aOPEN SUCKS?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-02 21:56

Hej

Nu ved jeg ikke hvor meget tid, jeg snart har brugt på at hjælpe en kammerat
med at opdatere hans Aopen Ak33 bundkort.. Så den kunne køre stabilt..

Jeg hentede bios opdate inde på aopens side.. Men ingen oplysninger omkring
hvordan man opdatere den... Men efter noget hjælp herinde fra, fandt jeg
frem, på en kryptisk side hos aopen,, at man skulle downloade et flash
program... Det var bare det problem, at flashprogrammet ikke virkede.. Den
sagde noget med forkert bios.......

Så efter igen at have siddet i uendelig tider at kigget inde på deres
side.... Fik jeg en ide.. At kigge hos Abit, min bundkort producent.. Og
downloadede deres FLASHprogram...

Og ved i hvad.. Den kunne fanme uden problemer overhovedet,, flashe Aopens
bios...

Det er simpelhen for ringe, at der ikke står hvad man skal bruge til at
opdatere den bios, man netop har downloadet.. Ikke engang på downloade
siden, under bios versionerne, eller som readmefil i den downloadede bios...

Fra : Leony

Dato : 23-10-02 22:06

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hentede bios opdate inde på aopens side.. Men ingen oplysninger
omkring
> hvordan man opdatere den.

En rigtig god side:
http://www.abios.com/

> [...]
> opdatere den bios, man netop har downloadet.. Ikke engang på downloade
> siden, under bios versionerne, eller som readmefil i den downloadede

100% enig.
Synes også tit de sjusker med hvad der er anderledes (nyt) i BIOS.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : o&u

Dato : 24-10-02 09:32

On Wed, 23 Oct 2002 22:55:36 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote:

> [...]
>frem, på en kryptisk side hos aopen,, at man skulle downloade et flash
>program... Det var bare det problem, at flashprogrammet ikke virkede.. Den

ftp://ftp.aopen.com/pub/bios

Under ak33 finder man nyeste bios. Denne zip fil indeholder en exe fil
og det er flasheprogrammet. Det er da meget normalt. Det kan godt
være, at den exe-fil kræver meget konventionel dos-hukommelse, men så
må man downloade et dos 6.2 boot image, og slå himem og emm386 fra.

Det er meget normalt med den exe fil flasher, og du nævner abit. De
gør da det samme, med bat filer i zip-pakken.

Men man kan godt bruge awdflash.exe og den ligger iøvrigt i ak33
folderen på ftp.

Så der skulle ikke være nogen problemer.

mvh

John