/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
REQ: Program til at sende filer med.....
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 24-10-02 14:47

Hej,

Jeg står og skal sende en masse filer fra en maskine til en anden, og tænker
at gøre det via mail.

Nu er der bare det problem at et stort antal filer vil tage en evighed at
sende manuelt, hvis jeg skal lave en e-mail for hver enkelt fil..

Det jeg så skal bruge er et program, hvor jeg kan specificere en SMTP-server
(incl. username/password), en modtager (der er jo en selvfølge), min egen
afsender-adresse, og hvilke filer der skal sendes (eller endnu bedre, at den
vælger alle filer i en folder på harddisken).

Herefter skal der så laves 1 email pr. fil, som så bliver sendt via den
SMTP-server jeg har specificeret.

Findes dette program????? (Eller en der kan lave det for mig)

Måske jeg lige for god ordens skyld (inden andre foreslår det) at det er
IKKE en mulighed at brænde filerne på CD, eller at bruge FTP/HTTP/ICQ til at
overføre filerne med (noget med manglende muligheder for at styre porte)...





 
 
Per Bau (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Per Bau


Dato : 24-10-02 15:04


"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:ap8tna$ik5$1@sunsite.dk...
> Hej,
>
> Jeg står og skal sende en masse filer fra en maskine til en anden, og
tænker
> at gøre det via mail.
>
> Nu er der bare det problem at et stort antal filer vil tage en evighed at
> sende manuelt, hvis jeg skal lave en e-mail for hver enkelt fil..

Kan du så ikke 'bare' samle filerne til en ved hjælp af Zip eller lign?

/Per



*DrømmeFyren* (24-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 24-10-02 15:43

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote in message
news:3db7fd2f$0$3385$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> news:ap8tna$ik5$1@sunsite.dk...
> > Hej,
> >
> > Jeg står og skal sende en masse filer fra en maskine til en anden, og
> tænker
> > at gøre det via mail.
> >
> > Nu er der bare det problem at et stort antal filer vil tage en evighed
at
> > sende manuelt, hvis jeg skal lave en e-mail for hver enkelt fil..
>
> Kan du så ikke 'bare' samle filerne til en ved hjælp af Zip eller lign?

Der er sgu ikke mange servers som vil acceptere en stor mail på et par
hundrede MB....



Leony (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 25-10-02 10:41


"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:ap90vi$4n2$1@sunsite.dk...

> Der er sgu ikke mange servers som vil acceptere en stor mail på et par
> hundrede MB....

Mange mailbokse har en grænse på 1, 5, 10 eller 20 MB (uanset om det er 1
eller 1000 filer du sender).
Med mindre de selvfølgelig er en mailserver du selv har sat op.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.



*DrømmeFyren* (25-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 25-10-02 16:17

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
news:bk8u9.177671$Qk5.6113010@news010.worldonline.dk...
>
> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> news:ap90vi$4n2$1@sunsite.dk...
>
> > Der er sgu ikke mange servers som vil acceptere en stor mail på et par
> > hundrede MB....
>
> Mange mailbokse har en grænse på 1, 5, 10 eller 20 MB (uanset om det er 1
> eller 1000 filer du sender).
> Med mindre de selvfølgelig er en mailserver du selv har sat op.

Eller hvis personen i den anden ende sidder klar og modtager løbende......



Leony (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 26-10-02 18:17


"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:apbogs$971$1@sunsite.dk...

> Eller hvis personen i den anden ende sidder klar og modtager løbende......

Klart, klart, forstod det som om at du skulle sende filerne til dig selv.
Hvorfor vil HTTP være et problem (så godt det med porte).
Har maskinen kun adgang til NNTP?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.



*DrømmeFyren* (27-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 27-10-02 16:43

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
news:y5Au9.179207$Qk5.6297048@news010.worldonline.dk...
>
> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> news:apbogs$971$1@sunsite.dk...
>
> > Eller hvis personen i den anden ende sidder klar og modtager
løbende......
>
> Klart, klart, forstod det som om at du skulle sende filerne til dig selv.

Uanset hvem modtageren er så kan de fleste mail-programmer jo også sættes op
til at det henter med et fast interval..

> Hvorfor vil HTTP være et problem (så godt det med porte).

1: Aner ikke hvordan jeg skulle kode HTML'en..
2: Hvis jeg ikke kan få lov til at omdirrigere nogen porte på nettet, er det
jo nærmest umuligt at få fat i maskinen ude fra nettet..

> Har maskinen kun adgang til NNTP?

NNTP?? Det er jo news.. Vi snakker om SMTP i dette tilfælde..
Men ja... Forestil dig et netværk med en usympatisk administrator, som ikke
har noget til overs for at man har en masse filer man gerne vil sende ud af
huset...
Mail og web er det eneste der er adgang til..



Knud Gert Ellentoft (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 27-10-02 17:09

"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev :

>1: Aner ikke hvordan jeg skulle kode HTML'en..

Man behøver ikke bruge en linje html for at uploade til en
hjemmesideserver og hente med http.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

*DrømmeFyren* (28-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 28-10-02 03:12


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:ar3oru8re6rlq8um51b5dimtroaq12um2a@dtext2.news.tele.dk...
> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev :
>
> >1: Aner ikke hvordan jeg skulle kode HTML'en..
>
> Man behøver ikke bruge en linje html for at uploade til en
> hjemmesideserver og hente med http.

men der var jo også lige punkt 2...



Knud Gert Ellentoft (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 28-10-02 14:56

"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev :

>men der var jo også lige punkt 2...

Hvis der kan surfes på alm. hjemmesider, så kan der også hentes
filer via http.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

*DrømmeFyren* (28-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 28-10-02 17:25

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:gegqruob5ibtl44oembo1361l7b668f3fj@dtext2.news.tele.dk...
> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev :
>
> >men der var jo også lige punkt 2...
>
> Hvis der kan surfes på alm. hjemmesider, så kan der også hentes
> filer via http.

Ja...
Men ikke SENDE!!!



Knud Gert Ellentoft (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 28-10-02 17:40

"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev :

>Ja...
>Men ikke SENDE!!!

Hvis vi skal fortsætte, så er det ikke ham der skal uploade, der
har problemer med porte, men den maskine, der skal hente/modtage.

Og iøvrigt var min kommentar mest, at oplyse om, at det ikke er
nødvendigt at kunne html for at bruge http til deling af filer og
det var det jeg svarede på.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

*DrømmeFyren* (30-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 30-10-02 16:21

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:g0qqrusdh3uu967noqsbiftfd2r0f43ot6@dtext2.news.tele.dk...
> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev :
>
> >Ja...
> >Men ikke SENDE!!!
>
> Hvis vi skal fortsætte, så er det ikke ham der skal uploade, der
> har problemer med porte, men den maskine, der skal hente/modtage.

Der er vist noget grundlæggende omkring NAT'ing du har misforstået...

Det er ALTID den der skal modtage en request (fx en request om at begynde at
sende en fil, vise en homepage osv) der skaber problemet..

> Og iøvrigt var min kommentar mest, at oplyse om, at det ikke er
> nødvendigt at kunne html for at bruge http til deling af filer og
> det var det jeg svarede på.

Men det hjælper jo stadig ikke noget, hvis man ikke kan komme i kontakt med
web-serveren udefra..



*DrømmeFyren* (30-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 30-10-02 17:01

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:g0qqrusdh3uu967noqsbiftfd2r0f43ot6@dtext2.news.tele.dk...
> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev :
>
> >Ja...
> >Men ikke SENDE!!!
>
> Hvis vi skal fortsætte, så er det ikke ham der skal uploade, der
> har problemer med porte, men den maskine, der skal hente/modtage.

Der er vist noget grundlæggende omkring NAT'ing du har misforstået...

Det er ALTID den der skal modtage en request (fx en request om at begynde at
sende en fil, vise en homepage osv) der skaber problemet..

> Og iøvrigt var min kommentar mest, at oplyse om, at det ikke er
> nødvendigt at kunne html for at bruge http til deling af filer og
> det var det jeg svarede på.

Men det hjælper jo stadig ikke noget, hvis man ikke kan komme i kontakt med
web-serveren udefra..




Leony (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 30-10-02 11:35


"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:aph2co$qom$1@sunsite.dk...

> Uanset hvem modtageren er så kan de fleste mail-programmer jo også sættes
op
> til at det henter med et fast interval..

Det har du selvfølgelig ret i.
Havde jeg lige overset.

> > Hvorfor vil HTTP være et problem (så godt det med porte).

> 1: Aner ikke hvordan jeg skulle kode HTML'en..
> 2: Hvis jeg ikke kan få lov til at omdirrigere nogen porte på nettet, er
det
> jo nærmest umuligt at få fat i maskinen ude fra nettet..

HTTP kører på port 80.
HTML er kode som din browser bruger til at vise hjemmesider og har ikke
noget med HTTP at gøre (som Knud også nævner).
Hvis man kan besøge websteder, så er port 80 (som er den normale port) åben.
Den kan selvfølgelig være ændret til en mere eksotisk port.
Hvis du kender nogen som ikke bruger deres internetplads kan det være at du
kan få lov til at låne deres plads til at oploade dine filer.
Alternativt er der mange steder (sites) som stiller plads til rådighed. Hvis
nogle af dem køre på mail eller web portene kan du sikkert også bruge dem.
TV2 stillede engang 20 MB til rådighed for alle registrerede brugere (ved
ikke om det stadig er tilfældet).
Evt bruge Kazaa, så at man kan få et program så det skulle kunne køre på
port 80 - ved ikke om det virker men du kan forsøge.
Hvis den computer du skal sende fra kører XP, så kan du installere en USB
kortlæser uden driver. Derefter kan du bruge et CF kort eller hvad du nu
bruger ligesom et diskettedrev.
Der er masser af muligheder.

> NNTP?? Det er jo news.. Vi snakker om SMTP i dette tilfælde..

Sorry, my mistake. Protokolforvirring er en sygdom man hurtigt kan smittes
med og den rammer hårdt.
Har søgt lidt på Google og Tucows uden at finde et program som kan gøre det
du søger (dermed ikke sagt at det ikke findes).

> Men ja... Forestil dig et netværk med en usympatisk administrator, som
ikke
> har noget til overs for at man har en masse filer man gerne vil sende ud
af
> huset.

*forestille*
Jep, admin ligner lidt mountain troll'en som de slår ihjel i lotr.
Der findes vist ikke ret mange sympatiske admin'er (som mennesker er de helt
ok), de sætter tit nogle grænser på netværket til gavn for den brede
brugergruppe (personligt sætter jeg pris på at folk der bruger
fildelingsprogrammer ikke kan bruge det net jeg er tilkoblet, der er ikke
noget værre end at vente bare fordi der er nogen der lige skal downloade et
eller andet).I bund og grund gør de bare deres job.
Hvorfor ikke snakke med admin om hvorfor det er så restiktivt.
Hvis det er noget som er relateret til dit job/skole, så må der kunne gøres
en undtagelse.

Bare af nysgerrighed hvilke filer er det du skal sende. Kunne være at der
fandtes et program til netop denne slags filer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.



*DrømmeFyren* (30-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 30-10-02 16:56

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
news:AAOv9.196322$Qk5.6817296@news010.worldonline.dk...
>
> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> news:aph2co$qom$1@sunsite.dk...
>
> > Uanset hvem modtageren er så kan de fleste mail-programmer jo også
sættes
> op
> > til at det henter med et fast interval..
>
> Det har du selvfølgelig ret i.
> Havde jeg lige overset.

Der er også mange mail-systemer der har en max-grænse pr. mail, men ikek har
nogen grænse på hvor meget mail-filen ialt må fylde..

> > > Hvorfor vil HTTP være et problem (så godt det med porte).
>
> > 1: Aner ikke hvordan jeg skulle kode HTML'en..
> > 2: Hvis jeg ikke kan få lov til at omdirrigere nogen porte på nettet, er
> det
> > jo nærmest umuligt at få fat i maskinen ude fra nettet..
>
> HTTP kører på port 80.
> HTML er kode som din browser bruger til at vise hjemmesider og har ikke
> noget med HTTP at gøre (som Knud også nævner).

I know.. Kender godt foreksllen på HTTP og HTML..

> Hvis man kan besøge websteder, så er port 80 (som er den normale port)
åben.

Ja.. Man kan komme UD på nettet med port 80... Men et eller andet sted, skal
man også fra nettet og IND på et lokal-net.. DER er problemet med port 80...

> Den kan selvfølgelig være ændret til en mere eksotisk port.
> Hvis du kender nogen som ikke bruger deres internetplads kan det være at
du
> kan få lov til at låne deres plads til at oploade dine filer.
> Alternativt er der mange steder (sites) som stiller plads til rådighed.
Hvis
> nogle af dem køre på mail eller web portene kan du sikkert også bruge dem.
> TV2 stillede engang 20 MB til rådighed for alle registrerede brugere (ved
> ikke om det stadig er tilfældet).

20 MB... Hmm.. Så ville det kræve.... *regne, regne, regne* 50 konti...
Ville sgu være lidt besværligt..

Der er snak om over 1 GB

> Evt bruge Kazaa, så at man kan få et program så det skulle kunne køre på
> port 80 - ved ikke om det virker men du kan forsøge.
> Hvis den computer du skal sende fra kører XP, så kan du installere en USB
> kortlæser uden driver. Derefter kan du bruge et CF kort eller hvad du nu
> bruger ligesom et diskettedrev.

Så skal der købes hardware til noget der skal gøres ÉN gang?? Det er jo
dyrt...

> Der er masser af muligheder.
>
> > NNTP?? Det er jo news.. Vi snakker om SMTP i dette tilfælde..
>
> Sorry, my mistake. Protokolforvirring er en sygdom man hurtigt kan smittes
> med og den rammer hårdt.

Det kan ske for den bedste.. *S*

> Har søgt lidt på Google og Tucows uden at finde et program som kan gøre
det
> du søger (dermed ikke sagt at det ikke findes).
>
> > Men ja... Forestil dig et netværk med en usympatisk administrator, som
> ikke
> > har noget til overs for at man har en masse filer man gerne vil sende ud
> af
> > huset.
>
> Hvis det er noget som er relateret til dit job/skole, så må der kunne
gøres
> en undtagelse.
> Bare af nysgerrighed hvilke filer er det du skal sende. Kunne være at der
> fandtes et program til netop denne slags filer.

Det er nogle rollespilsfiler, som jeg har været LÆNGE undervejs at blive
samlet..

Det er GANSKE uinteressant for en administrator at vide.. *GG*



Leony (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 31-10-02 12:00


"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:apovhb$3dv$1@sunsite.dk...

> Ja.. Man kan komme UD på nettet med port 80... Men et eller andet sted,
skal
> man også fra nettet og IND på et lokal-net.. DER er problemet med port
80...

Det er lidt besværligt når man ikke kender netværket i afsender/motager
ende.

> 20 MB... Hmm.. Så ville det kræve.... *regne, regne, regne* 50 konti...
> Ville sgu være lidt besværligt..
> Der er snak om over 1 GB

Bare et forslag.
Hvis man ikke kan fikse et problem, så er en workaround ofte den eneste
mulighed.
Kortlæser + 128 MB CF kort koster ca 1000 kr (det bliver en 10 ture), men du
må jo bare gøre op med dig selv hvor vigtige de filer er. Udstyret kan du jo
sælge lettere brugt bagefter.

Knalder lige en sidste ide af:
Zip hele lortet i et arkiv og del det med en filsplitter i passende bidder.
Winrar kan klare dette i et hug.
Så er det til at overskue at sende manuelt (hvis vi går ud fra 10 MB
bidder). Det vil nok være en fordel med 4 eller 5 mail konti.

Nu er jeg i hvert fald løbet tør for ideer.

> Så skal der købes hardware til noget der skal gøres ÉN gang?? Det er jo
> dyrt...

Det var bare forslag, måske kender du en som havde noget du kunne låne.

> Det er nogle rollespilsfiler, som jeg har været LÆNGE undervejs at blive
> samlet..
> Det er GANSKE uinteressant for en administrator at vide.. *GG*

Dette kan jo være grunden til at portene er lukket
Tror roligt du kan være sikker på at admin undrer sig over at der er en der
uploader 1 GB.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.



*DrømmeFyren* (31-10-2002)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 31-10-02 17:25

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
news:q28w9.199612$Qk5.6963651@news010.worldonline.dk...

> Knalder lige en sidste ide af:
> Zip hele lortet i et arkiv og del det med en filsplitter i passende
bidder.
> Winrar kan klare dette i et hug.
> Så er det til at overskue at sende manuelt (hvis vi går ud fra 10 MB
> bidder). Det vil nok være en fordel med 4 eller 5 mail konti.

Det er jo netop noget i den stil jeg søger... Men bare i form af et program
der kan gøre det AUTOMATISK, altså lave hver enkelt mail, med en attached
fil i hver..

Hvis en grænse er på 10 MB på en mail-konto er det reelt 7 MB en attachment
må være... med 1GB del op i 7MB bidder bliver det til 146,28 (rundet op til
147) mails...

Det vil sgu tage LANG tid at sende manuelt..

> > Det er GANSKE uinteressant for en administrator at vide.. *GG*
> Dette kan jo være grunden til at portene er lukket
> Tror roligt du kan være sikker på at admin undrer sig over at der er en
der
> uploader 1 GB.

Måske...... Men tilgengæld ved jeg at der daglig sendes MANGE STORE e-mails
ud af huset, så på den led vil der ikke være noget der vækker mistanke..



Leony (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 01-11-02 11:06


"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:aprlm7$idk$1@sunsite.dk...

> Det er jo netop noget i den stil jeg søger... Men bare i form af et
program
> der kan gøre det AUTOMATISK, altså lave hver enkelt mail, med en attached
> fil i hver..

Jeg kender ikke et sådan program, men du har gjort det meget klart hvad du
søgte.
Jeg prøver bare at foreslå en workaround hvilket i mange tilfælde er det
eneste alternativ (folk står jo ikke ligefrem i kø for at foreslå
programmer).

> Hvis en grænse er på 10 MB på en mail-konto er det reelt 7 MB en
attachment
> må være... med 1GB del op i 7MB bidder bliver det til 146,28 (rundet op
til
> 147) mails...

OK, havde ikke lige taget højde for overhead.
Hvis du vil have dine rollespilsfiler så er 147 mails vel heller ikke noget
problem at sende.
Det kan ikke tage lang tid. Tryk på modtager i kontaktliste. Vedhæft en fil.
Tryk på send.
I mine øjne kunne det være meget værre.

Fortsat held og lykke med dit projekt.
Jeg er løbet tør for ideer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408834
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste