UPS, mim NT boks var slukket i 14 dage!!!
Fra : Thomas Steinmeier

Dato : 27-02-01 10:30

Hey all.

Stikket til min NT-boks har været faldet ud de sidste 14dage. Jeg opdagede
at der ikke var lys i lampen på NT-boksen...

Men det har køre uden fejl i de 14 dage. Linjen bliver brugt som fax-linje i
en mindre virksomhed (5-6 fax'e pr. dag) samt ca. 1 1/2 timers internet pr
dag!!!

Hvorfor skal der så være strøm på NT-boksen, når det køre godt nok uden?

/thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-01 10:51

> Hvorfor skal der så være strøm på NT-boksen, når det køre godt nok uden?

NT-boksen skal forsyne ISDN telefoner med strøm så disse ikke behøver egen
strømforsyning.
Hvis du kun har et eller andet ISDN omstillingsanlæg eller (gyse) analoge
telefoner skal NT-boksen ikke bruge strøm idet disse får strøm fra egen
strømforsyning/A/B adapter

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Karsten

Dato : 27-02-01 11:48

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:97ftnj$2gn9$1@tnews.inet.tele.dk...

> [...]
> Hvis du kun har et eller andet ISDN omstillingsanlæg eller (gyse) analoge
> telefoner skal NT-boksen ikke bruge strøm idet disse får strøm fra egen

?. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så vil det sige at jeg godt kan koble
strømen fra min NT - boks, bruger kun Analog telefoner, monteret i min modem
(A/B adapter).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-01 11:58

> ?. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så vil det sige at jeg godt kan
koble
> strømen fra min NT - boks, bruger kun Analog telefoner, monteret i min
modem

Jeg vil ikke råde dig til det. NT'en går i nødstrømsmodus og det kan give
sjove effekter og fejl...

Fra : Hauge

Dato : 27-02-01 12:50

Hejsa

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> Jeg vil ikke råde dig til det. NT'en går i nødstrømsmodus og det kan give
> sjove effekter og fejl...

Seriøst, har du selv oplevet fejl, eller er det noget du _skal_ sige når du
nu er ved TDC?
Alle steder jeg kender med op til flere T/A, omstillinger + tlf'er koblet på
NT'en uden strøm, har ingen problemer, incl. mig selv.

Mvh Hauge

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 27-02-01 13:58

> [...]
> Alle steder jeg kender med op til flere T/A, omstillinger + tlf'er koblet

> NT'en uden strøm, har ingen problemer, incl. mig selv.

Det har jeg. Problemet blev løst med strøm på NT Boks.

Kasper Ladingkær
www.kasper.ladingkaer.dk - www.ladingkaer.dk

Fra : Hauge

Dato : 27-02-01 14:20

Hejsa

"Kasper Ladingkær" <kasper@FJERNDETTEladingkaer.dk> wrote in message
> Det har jeg. Problemet blev løst med strøm på NT Boks.

Ok, fino.

> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Jaja, en fra TDC netop det jeg lagde op til i mit indlæg.. undskyld..

Mvh Hauge

Fra : Gevaldi

Dato : 27-02-01 14:34

Hauge skrev i meddelelsen <97gd4k.b8.1@CUThrcnet.dk>...
>Ok, fino.

>Jaja, en fra TDC netop det jeg lagde op til i mit indlæg.. undskyld..
>
>Mvh Hauge

Min NT box har ikke været tilsluttet siden den dag den blev monteret
(31.5.99), og der har ikke været problemer af nogen art, heller ikke:
NT'en går i nødstrømsmodus og det kan give
sjove effekter og fejl...

Mvh. Gevaldi

Det er oftere lettere at få tilgivelse end tilladelse.
Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-01 19:46

> Min NT box har ikke været tilsluttet siden den dag den blev monteret
> (31.5.99), og der har ikke været problemer af nogen art, heller ikke:
> NT'en går i nødstrømsmodus og det kan give
> sjove effekter og fejl...

Din NT _er_ ubestrideligt i nødstrømsmodus og det _kan_ ubestrideligt give
fejl.
At det så ikke gør det i dit tilfælde er en anden sag

Fra : PsHdO

Dato : 27-02-01 22:59

Hej.

> Din NT _er_ ubestrideligt i nødstrømsmodus og det _kan_ ubestrideligt give
> fejl.
> At det så ikke gør det i dit tilfælde er en anden sag

Der er kun en ting at sige til det, og det er: "prøv selv"....
Hvis det fungere fint så lad være med at tilslutte 230V, hvis ikke så må du
jo selv ofre strøm på din NT-box.

En NT-box af mærket Siemens bruger faktisk 65mA hvilket svare til 15Watt, så
det bliver lige små 130.- pr. år i El-udgifter alene til NT-Box´en. Den
udgift kan Teledanmark jo lige så godt få lov at stå for....
(De fortalte jo heller ikke noget om den ekstra udgift i reklamerne,
vel...??)

Dertil kommer prisen for at have modemet stående tændt konstant, Eicon Diva
bruger 10W men det er en anden snak....

Mvh.
Peter Dall

Fra : Christian Erritsø

Dato : 28-02-01 14:52

"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> wrote in message
> [...]

> vel...??)
>
> Dertil kommer prisen for at have modemet stående tændt konstant, Eicon

Nej, nu må det altså stoppe. TDC tjener ikke penge på at koble din nt-boks
til stikkontakten, og så vidt jeg ved, så suger den lige meget strøm fra
telefonnettet uanset om den er tilsluttet lysnet eller ej.

Hvis du køber en ny skærm, brokker du dig så også over at den koster X kr.
om året i strøm? Eller hvad med en lampe? Det kan da ikke overraske dig på
nogen som helst måde, eller kan det?

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : PsHdO

Dato : 28-02-01 23:17

Hej.

Du misforstår mig, jeg siger IKKE at KTAS/teledanmark/TDC eller hvad de
heder i denne uge, får de 130.- for strøm for NT-boxen, men at udgiften
stadig er der for forbrugeren hvis man tilslutter den til lysnettet, dette
er et faktum !
Hvem der får pengene er i denne sammenhæng underordnet..... Det er stadig en
udgift......
Og denne udgift bliver der altså IKKE gjort opmærksom på i reklamerne vel
???

Tilslutter man derimod IKKE sin NT-box så må den vel suge strømmen fra
lysnettet, da den stadig fungere, hvad bliver de 15W ellers brugt til ???
Varme ???

Mvh.
Peter

Fra : Hauge

Dato : 01-03-01 00:30

Hejsa

> Tilslutter man derimod IKKE sin NT-box så må den vel suge strømmen fra
> lysnettet, da den stadig fungere, hvad bliver de 15W ellers brugt til ???

Er det mig der ikke helt forstår hvad du egentligt skriver her, eller er det
alternativt logik?
Hvordan kan den bruge strømmen fra lysnettet når man ikke tilslutter den?

Mvh Hauge

Fra : PsHdO

Dato : 28-02-01 23:30

Hej igen.
Lige for at precisere:

> Nej, nu må det altså stoppe. TDC tjener ikke penge på at koble din nt-boks
> til stikkontakten, og så vidt jeg ved, så suger den lige meget strøm fra
> telefonnettet uanset om den er tilsluttet lysnet eller ej.

Er de 15W den optager da udelukkende til VARME eller ???

> Hvis du køber en ny skærm, brokker du dig så også over at den koster X kr.
> om året i strøm? Eller hvad med en lampe? Det kan da ikke overraske dig på
> nogen som helst måde, eller kan det?

Ja, i princippet kan det overraske at jeg plusselig får en udgift på små
200.- , som der ikke er gjort opmærksom på, ved at vælge ISDN og eicon diva
løsningen, da det ALDRIG har kostet mig 5 øre at sætte en analog telefon i
mit såkalte PSTN stik inden konverteringen, og mit gamle analoge 56K modem
optog altså kun 2W, og ikke som nu sammanlagt ca 25W !!!
Altså mere end 12 gange større EL-REGNING for at komme på nettet

> Med venlig hilsen
> Christian Erritsø
> "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Mvh.
Peter Dall
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet, eller
andre udbydere eks. min egen Tele 2"

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-03-01 00:33

"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> skrev Wed, 28 Feb 2001 23:29:57 +0100 i
<6Ven6.2436$c37.19683@news.get2net.dk>:

>Er de 15W den optager da udelukkende til VARME eller ???

De to ting, telefonnettet og NT'ens strømforsyning, har intet med
hinanden at gøre - det er to helt adskildte kredsløb.

Og NT'en bruger formentlig også langt fra de maximale 15w, hvis du ikke
har nogen enheder der trækker strøm fra den.
Som allerede nævnt: Hvis du ikke har enheder der kræver strøm fra NT'en
kan du roligt slukke den - men besparelsen i kroner og ører er sikkert
uhyre marginal.

> [...]
>optog altså kun 2W, og ikke som nu sammanlagt ca 25W !!!
>Altså mere end 12 gange større EL-REGNING for at komme på nettet

At de nævnte enheder har strømforsyninger der maximalt kan klare det
nævnte forbrug siger intet om hvad de rent faktisk bruger.

Dog må man formode, at dine analoge telefoner trækker en smule støm fra
dit ISDN modem (hvilket de jo ikke ville gøre hvis de havde været koblet
direkte på telefonnettet).

--
mvh, A:\Feldborg
Søger du - eller har du - Genealogisk Kildemateriale til Download,

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-03-01 00:42

"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> optog altså kun 2W, og ikke som nu sammanlagt ca 25W !!!
> Altså mere end 12 gange større EL-REGNING for at komme på nettet

Det enste jeg bemærker i dit indlæg er: "Overraske" samt "ikke gjort
opmærksom på".

Konklusion: Du sætter dig ikke ind i hvad du køber og det er andres skyld.

Har du også nævnt overfor Arla (tidl. MD) at det er for dårligt, de ikke
skriver, hvad een liter mælk kræver af køling - naturligvis udtrykt i KW -
for at holde sig frisk, så du nøjagtig ved hvilke ekstra omkostninger, der
er forbundet med købet af samme liter mælk?

Du goeeste!

mvh
Bjørn

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-02-01 00:39

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev Tue, 27
Feb 2001 19:45:33 +0100 i <97gsjs$1co0$1@tnews.inet.tele.dk>:

>Din NT _er_ ubestrideligt i nødstrømsmodus og det _kan_ ubestrideligt give
>fejl.

Hvilke.?

--
mvh, A:\Feldborg

Lokalsamfund mv.: http://www.haunstrup.dk/
ISDN telefon OSS: http://www.haunstrup.dk/feldborg/isdn/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-01 01:19

> Hvilke.?

En evt. ISDN telefon ringer på alle MSN'er blot som eksempel

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-02-01 01:22

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:97hg5h$2kma$1@tnews.inet.tele.dk...
> give
>
> En evt. ISDN telefon ringer på alle MSN'er blot som eksempel

Altså, hvis man har 3 (MSN-)numre og der ingen strøm er på NTén, så reagerer
en ISDN-telefon *kun* på hovednummeret - rigtigt forstået?

mvh
Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-01 13:15

> Altså, hvis man har 3 (MSN-)numre og der ingen strøm er på NTén, så
reagerer
> en ISDN-telefon *kun* på hovednummeret - rigtigt forstået?

Netop ikke.
Såfremt man har tre MSN'er og indstillet telefonen til kun at reagere på et
af dem vil langt de fleste ISDN-telefefoner tilsidesætte denne indstilling
ved strømsvigt og reagere på dem alle.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-02-01 17:14

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:97iq2q$24hb$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
et
> af dem vil langt de fleste ISDN-telefefoner tilsidesætte denne indstilling

Tak for opklaringen.

Det er ikke sådan at "bakke snavvendt".

mvh
Bjørn

PS: Mine NTér har *aldrig* været slukket, så erfaringen er lig nul og da der
nu var stikpropper på, så hvorfor ikke "ploppe" dem i en dertil indrettet
stikkontakt og tænde for strømmen.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-02-01 13:54

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev Wed, 28
Feb 2001 01:19:13 +0100 i <97hg5h$2kma$1@tnews.inet.tele.dk>:

>give
>
>En evt. ISDN telefon ringer på alle MSN'er blot som eksempel

Sandt nok, ellers kunne man jo dårligt kalde det en nødtelefon.

Men min pointe var mere at det oprindelge spørgsmål jo tydeligvis gik på
analogt udstyr.

Fra : PsHdO

Dato : 27-02-01 23:00

Hej.
Jeg har ALDRIG haft 230V på min NT-Box, og den fungere rigtig fint !!

Mvh.
Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-01 19:47

> Seriøst, har du selv oplevet fejl, eller er det noget du _skal_ sige når
du
> nu er ved TDC?

Ja, det har jeg
Og nej, det er ikke noget jeg _skal_ sige

> Alle steder jeg kender med op til flere T/A, omstillinger + tlf'er koblet

> NT'en uden strøm, har ingen problemer, incl. mig selv.

Hvis de har ISDN-telefoner (flere) koblet på uden strøm til NT-boksen så
_vil_ det give problemer.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-02-01 00:39

Feb 2001 19:46:40 +0100 i <97gsm0$1cq5$1@tnews.inet.tele.dk>:

>Hvis de har ISDN-telefoner (flere) koblet på uden strøm til NT-boksen så
>_vil_ det give problemer.

Korrekt, men det var jo ikke det spørgsmålet gik på.

Og med kun een ISDN telefon vil det iøvrigt heller ikke give problemer,
der forhindrer at man kan bruge telefonen.!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-01 01:20

> Og med kun een ISDN telefon vil det iøvrigt heller ikke give problemer,
> der forhindrer at man kan bruge telefonen.!

Nej, dette er jo netop meningen, men der vil ofte være funktioner der ikke
fungerer som fx display mm.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-02-01 00:39

Feb 2001 11:57:33 +0100 i <97g16d$2nvh$1@tnews.inet.tele.dk>:

>koble
>modem
>
>Jeg vil ikke råde dig til det. NT'en går i nødstrømsmodus og det kan give
>sjove effekter og fejl...

Hvilke.?

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-02-01 00:39

"Thomas Steinmeier" <thomas.steinmeier@get2net.dk> skrev Tue, 27 Feb
2001 10:30:27 +0100 i <StKm6.31$g86.2392@news.get2net.dk>:

>Hvorfor skal der så være strøm på NT-boksen, når det køre godt nok uden?

Det skal der heller ikke - hvis du kun har analoge telefoner og / eller
andet grej feks. et analogt modem med egen strømforsyning, tilkoblet din
TA (ISDN Modem).

Hvis du feks. har en ISDN telefon, så bliver ting som display, medhør,
ur, mv. forsynet med strøm fra NT'en - og disse ting vil ikke virke hvis
der ikke er støm på TA'en.

Fra : Thomas Steinmeier

Dato : 28-02-01 10:30

Tak for alle oplysningerne..

Så, nu er min NTboks slukket for ALTID!!!
Og de 130,- jeg spare i strøm er investeret i den nye CD med Johnny
Madsen.........

tak

/thomas

Fra : Gevaldi

Dato : 28-02-01 12:29

Thomas Steinmeier skrev i meddelelsen <0z3n6.66$c37.2004@news.get2net.dk>...
>Tak for alle oplysningerne..
>
>Så, nu er min NTboks slukket for ALTID!!!
>Og de 130,- jeg spare i strøm er investeret i den nye CD med Johnny
> [...]

Plus alle de penge vi har sparet ved ikke at købe ISDN telefoner:))

Fra : Thomas Steinmeier

Dato : 28-02-01 19:28

> Plus alle de penge vi har sparet ved ikke at købe ISDN telefoner:))
>
> Mvh. Gevaldi

Åh, jeg kunne ikke være mere enig...

/thomas