Hvilken Afrikansk Chiclide.
Fra : Martin Harregaard

Dato : 24-10-02 22:34

Hej NG.

Jeg har godt nok spurgt tidligere, men jeg fik ikke noget svar, muligvis
fordi det gamle foto ikke var klart nok. Nå men jeg har nu "fanget" ham
ordentligt, næsten alle hans farver er der, han plejer dog at være
fløjlssort på selve kroppen, med grønne skæl rundt omkring.

Det eneste jeg ved om denne chiclide er at det er en Afrikansk flodchiclide,
vist noget med en flod der løber til Malawi eller Tanganika. Og at når den
er fuldvoksen bliver den ca. 14 cm.

Nu vil jeg gerne vide noget om den, da han går sammen med 2 hunner, som han
hele tiden gør med æg... men desværre spiser hunner deres æg, forsvinder gør
de!

De går i et beplantet 250 liters akvarium, sammen med ancistrus,
pansermaller, smerlinger og nogle neon.
Kan næsten regne ud, at de bliver stresset af alle de neon, selvom de ikke
virker generet af dem når de bare svømmer rundt.

Vil selvfølgelig gerne have unger med dem!

Har lagt et foto op på dk.binaer

På forhånd tak.

Martin Harregaard

P.S. Er lidt ked af, hvis jeg skal af med mine neon, da de fiser rund og
smider æg over det hele.

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-10-02 23:09

Martin Harregaard <Harregaard@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db86758$0$28820$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det eneste jeg ved om denne chiclide er at det er en Afrikansk
flodchiclide,
> vist noget med en flod der løber til Malawi eller Tanganika. Og at når den
> er fuldvoksen bliver den ca. 14 cm.

Fisken er helt klart en ciklide fra Victoria søen. Og jeg mener selv at
have haft den for en hel masse år siden,
dengang blev den kaldt Haplochromis nigripinnis, eller noget i den duer.
For at identificere den rigtigt skal du har fat i noget speciel
litteratur om Victoria ciklider.

Kan den du harfisken fra ikke hjælpe dig med et navn??

Carsten