Surecom EP-4504AX Router
Fra : Jan Hougaard

Dato : 24-10-02 19:25

Nogen der har fået subj til at virke på Stofanet?
<http://www.surecom.com.tw/pd4504ax.htm>

Jeg har forgæves prøvet.
Har dog fået en kammerat, som har noget mere forstand på netværk til
at hjælpe, men problemet er, at han først kan hjælpe engang i næste uge.
Butikken, hvor jeg har købt den, har givet mig fuld returret, hvis jeg ikke
kunne få den til at virke i løbet af et par dage.
Men et par dage er jo ikke engang i næste uge

mvh Jan Hougaard

Bemærk SPAM-filter ved email henvendelse.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 19:31

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
ikke
> kunne få den til at virke i løbet af et par dage.
> Men et par dage er jo ikke engang i næste uge

Det første du skal tjekke, er om der er LINK i WAN porten fra din Stofanet
forbindelse... Hvis der ikke er LINK, prøv med et krydset kabel...

Nu har jeg ikke forstand på Stofanet forbindelser... Men det er højst
sansynligt PPPoE der køres fra modemmet, eller er det dynamisk tildeling af
IP (DHCP)?

Når jeg kigger på surecoms side, ser den ud til at understøtte begge ting..
SÅ det burde jo kunne lade sig gøre

Fra : Jan Hougaard

Dato : 24-10-02 19:51

Før havde jeg forbindelse til modemmet gennem et netkort.
Et andet netkort forbandt mine 2 pc'er gennem en switch.

> Det første du skal tjekke, er om der er LINK i WAN porten fra din Stofanet
> forbindelse... Hvis der ikke er LINK, prøv med et krydset kabel...

LINK i WAN porten?
Jeg deaktiverede netkortet til modemmet og satte kablet fra
modem til WAN porten på routeren. Er det det du mener?

> Nu har jeg ikke forstand på Stofanet forbindelser... Men det er højst
> sansynligt PPPoE der køres fra modemmet, eller er det dynamisk tildeling af
> IP (DHCP)?

Jeg har fast IP adresse.

> Når jeg kigger på surecoms side, ser den ud til at understøtte begge ting..
> SÅ det burde jo kunne lade sig gøre

Selvfølgelig vil jeg gerne ha' det til at køre hurtigst muligt, men det er først og
fremmest vigtigt for mig at vide om det kan køre. Ellers vil jeg returnerer routeren
når jeg nu har mulighed for det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 20:12

> Før havde jeg forbindelse til modemmet gennem et netkort.
> Et andet netkort forbandt mine 2 pc'er gennem en switch.

Ok

Stofanet

> LINK i WAN porten?
> Jeg deaktiverede netkortet til modemmet og satte kablet fra
> modem til WAN porten på routeren. Er det det du mener?

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene... Men der hvor du skal sætte kablet i
Routeren, det heder WAN porten.. Der skal der gerne aktiveres en lampe når
du sætter kablet i... Anden option er at se på modemmet, om dens lampe lyser
grøn

> Jeg har fast IP adresse.
'
Så skal du muligvis opsætte IP, netmaske og gateway i routeren!

Kan du snakke med routeren interfase?

> [...]
først og
> fremmest vigtigt for mig at vide om det kan køre. Ellers vil jeg

Klart

Fra : Jan Hougaard

Dato : 25-10-02 17:02

> Så skal du muligvis opsætte IP, netmaske og gateway i routeren!

Problemet er(var) at den ikke ville godkende den Default gateway
jeg taste ind. Forøvrigt den samme, som mit netkort kørte fint med.
Så snart jeg taste et tilfældigt tal efter xxx.xxx. kom der hul.
Routeren fungerer tilsynladende fint med stofanet.
Nu venter jeg med at rode mere med det, til min kammerat, som er
noget mere inde i emnet end jeg er, kommer i næste uge.

Tak for hjælpen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-02 20:10

In article <3db83afd$0$781$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Jan Hougaard wrote:
> [...]
> kunne få den til at virke i løbet af et par dage.
> Men et par dage er jo ikke engang i næste uge

Jeg smed min 3Com wireless cable/DSL gateway på Stofa, og
det virkede helt uden problemer med flere maskiner på
indersiden.