dowen browser
Fra : Johannes Andersen

Dato : 24-10-02 01:02

Jeg ved ikke, om det har noget med min stofanetopkobling at gøre, men min
browser (IE 6.0/W98) er blevet meget doven mht. at hente grafikelementer på
websider.
Jeg mener ikke, den altid har været så slem, som den er nu, men tit mangler
halvdelen eller mere af en side, når den skriver 'udført'. Så skal jeg
højreklikke på alle de tomme felter og vælge 'vis billede', hvis jeg vil se,
hvad der er på siden.
Er det en opsætning af en timeout parameter et eller andet sted, eller er
det min stofaforbindelse eller min ZoneAlarm, der kun giver mig de
elementer, den mener, jeg mangler?
Er der nogen, der kan komme med et par gode råd? Hvad skal jeg sætte op -
hvor? Jeg har stort samtlige opdateringer fra WindowsUpdate til exploreren.
Det er meget irriterende!

På forhånd tak!
Johannes Andersen

Fra : Madsen

Dato : 24-10-02 01:28

Johannes Andersen skrev:

> Er det en opsætning af en timeout parameter et eller andet sted,
> eller er det min stofaforbindelse eller min ZoneAlarm, der kun
> giver mig de elementer, den mener, jeg mangler?

Zonealarm har så vidt jeg ved en mulighed for at kunne blokere for
bannerreklamer på hjemmesider. Prøv at slå den funktion fra og se om
det gør nogen forskel.

Madsen.

Fra : Johannes Andersen

Dato : 24-10-02 22:01

Madsen skrev:

> Zonealarm har så vidt jeg ved en mulighed for at kunne blokere for
> bannerreklamer på hjemmesider. Prøv at slå den funktion fra og se om
> det gør nogen forskel.

Kan billeder i et fotogalleri som f.eks.:
http://www.roning.dk/8gp/2002/bagsvaerd/index.htm
ryge i et filter for reklamer?
Min browser siger tilfreds: "Udført", selvom der typisk kun er hentet
halvdelen af billederne ned. Og det gør ikke nogen nævneværdig forskel at
lukke ZoneAlarm ned. Og at refreshe siden giver nogen gange et par billeder
mere og nogen gange lidt færre. ???? <
Under Funktioner, InternetIndstillinger på fanebladet 'Avanceret' er der sat
hak under 'multimedier' i 'vis billeder' og ikke i 'vis pladsholdere til
billedeoverførsel'.
Er der andre steder, der kan gøre noget ved billedvisningen?

Fra : Madsen

Dato : 24-10-02 22:16

Johannes Andersen skrev:

> Kan billeder i et fotogalleri som f.eks.:
> http://www.roning.dk/8gp/2002/bagsvaerd/index.htm
> ryge i et filter for reklamer?

Jeg havde på et tidspunkt Norton Internet Security 2001 installeret
og det var de meste underlige ting der kunne forsvinde på en
hjemmeside som Norton fejlagtigt betegnede som bannerreklamer, så
den funktion fik jeg hurtigt slået fra. Om Zonealarm har de samme
ulemper ved jeg ikke da jeg aldrig har prøvet den.

Pt. bruger jeg Norton Personal Firewall og har ingen problemer med
at se ovenstående side, men Norton Personal Firewall har heller
ingen bannerreklame-stopper.

> [...]
> ikke i 'vis pladsholdere til billedeoverførsel'.
> Er der andre steder, der kan gøre noget ved billedvisningen?

Ikke så vidt jeg lige kan komme i tanke om, men dermed ikke sagt at
der ikke findes andre indstillinger som har indflydelse på det.

Har du prøvet at tømme browserens cache? IE kan opføre sig underligt
hvis man ikke har tømt cachen i lang tid.
Du kan tømme cachen ved at gå op i Tools > Internet Options >
General og klikke på Delete Files. En god idé er at placere et
flueben i feltet 'Delete all offline content'. Jeg ved ikke lige
hvad ovenstående hedder på dansk så du må selv oversætte, hvis du
sidder med en dansk version.

Madsen.

Fra : Johannes Andersen

Dato : 01-11-02 16:36

Jeg har prøvet at slette alle midlertidige filer, offline contents osv, men
det gør ingen forskel.
Jeg hælder mest til, at det er et IE6/W98 problem.
Men det er da påfaldende, at Sejer oplever samme problem også på en Stofa
opkobling.
Men også han bruger IE6/W98.
Er der slet ikke andre, der oplever noget lignende? Måske skal man have
hentet de seneste opdateringer på Windows Update......

Fra : P Sejer

Dato : 31-10-02 00:24

"Johannes Andersen" <ja.df@mail1.NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Er der nogen, der kan komme med et par gode råd? Hvad skal jeg sætte op -
> hvor? Jeg har stort samtlige opdateringer fra WindowsUpdate til

Jeg har også en Stofa opkomling og har samme fejl. Hvis jeg højre klikker på
grafikelementer og på "vis billede" så kommer billedet det kan også hjælpe
lidt at opdaterer siden mange gange. Men dette skulle ikke være nødvendigt
og det er også uholdbart i længere tid.
Min browser er (IE 6.0 sp1/W98) og bruger jeg Norton Personal Firewall.

Håber at der er en der kender en løsning.

På forhånd tak!
Poul

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-02 01:21

"P Sejer" <psdyk@pc.dk> skrev :

>Min browser er (IE 6.0 sp1/W98) og bruger jeg Norton Personal Firewall.

Det er din firewall, der ikke kan finde ud af det.

Den har en eller anden blokering for bannere og/eller popup og
det er der firewallen tror at det er reklamer.

Fra : P Sejer

Dato : 31-10-02 22:56

> Det er din firewall, der ikke kan finde ud af det.
>
> Den har en eller anden blokering for bannere og/eller popup og
> det er der firewallen tror at det er reklamer.

Det virker heller ikke hvis firewall er slået fra. En side som
http://www.comon.dk/ har mange små *.gif billeder og det er kun få af dem
der komme frem.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-02 23:19

"P Sejer" <psdyk@pc.dk> skrev :

>Det virker heller ikke hvis firewall er slået fra. En side som
>http://www.comon.dk/ har mange små *.gif billeder og det er kun få af dem
>der komme frem.

Gad vide, hvad grunden så er.

Jeg har aldrig haft problemet med IE 6 på XP pro, så det er jo
svært at svare på, men efter hvad jeg kan forstå på andre indlæg,
så kan nogen poupdræbere også være skyld i det.

Fra : P Sejer

Dato : 01-11-02 08:13

> Gad vide, hvad grunden så er.
>
> Jeg har aldrig haft problemet med IE 6 på XP pro, så det er jo
> svært at svare på, men efter hvad jeg kan forstå på andre indlæg,
> så kan nogen poupdræbere også være skyld i det.

Det kan du muligvis have ret i. Jeg har på et tidspunkt prøvet en sådan
poupdræbere men den virkede ikke særlig godt så jeg afinstallerede den igen
men det kan godt være at der ligger noget til bage og hvis det er tilfældet
hvordan finder jeg så det.
Ps jeg har w98