Jeg vejer ham hver søndag og kan næsten ikke vente med at veje ham her på
søndag - er så spændt på at se om han har taget på. Sidste søndag vejede han
1045 gram og har fået alt hvad han overhovedet kan spise at specielt
tørfoder, lidt tun hver dag og sådan
På mandag skal han til dyrlægen for første gange og have et tjek og sin
første vaccination.

De kærligste hilsner fra en GLAD Helle (som godt kan se hun er velkommen i
gruppen nu )

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-10-02 10:19

> [...]
> første vaccination.
>
> De kærligste hilsner fra en GLAD Helle (som godt kan se hun er velkommen i

Hej Helle

Godt at høre, at du er i bedre humør nu!

Ja, Emil er da en lille fremmelig krabat, glæder mig til at læse mere fra
hans pote *GG*.

Han skal nok have taget på nu, hvor han får alt det, han kan spise og ikke
skal slås for det.
Men Helle, du skal ikke give ham tun hver dag, det har han ikke godt af.
Ved godt du gør det i en god mening, men giv ham det kun 1 eller 2 gange om
ugen og ikke for meget.

Hel dog lykke med ham fremover

mvh Eva

Fra : Rollike

Dato : 25-10-02 11:23

> De kærligste hilsner fra en GLAD Helle (som godt kan se hun er velkommen i
> gruppen nu )

Hej Helle..

ja nogen gange kan man godt misforstå tonefaldet i mail.. det er ulempen ved
email... Og får man først indtrykket af et forkert tonefald så er det svært
at slippe det Også selvom personen der har skrevet det slet ikke har
ment det sådan

Nu kan jeg jo kun snakke for mig selv.. (men kan læse at andre mener det
samme)...
Jeg har slet ikke opfattet det som om du ikke er ønsket her Så jeg håber
og tror det bygger på en misforståelse... men det er jo allerede
afklaret og det er bare dejligt..

jeg synes det er rigtig flot at du sender en mail afsted hvor du spørger..
personligt var jeg nok bare forduftet uden at komme tilbage.. Så det tager
jeg virkelig hatten af for

Mange hilsner
Mette og Cæsar ^&^

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 25-10-02 13:09

Hej Helle,

Jeg var lige inde på din profil og så at dit billede vender forkert. Skal
jeg vende det for dig og sende det i en mail så du kan komme til at sidde
normalt? *gg*

Mvh
Vibeke

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-10-02 14:30

Hej Helle

Hvis mit indlæg, hvor jeg brugte dig som eksempel, er blevet opfattet som om
jeg havde noget imod dig, så må du undskylde, det er ikke altid jeg får
formuleret mig lige godt.

Det er jo netop sådan nogle nye katteejere som dig vi har brug for i
gruppen. Vi andre gamle garvede kattefolk tager så meget for
selvfølgeligheder, at det er godt med en ny til at hjælpe os med at bevare
jordforbindelsen.

Jeg synes, det er synd for dig, at du har måttet gøre så dårlige erfaringer
med killingesælgere, og jeg bliver altså noget så vred, når jeg hører om
sælgere som dem, du har været udsat for. Det har altså slet ikke noget med
dig at gøre, tværtimod er du meget velkommen her i gruppen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats