Asus A7V333 BIOS 1013->1014
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 25-10-02 00:26

Jeg har et problem, som bedst forklares her :

http://home.homepage.dk/Asus%20BIOS%201014.htm

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre ?

-------
MVH
Simon Walther-Larsen, Haderslev, Sdr. Jylland
(Ved svar på mail: byt om på larsen og walther)

Fra : Michael Nielsen

Dato : 25-10-02 00:43

Simon Walther-Larsen wrote:
> [...]
> MVH
> Simon Walther-Larsen, Haderslev, Sdr. Jylland
> (Ved svar på mail: byt om på larsen og walther)

Brug Aflash

-michael

Fra : Grinz

Dato : 25-10-02 07:12

Hej der,

hva du nu end gør, så brug ikke windows flash tools. Jeg har flashet 10
boards (for en pc cafe) og 8 a dem ville ikke starte op bagefter.

Brug altid en DOS diskette og aflash til at flashe din bios.

MVH AGA

PS: Kender du en der hedder Dennis WL

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 25-10-02 13:59

"Grinz" <agaaga@hotmail.com> skrev :

> [...]
>boards (for en pc cafe) og 8 a dem ville ikke starte op bagefter.
>
>Brug altid en DOS diskette og aflash til at flashe din bios.

Ja, der er der jo nogen der siger. Jeg har nu flashet de sidste 5
BIOS'er vha Asus Update, og det har ingen problemer givet.

Jeg er mere i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet vil gå igang med af
flashe, når nu jeg får denne fejlmeddelelse.

--
MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 25-10-02 16:02

> Jeg er mere i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet vil gå igang med af
> flashe, når nu jeg får denne fejlmeddelelse.

Du kan se når den er ved at flashe, for det skriver den. Der starter en
fremskridtsmonitor nederst i venstre hjørne, hvor procentdel færdiggjort
også vises numerisk.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 25-10-02 16:21

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> skrev :

>Du kan se når den er ved at flashe, for det skriver den. Der starter en
>fremskridtsmonitor nederst i venstre hjørne, hvor procentdel færdiggjort
>også vises numerisk.

Jeg udtrykker mig ikke klart nok.

Det er ikke muligt at flashe vha. Asus Update pga. den fejlmeddelelse
jeg får. ( http://home.homepage.dk/Asus%20BIOS%201014.htm )

Derfor er jeg heller ikke helt tryg ved at flashe fra DOS. Det kunne
jo være at fejlen også opstod under en flash der.

Fra : Sven

Dato : 25-10-02 23:54

> Derfor er jeg heller ikke helt tryg ved at flashe fra DOS. Det kunne
> jo være at fejlen også opstod under en flash der.

Hvis der virkelig er en fejl ved den fil du har, så vil Aflash for DOS nu
også give dig en fejlmelding. Faktisk er min erfaring, at du bedre kan stole
på de fejlmeddelser der kommer fra aflash under DOS, end fra div.
Windowsflashprogrammer.

Får du også fejlen i Aflash, så prøv at hente filen igen, evt. fra et andet
sted (ASUS i Taiwan f.eks)

Sven

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-10-02 11:22

> Jeg udtrykker mig ikke klart nok.

Jo, det gjorde du vist. Jeg misforstod. Jeg læste det som at du ikke vidste
om den var gået igang med at flashe da du modtog den omtalte fejlmeddelelse.