Eksploderende arrays
Fra : Jonas Voss

Dato : 24-10-02 18:59

Jeg har vovet mig ud i et forsøg på at lave en liste af links, som
folk selv kan tilføje nye til vha. en form.

Sovsen til den hjælpeløse omgang kode jeg har skrevet ind til videre
kan beskues her:

<http://verture.no-ip.org/temp/addurl.phps>

Det er meningen folk skal indtaste en URI, og dernæst indtaste en
titel til den URI de har indtastet.

Jeg vil så gerne have PHP til at skrive disse to strenge til en
tekst-fil så de står parvist på en linie separeret af et komma og et
mellemrum (og det går fint), men når jeg skal have dem listet går der
kuk i den. I stedet for at outputte:

osv...

outputtes der:

Jeg har på fornemmelsen, at jeg skal have fat i noget explode(), og ikke
nødvendigvis behøver at smide URI og titel i en array. Jeg har også på
fornemmelsen, at min fejl er ganske banal og åbenlys (:

Forslag til løsninger, og tips generelt omkring det at læse og
skrive til tekstfiler, modtages med kyshånd.

Fra : Martin Seebach

Dato : 25-10-02 12:42

"Jonas Voss" <usenet@verture.net> wrote in message

> Jeg har på fornemmelsen, at jeg skal have fat i noget explode(), og ikke
> nødvendigvis behøver at smide URI og titel i en array. Jeg har også på
> fornemmelsen, at min fejl er ganske banal og åbenlys (:

$fh = fopen("text.txt", "r");

while(!feof($fh)) {
$output = fgets($fh, 1024);
$urlarray = explode(",", $output);
echo "<a href=\"$urlarray[0]\">".htmlspecialchars($urlarray[1])."</a><br
/>\n";
}

.... skulle gøre jobbet. Din fejl var at du hiver linjen ud af tekstfilen og
gemmer i $output -- og så bruger du ellers ikke output mere. Det skal du
gøre, ell's virk' 'ed ik' :)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-10-02 18:21

On Fri, 25 Oct 2002 13:42:19 +0200, Martin <martin-nospam@g-bach.dk> wrote:

> [...]
> gemmer i $output -- og så bruger du ellers ikke output mere. Det skal du

Herligt, tusind tak. Jeg tror endda det lykkedes mig at forstå hvorfor
det ikke virkede før (: