/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
Hjælp til GIF-animation
Fra : Hans Pedersen


Dato : 27-02-01 10:27

Jeg har fået lavet en gif animation gratis af Krak, men jeg skal bruge
den i en anden sammenhæng, hvor teksten er skal være på engelsk.
Derfor vil jeg gerne redigere lidt i den.

Animationen kan ses her: http://www.jhm.dk/jhm2.gif

Som man kan se, består animationen af 7 frames. Der er tre billeder,
som "morpher" fra billede 1 til billed 2 osv.

Hvis jeg skal lave denne morphing, hvordan gør jeg så det lettest?

Jeg har adgang til følgende programmer:

Photoshop 6 / ImageReady 3
GIF Movie Gear 3.0

Det med at sætte animationen sammen, og time den, er ikke umiddelbart
problemet. Det er snarere det at lave de mellemlæggende morphing-ting,
hvor jeg er på udkig efter en metode.

--
Med venlig hilsen
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

 
 
Madsen (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 27-02-01 11:35

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev:

> Photoshop 6 / ImageReady 3
> GIF Movie Gear 3.0
>
> Det med at sætte animationen sammen, og time den, er ikke umiddelbart
> problemet. Det er snarere det at lave de mellemlæggende morphing-ting,
> hvor jeg er på udkig efter en metode.

I ImageReady hedder funktionen Tween. Du kan selv vælge hvor
mange frames der skal bruges til at "morphe" med og selvfølgelig
også hvor hurtigt de skal glide over i hinanden.

<URL: www.wol.dk/~hijklm/photoshop/tween.gif >
Her er Tween brugt fra den sidste frame og tilbage til den første.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)




Jesper Johansen (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Johansen


Dato : 28-02-01 17:41

Ja, med overhængende fare for at blive skældt ud, så må jeg rette jeres
terminlogi. Tween har intet med Morphing at gøre. Tween (af inbetween) er en
glidende transition, hvorimod morphing ændrer billedets form i forhold til
det efterfølgende. At skifte mellem to billeder eller flere er en
transition. Morphing kan være et transitions-element, og det kan tween også.
Resultatet er dog vidt forskelligt. På eksemplet er der benyttet Tween, da
Morphing ikke rigtig er egnet til færre frames end 15.

JJ



Madsen (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 28-02-01 17:52

"Jesper Johansen" <jesper-johansen@mail.tele.dk> skrev:

> Ja, med overhængende fare for at blive skældt ud, så må jeg rette jeres
> terminlogi. Tween har intet med Morphing at gøre.

Nej det har du nok ret i. Det link der var sendt med viste dog en gif hvor
det så ud som om at tween var brugt, så det var derfor jeg gav det råd.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)



Hans Pedersen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 01-03-01 08:44

On Wed, 28 Feb 2001 17:51:56 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

>Nej det har du nok ret i. Det link der var sendt med viste dog en gif hvor
>det så ud som om at tween var brugt, så det var derfor jeg gav det råd.

Det er også korrekt, Madsen. Men jeg har lidt problemer med at "finde
rundt" i lagene. Jeg skal jo have ændret teksten, og således har jeg i
Image Ready fjernet de mellemliggende twean-lag, for herefter at dække
den danske tekst og indsætte noget engelsk tekst, men det er sq ikke
så let som jeg havde regnet med...

--
Med venlig hilsen
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Hans Pedersen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 01-03-01 12:14

On Thu, 01 Mar 2001 07:43:53 GMT, nyhedsgrupper@esenet.dk (Hans
Pedersen) wrote:

>men det er sq ikke
>så let som jeg havde regnet med...

Har fundet ud af det nu.

--
Med venlig hilsen
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Madsen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-03-01 12:27

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev:

> Har fundet ud af det nu.

Okay. Godt gået ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)



Hans Pedersen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 01-03-01 12:30

On Thu, 1 Mar 2001 12:27:06 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

>Okay. Godt gået ;)

Øøh, tak, tror jeg nok.
Det jeg gjore var i princippet at lave en ny, så jeg VAR løbet træt.

--
Med venlig hilsen
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Madsen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-03-01 13:31

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev:

> On Thu, 1 Mar 2001 12:27:06 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
> wrote:
>
> >Okay. Godt gået ;)
>
> Øøh, tak, tror jeg nok.

Jo, jo. Det var skam ment i bedste mening. Ikke noget negativt
eller ironisk i det. :)

> Det jeg gjore var i princippet at lave en ny, så jeg VAR løbet træt.

Nå ok. Det giver altså også mange gange et bedre resultat end
at sidde og "fedte" med noget der er lavet i forvejen.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)




Madsen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-03-01 12:14

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev:

> On Wed, 28 Feb 2001 17:51:56 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
> wrote:
>
> >Nej det har du nok ret i. Det link der var sendt med viste dog en gif hvor
> >det så ud som om at tween var brugt, så det var derfor jeg gav det råd.
>
> Det er også korrekt, Madsen. Men jeg har lidt problemer med at "finde
> rundt" i lagene. Jeg skal jo have ændret teksten, og således har jeg i
> Image Ready fjernet de mellemliggende twean-lag, for herefter at dække
> den danske tekst og indsætte noget engelsk tekst, men det er sq ikke
> så let som jeg havde regnet med...

Nej det er ikke lige let alt sammen. Det kan også sommetider være sværere
at rette i en eksisterende animeret gif, fremfor at lave den selv helt fra bunden.
Det kunne måske være en løsning, hvis du løber al for træt i det. ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408891
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste