Samling af 2 aDSL forbindelser
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-02 09:04

Hej kloge hoveder,

Mon der skulle være nogen af jer der kan hjælpe med et forslag til, hvordan
jeg samler 2 aDSL forbindelser til mit netværk.

Jeg har 2 2048/512 forbindelser som jeg gerne vil have samlet således at
"dimsen" til at samle med, selv kan lave load balancing i mellem de 2
forbindelser. Nogen forslag?

Venlig hilsen
FedePede

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 13:15

<FedePede> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har 2 2048/512 forbindelser som jeg gerne vil have samlet således at
> "dimsen" til at samle med, selv kan lave load balancing i mellem de 2

Man kan vist godt fixe det med en speciel Linux software.....

Men man kan da også købe en "dims" til at gøre arbejdet..

Prøv at se hos www.nexland.com

De har en box med 8 ports router, som har load balancering på 2 WAN porte

Den koster ca. lidt over 3000, ved dog ikke om den kan købes i danamark,
eller om der findes billigere dimser.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 13:21

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message

> Den koster ca. lidt over 3000, ved dog ikke om den kan købes i danamark,
> eller om der findes billigere dimser.

Joe Longshine har sørme en, som kan erhveres for ca. 1700 i Danmark:

http://www.longshine.de/produkt/Router/883r-dsl-2w.htm

Men kvaliteten er nok også derefter? Især hvis den lille router skal kunne
route 2*2/0,5 Mbit ??

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-02 20:08

In article <3db7e59d$0$3395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> http://www.longshine.de/produkt/Router/883r-dsl-2w.htm
>
> Men kvaliteten er nok også derefter? Især hvis den lille router skal kunne

Og den skal også sættes op så receive og transmit window står
i størrelse til hinanden. Ellers kan en upload til nettet dræbe
download på samme linie.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-02 08:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den koster ca. lidt over 3000, ved dog ikke om den kan købes i danamark,

Jeg takker,

Det var lige, hvad jeg havde brug for...

FP

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-02 20:06

In article <3db7a912$0$34830$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, <FedePede> wrote:
> [...]
>
> Jeg har 2 2048/512 forbindelser som jeg gerne vil have samlet således at
> "dimsen" til at samle med, selv kan lave load balancing i mellem de 2

Linux, 3 netkort. Evt FreeBSD.

Du kan tog aldrig have en forbindelse der kører
med end 2Mbit.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 20:13

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Du kan tog aldrig have en forbindelse der kører
> med end 2Mbit.

ja, du mener der skal minimum være 2 connections for at opnå 4 Mbit.. Det
samme er gælgende med de routere jeg foreslog

Fra : Mads Bahrt

Dato : 24-10-02 20:52

Bjarke Hansen wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> ja, du mener der skal minimum være 2 connections for at opnå 4 Mbit.. Det
> samme er gælgende med de routere jeg foreslog

Nej - jeg tror at han mener at man aldrig kan komme til at hente med
mere end 2 Mbps på sådan en opstilning. Fordelen er når du skal hente
flere ting samtidigt. En enkelt "downloadstrøm" kan ikke ligge på to
forbindelser, men kun en.

MVH
Mads

Fra : Niels Thrane

Dato : 06-11-02 02:05

> Linux, 3 netkort. Evt FreeBSD.
>
> Du kan tog aldrig have en forbindelse der kører
> med end 2Mbit.

Kan du komme med lidt flere detaljer om opsætningen ?
Evt. links til sider der forklarer opsætningen.

--
Mvh.
Niels Thrane