Hvad kan mit mainboard klare??
Fra : Peter Hansson

Dato : 24-10-02 19:20

Hej!

Jeg har et bundkort mrk: MS6318. Cpuén er PIII667 coppermine. FC-PPGA.
Socket 370.

Hvor meget (hvor stor cpu) kan jeg banke den op i.

Hvad kan anbefales: Celeron, Tualatin eller???

Ifølge manual kan den klare PIII E500.1.13ghz.

Som sagt hvad kan anbefales??

Kan den evt. OC´es. Det kan jeg ikke med nuværende bios_ 06/13/2001.

PS: Der er flere hvor den fås både In a box og uden: Hvad skal jeg vælge.

På forhånd tak:

PH

Fra : o&u

Dato : 25-10-02 07:46

On Thu, 24 Oct 2002 20:20:00 +0200, "Peter Hansson"
<phansson@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan den evt. OC´es. Det kan jeg ikke med nuværende bios_ 06/13/2001.
>
>PS: Der er flere hvor den fås både In a box og uden: Hvad skal jeg vælge.

Ja, en Plll EB 1133 MHz kan du købe. Der står den kræver 1.7 volt, så
det er en coppermine. Tualatins går på ca. 1.5 volt.

Undgå tualatins. De er ikke pin-kompatible, idet de er fcpga2.

Bios:
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=282&NAME=MS-6318

du har vist den nyeste.

http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=282&NAME=MS-6318

Jeg fandt denne beskrivelse af bundkortet:

http://www.netessentials.ph/products/viewproduct.asp?productid=44

Det har via chipset, så en modifikation til tualatins er udelukket
(man kan med intel bx chipset).

At du ikke kan overclocke er fordi de cpu'er alle er multiplier låste.
Så man kan kun overclocke med fsb. Da din cpu har fsb 133, kan du ikke
stille det højere. 5x133=666
8.5x133=1133 MHz.
Om du kan indstille 8.5x multiplier i bios eller med jumper er i
reglen ligegyldigt. CPU'en er så multiplier låst, at den booter
korrekt, uanset hvad multiplier er indstillet på.

En 1133 MHz Plll er en meget lækker maskine. Den larmer ikke, varmer
ikke.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 25-10-02 07:50

<phansson@mail.tele.dk> wrote:

>PS: Der er flere hvor den fås både In a box og uden: Hvad skal jeg vælge.

Box er med køler, der er meget støjsvag og den er tilstrækkelig.

Før du pakker cpu ud af æsken, så check cpu voltage. Er den 1.475 volt
er det en tualatin. Så send pakken retur uåbnet.

Der findes både 1133 Plll som coppermine (1.7 volt) og tualatin.

Med tualatin kan du ikke boote.

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010919/index.html

mvh

John

Fra : Peter Hansson

Dato : 25-10-02 09:50

Jeg takker for svarene. Det var lige hvad jeg havde brug for.

PH