HJÆLP! Kattegrus i halen :-(
Fra : Maria Fabæch

Dato : 27-02-01 09:56

Hejsa alle

Hjemme hos os bruger vi noget ret godt (og finkornet) kattegrus, der hedder
extreme classic. Jeg har været glad for det siden vi prøvede det første
gang, men nu har jeg fået et problem: Jaffa har en klump kattegrus siddende
i sin dejlige lange og fyldige hale (hun er en somali, så hårene er lange).
Jeg har prøvet at pille i det for at få det væk, men det gør åbenbart ondt,
og virker heller ikke. Nogle råd????
Det har siddet siden i går morges.. Hun har åbenbart lagt halen i den
tissetår hun lige havde lavet - og det tørrer ret hurtigt, så det må have
været med det samme... Hmm

Jeg er ikke så meget for at give hende bad nu hvor det er så koldt, for jeg
har problemer med at få varmet rummene ordentligt op, og det trækker ind
under altandørene.. Men det kan være jeg bliver nød til det, hvis ikke I har
andre ideer...HJÆÆÆLP

KH Maria
-
http://hjem.get2net.dk/maria
opdateret 14. februar 2001!!!!

Fra : Denise

Dato : 27-02-01 10:59

Hej Maria
Bruger også extreme (samt BIO i anden kasse). Hvis det sker på vores
Somalier, især Dino med sin tykke hale, ja så reder jeg det ud med en kam.
Jeg vasker det ikke, hvis det bare er en tissetår, det plejer han selv at
klare, når jeg har redt klumpen ud.
Hilsen Denise

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-02-01 17:24

Hej Maria

Du kunne vel nøjes med at vaske hendes hale? Ellers kunne du også klippe den
tot af.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-02-01 18:22

Hmm, hvorfor har man den slags grus til langhårede katte?

Mvh Maria

Fra : Gitte og Torben #260

Dato : 01-03-01 11:23

Det kan sikkert blødes op ved hjælp af en våd altmuligklud med katteshampoo
på...kluden kan så bare skyldes op flere gange og til sidst får man vasket
gruset (smør var det i mit tilfælde, da Freja havde fået blødt smør ud over
hele hovedbunden...længere historie *g*) ud....På den måde slipper du får en
regulær vask, og får alligevel blødt gruset op så det kommer væk....
- Gitte

Fra : Gitte og Torben #260

Dato : 01-03-01 11:25

Suk...der er kludder i netscape, så jeg bruger en anden browser for
tiden...derfor står der ej længere "Gidde".....suk...jeg KAN ikke få skidtet
til at virke!!
Hilsen Laban og Frejas Gitte

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 02-03-01 11:19

> Suk...der er kludder i netscape, så jeg bruger en anden browser for
> tiden...derfor står der ej længere "Gidde".....suk...jeg KAN ikke få
> [...]
ok
> "Gitte og Torben #260" <vidding@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse

-snip-

> [...]

-snap-

HJÆÆÆLP

-snude-

Er det måske muligt - uden at støde nogen - at bede jer om at snippe/snappe
de dele af et indlæg ud, som 'alle' andre også har med i deres indlæg? Det
er lidt træls at læse de samme ting plus de nye i måske 7-8 indlæg. For ikke
at tale om den tid det tager (=xxx kr.) at hente ned - til ingen nytte. I
dette tilfælde har Gidde brugt over 50 linjer for at 'sige' noget, der tager
3½ linje. Ikke fordi jeg har spor imod dig Gidde - det er ikke noget
personligt. Jeg kunne bare ikke se hvad de 3 andre indlæg havde noget at
gøre med dine frustrationer med brugen af en 'anden' browser at gøre.
Jeg havde ½ om ½ ventet, at Chick ville have nævnt det - men nu gør jeg det
altså. Med fare for at blive upopulær.

Ellers mange hilsner til gruppen, som jeg følger hver dag.

--
Robert Refsgaard
Smil - det smitter

Fra : Gidde

Dato : 02-03-01 16:50

Hej Robert
Fair nok, jeg havde ikke lige tænkt over det aspekt. Beklager, og tak for
henstillingen...skal nok være opmærksom på det fremover.
- Gitte