MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Path i WIN2000
Fra : sanne

Dato : 24-10-02 09:54

Jeg har installeret et program, som påstår det ikke kan køre da der mangler
et udsagn i path ...

Jeg har prøvet at se i hjælp, åbnet autoexec.nt (c:\winnt\system32) men de
øvrige path udsagn står ikke der, så hvad sker der nu med de andre som den
har gemt for mig hvis jeg bare tilføjer et enkelt der som hjælp foreslår?

Sanne

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-10-02 12:05

"sanne" <s_hoghNOSPAM@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har installeret et program, som påstår det ikke kan køre da der
mangler
> et udsagn i path ...

Højreklik på Denne Computer -> Egenskaber -> Avanceret -> Miljøvariabler.
Her kan du dobbeltklikke på PATH og tilføje den sti der mangler. Husk at der
skal være ; (semikolon) mellem variabler
--
Peter J

Fra : Madsen

Dato : 24-10-02 12:07

sanne skrev:

> [...]
> hvad sker der nu med de andre som den har gemt for mig hvis jeg
> bare tilføjer et enkelt der som hjælp foreslår?

Det nemmeste er at gå ind i Control Panel > System > Advanced >
Environment Variables. Her kan du så markere Path, klikke på Edit
og tilføje det du nu engang skal tilføje. Sørg for at du ikke
kommer til at slette det der står i pathen i forvejen derinde.

Madsen.

Fra : ferling

Dato : 24-10-02 22:06

"sanne" skrev d. 24-10-02 09:54 dette indlæg :
> [...]
mangler
> et udsagn i path ...
>
> Jeg har prøvet at se i hjælp, åbnet autoexec.nt (c:\winnt\system32)

Det bør vel for fuldstædighedens skyld tilføjes at den fil (og
config.nt) du har kigget på kun har betydning for dos-sessioner under
winNT, som w2k og wXP hører til. Det er den proces der hedder ntvdm (NT
virtual dos machine) og som afvikler dosprogrammer i winNT.
Windowsprogrammer afvikles efter de specifikationer der bestemmes i de
ovenfor nævnte indstillinger.
Mvh, Søren

http://www.kandu.dk/