Doseringspumper
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-10-02 22:06

Hej,

Nogen der kender noget til doseringspumper? Evt. fra lab. verdenen? Måske du
ved noget Inga, om priser og om det kan købes af private?

--

Venligst / Regards,
Thomas Schreiber - stall.dk

"There are two things in life which are infinite. The univers, and humans
stupidity!"
- Albert Einstein

Fra : Ghetto Svend

Dato : 24-10-02 00:26

> Hej,
>
> Nogen der kender noget til doseringspumper?
>Måske du ved noget Inga,...

Hvem er Inga???
Send en post til Inga, så er du sikker på hun ser dit spørgsmål.

mvh.
Svendemand

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-10-02 09:01

Hvis jeg havde hendes email, ville jeg naturligvis maile hende.

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-10-02 02:20

Thomas Schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ap730r$ab3$1@sunsite.dk...
> Hej,
>
> Nogen der kender noget til doseringspumper? Evt. fra lab. verdenen? Måske
du
> ved noget Inga, om priser og om det kan købes af private?

Doserings pumper er noget utroligt dyrt skidt! Og labertorie udstyr gør
ikke tingene billigere, tværtimod!
Nu ved jeg at du harsaltvand, og skal bruge det til at dosere
sporeelementer og lign.
Jeg har fået fat i nogle dråbetællere, den som bruges på sygehusene til
drop.
Det er samme slags som Ratz sælger. Jeg har ikke fået sat det igang
endnu.
Så jeg er ikke helt klar over, hvor langsomt, man kan få det til at
dryppe.

Carsten

Fra : Henrik Lohse

Dato : 24-10-02 10:04

Hej Thomas

Prøv at kigge hos www.zajac.de jeg ved at han har en til ca. kr. 1000,-

Henrik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-10-02 10:16

De er for dyre i forhold til http://www.sewatec.de

Fra : Linux

Dato : 24-10-02 16:15

jeps det gør jeg vi laver dem ude på grundfos men de er lidt pebberet da det
er diggital dosering jeg kan ikke lige huske prisen men det kan jeg finde
ud af til i morgen du kan jo også lige kikke påden her mens vi venter
www.grundfos.com og når menyen med lande popper op vælger du Danmark

Mvh. Linux
> [...]
> Thomas Schreiber - stall.dk
>
> "There are two things in life which are infinite. The univers, and humans

---

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-10-02 16:21

Måske er jeg dum, men kan ikke se nogle doseringspumper på hjemmesiden.

Fra : Linux

Dato : 25-10-02 07:12

ja ja men vi prøver da barre igen så her er lidt fra en anden grundfos site.
have fun

Doseringspumper skal være pålidelige og præcise. Så enkelt er det.

Med de nye og innovative Grundfos doseringspumper behøver du ikke længere
gøre dig bekymringer om kontrollen med de additiver, der tilsættes i dit
system. Det klarer Grundfos' doseringspumper med deres enestående
reguleringsmuligheder.

Du kan downloade dokumentation, artikler, liste over udstillinger mv. på
www.grundfos.com/dosing

(Al information er på engelsk)

Grundfos Digital DosingTM konceptet er enestående på mange måder:

Præcis indstilling - indstil kapacitet efter ønske
Nem betjening - nem indstilling af driftsmåde og kapacitet
Bredt kapacitetsområde - trinløs indstilling 1:1000
Stabil dosering og anti-kavitation - der opnås næsten ensartet blanding i
indsprøjtningspunktet indenfor hele driftsområdet
Komplet impulsstyring - enestående løsning på impulsstyring
Lav pulsering - det unikke drivkoncept og den fuldstændigt styrede membran
uden tilbageslagsfjeder sikrer eliminering af spidsværdier
Fieldbus kommunikation - integreret fieldbus kommunikationsmodul
Færre modeller - dækker langt den største del af dine doseringsbehov:
Fra 2,5 ml/h til 48 l/h
Kvalitet i konstruktion og test - pumperne er konstrueret i henhold til
ISO 9001 kvalitetsstandard og ISO 14001 miljøstyrings

mvh linux

---

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-10-02 08:45

pris?

Fra : Linux

Dato : 25-10-02 21:27

prøv lige at ringe til
Grundfos A/S - Poul Due Jensens Vej 7 - 8850 Bjerringbro
Telefon: 87 50 14 00 - Telefax: 86 68 37 17

og bed om salgsafdelingen de vil også kunne svarre dig på
hvor du kan købe sådan en fætter

Mvh. Linux

> [...]
> Thomas Schreiber - stall.dk
>
> "There are two things in life which are infinite. The univers, and humans

---

Fra : Carsten Gall

Dato : 25-10-02 15:28

Jeg fandt et link forleden, hvor husker jeg ikke.
http://www.ecotronics.de/shop/ under pumpen, der findes dosseringspumper,
og det i et lidt andet prisleje end dem fra Grundfos.

Der er selvfølgeligt også andre intersante ting på siden.

Carsten

Fra : kim & Jael

Dato : 25-10-02 17:43

Er der nogen der kunne forklare mig hvad doseringspumper i akvarie
sammenhæng bruges til?
Vh
Kim

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-10-02 17:41

Til at dosere sporeelementer og andre mineraler. Bruges mest i
saltvandsakvarier.