Vedr. linux firewall
Fra : Mikey

Dato : 24-10-02 19:55

Hej NG.

Jeg er en absolut UNIX begynder, der gerne vil lære noget mere om sikkerhed,
heriblandt at sætte min egen Linux/FreeBSD firewall op. Jeg kan se, at mange
af jer har rimelig styr på jeres UNIX, så måske var der nogen, der kunne
give mig nogen gode begynder-links?

PS. Har købt "Building Internet Firewalls", men synes den forudsætter meget
UNIX kendskab...så jeg er lidt lost?!

What to do?

På forhånd tak

Mike

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-10-02 23:33

Mikey wrote:

> [...]
> give mig nogen gode begynder-links?
>
> PS. Har købt "Building Internet Firewalls", men synes den forudsætter

Linux (en stor del er nu generel unix):

http://www.sslug.dk/linuxbog/

Iptables (Linux's firewall-del):

http://www.iptables.org/

*BSD er der nok nogle, der ved mere om

/Rasmus

ATA100 is another testimony to the fact that pigs can be
made to fly given sufficient thrust (to borrow an RFC)
-Alan Cox

Fra : Jochke

Dato : 26-10-02 16:38

"Mikey" <pots_72@e-mail.dk> wrote in message
> Hej NG.

Hejsa... :D

> [...]
> give mig nogen gode begynder-links?
>
> PS. Har købt "Building Internet Firewalls", men synes den forudsætter

Prøv evt. at tjekke denne artikel ud:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2788
Jeg har selv hentet den, men mangler bare en ældre PC til at installere
firewallen på. Den skulle være meget liet at sætte op, og er også på dansk.
Den kan desuden fjernstyres via en browser.

/Jochke