centrere en <div>
Fra : Leonard

Dato : 24-10-02 15:16

..baggrund {
   background-image: url("orgstart.jpg");
   background-repeat: no-repeat;
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;
   margin-top: 0;
   padding: 0;
   width: 800px;
   height: 600px;
   z-index: 0;
}

Denne centreres i NS7, men ikke i IE5.5.
Den skal centrere i alle browsere, hvordan sikrer jeg det?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 24-10-02 15:22

> .baggrund {
> background-image: url("orgstart.jpg");
> background-repeat: no-repeat;
> margin-left: auto;
> margin-right: auto;
> margin-top: 0;
> padding: 0;
> width: 800px;
> height: 600px;
> z-index: 0;
> }

kan du ikke bare <div align="center" class="baggrund"> ASDASD </div>

?

// Mads @ www.startout.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-10-02 15:37

Leonard wrote in <3db80028.15439623@news.inet.tele.dk>:
> margin-left: auto;
> margin-right: auto;

> Denne centreres i NS7, men ikke i IE5.5.

Det er en fejl i IE.

> Den skal centrere i alle browsere, hvordan sikrer jeg det?

Der findes en workaround til IE, som benytter sig af en anden fejl, og
derfor ikke burde påvirke andre browsere. :)

Jeg kan ikke huske det præcist, men ideen er en ekstra div uden om den, der
skal centreres. I den sætter man så vist text-align til "center", og i den
centrerede div sætter du text-align tilbage til "left".

Du kan prøve at kigge på http://snyd.dk, der har jeg brugt det. Bemærk
div'en med navnet "all", som jo i princippet er helt overflødig. Den er kun
medtaget fordi IE er ret populær på det site. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)