MS Windows
briani 27239
PC'en fryser
Fra : John Paulisen

Dato : 25-10-02 00:22

Cirka hver 3.gang fryser min skærm, når jeg starter min pc.
Skrivebordet når at dukket op, og Startknappen, Proceslinjen & Uret er
på. Cursoren står midt på skærmen - urokkelig fast.
Jeg har omformateret, genindlæst W98se og nødvendige drivere til
skærm, tastatur, mus & lyd.
Det har ikke hjulpet.
Hvad skal jeg gøre for at rette fejlen?
Pauli-

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 25-10-02 07:45

Gi den en jakke på, hehe. (kunne ikke dy mig)

Hvis den låser hver 3. gang ca. så prøv følgende:

Start den op i fejlsikret tilstand en 5-6 gange og se om den fryser i
fejlsikret. Hvis den ikke gør (det gør den nok ikke), så er det højst
sandsyneligt en hardware fejl. Det kan være grafikkortet, det kan være
rammen.

Prøv dig frem, har du mulighed for at skifte grafikkortet ud, så prøv det og
se om det hjælper. Prøv at tage en af ramklodserne op (hvis du har flere),
og se om det hjælper. Tag netkortet ud, o.s.v.

Venligst, Rabbit

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-10-02 09:41

Rabbit_HGC wrote:
> Start den op i fejlsikret tilstand en 5-6 gange og se om den fryser i
> fejlsikret.

God idé.

> Hvis den ikke gør (det gør den nok ikke), så er det højst
> sandsyneligt en hardware fejl. Det kan være grafikkortet, det kan
> være rammen.

Rammen kan testes med www.memtest86.com, lad den køre min.
2 timer.

> Prøv dig frem, har du mulighed for at skifte grafikkortet ud, så prøv
> det og se om det hjælper.

Endnu en glimrende idé ;)

> Tag netkortet ud, o.s.v.

Og endnu én ;)

Er du sikker på du bruger nyeste officielle driver/firmware/BIOS
på _alt_ dit hardware?

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.