både fast og dynamisk ip under xp
Fra : Aron Manner Velling

Dato : 24-10-02 09:49

Hej. Jeg har lidt opsætningproblemer af netværk i win xp. Håber op lidt
hjælp.

I min win xp maskine har jeg siddende eet netkort. Hertil har jeg via en
switch tilsluttet en lille gammel computer, der fungerer som en slags
filserver og derudover et surfboard kabelmodem i forbindelse med tdc
on-cable. Her er så problemet. On-cable modemet tildeler netkortet en
dynamsik offentlig ip adresse. Derudover har min lille computer en lokal
ip-adresse. For at få det hele til at kommunikere, som jeg vil, skal min win
xp computer derfor have tildelt en dynamisk ip-adresse men samtidig have en
fast, lokal ipadresse. -Vel at mærke på samme netkort. I windows xp er det
jo ikke noget problem at have flere faste ipadresser på samme netkort, men
hvordan løser jeg den her?
-Jeg ved at jeg kan sætte et ekstra netkort i XP maskinen, men jeg syntes at
det er en grim og unødvendig løsning.
-Ja, jeg VIL køre tcp/ip på lokal netværket.
I tidligere versioner af windows kunne man fuske sig til noget ved at rette
i en eller anden systemfil et sted. Findes der noget lignende i XP
Nogle forslag?

Mvh Aron Velling

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 14:13

"Aron Manner Velling" <manner@post.tele.dk> wrote in message

> I tidligere versioner af windows kunne man fuske sig til noget ved at
rette
> i en eller anden systemfil et sted. Findes der noget lignende i XP
> Nogle forslag?

Tror også man kan i XP, har dog ikke selv prøvet det....

Men her er hvad Martin har fundet ud af:

http://www.makr.dk/go.php3?multiip

citat:

Windows (alle versioner?), skamløst sakset og tilrettet fra d.e.i.u:
Under
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\
under den relevante adapter (typisk 0000 eller 0001) kan man
angive IPAddress & IPMask. Eksempel på værdier:

IPAddress 0.0.0.0,192.168.0.3
IPMask 0.0.0.0,255.255.0.0

Det skal man jo så gøre på begge maskiner, selvfølgelig med samme Subnet og
forskellig IP.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 14:17

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message

> [...]
> under den relevante adapter (typisk 0000 eller 0001) kan man
> angive IPAddress & IPMask. Eksempel på værdier:

For at komme ind i registeringsdatabasen skal du åbne "regedit"

Ellers kan du bare smide ovenstående ind i en tekstdokument, og lad endelsen
*.REG og så kører man den bare

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 14:20

> Ellers kan du bare smide ovenstående ind i en tekstdokument, og lad
endelsen
> *.REG og så kører man den bare

Hmm, nu skal jeg jo lade være med at sige for meget... For ovenstående
biblioteker, kan jeg ikke finde i min XP... Class findes ikke under services
hos mig...

Så måske man ikke kan under XP?

Fra : Cubus

Dato : 24-10-02 15:10

"Aron Manner Velling" <manner@post.tele.dk> skrev

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 24-10-02 15:27

"Aron Manner Velling" <manner@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I tidligere versioner af windows kunne man fuske sig til noget ved at rette
> i en eller anden systemfil et sted. Findes der noget lignende i XP

Mener det foregår ligesom windows 2000.... Jeg kan ikke lige finde linket, men
det er ikke så længe siden det var oppe her i gruppen.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : René Iversen

Dato : 24-10-02 18:21

> [...]
rette
> i en eller anden systemfil et sted. Findes der noget lignende i XP

Her er hvad jeg har brugt:
http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/bb-adsl/

har fået det til at virke i 2000 og mener også jeg har gjort det i XP.