MS Windows
briani 27239
Computerkvaler....
Fra : MicJen

Dato : 23-10-02 21:24

Hej!

Jeg har nogle problemer med min comp.

Det kan ske, når jeg starter et program, eller når jeg afslutter et program.
Som oftest sker det når det er Media Player 7.0, Outlook Express, men det
behøver ikke være noget MS-baseret program, det er det bare ofte! Det kan
ske når jeg lige har startet den op, eller når den har kørt i længere tid.

Det der sker er at min computer fryser, ligeså stille...Først kan jeg ikke
gøre noget, heller Ctrl+Alt+Del, men kun køre rundt med musen. Det ender med
at den fryser totalt. Så må jeg manuelt slukke og tænde for computeren igen,
og den starter op med at køre Scandisk (Det er jeg ved at være ret træt
af!!!). Ved 94-95% gennem scanningen af drev C skriver den som regel noget i
retning af at: "8.192 byte på drev C bla bla sandsynligvis filer der ikke
bliver brugt". Det hænder dog at filstørrelsen varierer med hhv. 16.384,
eller 24.576.

Så kan jeg vælge at gemme, slette eller ignorere. I starten valgte jeg at
gemme i en FILE000X.chk, men der står ikke andet end volapyk i den file. Jeg
åbner den med EDIT i DOS.

Jeg har prøvet at:

Update Windows fra Microsofts hjemmeside.
Undersøge for virus (med Panda antivirus online)
Undersøge for spy/adware (med Adware - som fandt en del, hvor det meste er
slettet nu - har ikke slettet det hele, da jeg var i tvivl om hvorvidt det
var noget Windows brugte - Adware kategoriserede det som "Other")
Geninstallere Windows (fra Windows - dvs. ikke formattere og dermed starte
forfra)
Har kørt fuldstændig Scandisk fra Windows, som ikke fandt noget galt...

Altsammen UDEN resultat, jeg er ved at løbe tør for ideér...suk...HJÆLP!

Specs.:
Win 98 SE
Abit BH-6 m. Cel. 600@900.
Diamond Viper 550
SB 128
C-drev: Seagate Barracuda ATA II, model ST310210A, FAT 32 format.
Andre HDD: 13,5 IBM, 80GB WD (men det er altid med C-drevet der er
problemer!)

Jeg ved ikke præcist hvornår problemerne startede, det er som om det bare er
blevet værre og værre med tiden.

Spørgsmålet er så om det er Windows, en virus, eller en Hardware fejl som
det hele skyldes...?

På forhånd tak for al mulig hjælp jeg modtager!

Mvh
Michael

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-10-02 21:28

> [...]
> gøre noget, heller Ctrl+Alt+Del, men kun køre rundt med musen. Det ender

Jeg har haft noget lignende under Win98SE, hvor computeren næsten låste
totalt, når den skulle læse eller skrive bestemte steder på en disk. Derfor
var det nogle gange umuligt at downloade større filer, da den så pludselig
ville blive meget sløv og miste forbindelsen og enkelte gange låse totalt.

Jeg har prøvet at installere Win98SE fra bunden uden at det hjalp, så jeg
tror at den har noget imod min hardware. Det var heller ikke kun 1 bestemt
disk det skete med.

Jeg opgraderede så til WinXP, og siden har jeg overhovedet ikke haft de
problemer. Måske var Win98 efterhånden for gammel til at køre min nye
hardware ordentligt. Jeg opgraderede jo forskellige hardwarekomponenter
løbende, og problemet opstod også kun langsomt.

> [...]
> gemme i en FILE000X.chk, men der står ikke andet end volapyk i den file.

Jeg plejer altid bare at slette dem, for man har alligevel ikke noget at
bruge det til. Det er næsten altid ubrugelige data, der ligger deri.

> Undersøge for spy/adware (med Adware - som fandt en del, hvor det meste er
> slettet nu - har ikke slettet det hele, da jeg var i tvivl om hvorvidt det
> var noget Windows brugte - Adware kategoriserede det som "Other")

Jeg har altid kunne slette alt, hvad AdAware fandt af mystiske ting. Det
tror jeg også fint at du kan gøre.

> Altsammen UDEN resultat, jeg er ved at løbe tør for ideér...suk...HJÆLP!

Har du nogle download-programmer kørende i baggrunden, som f.eks. edonkey
el. lign?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 23-10-02 22:51

"MicJen" <mgsj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Specs.:
> Win 98 SE
> Abit BH-6 m. Cel. 600@900.

Prøv at droppe OC i et stykke tid og se om det hjælper ;)

Fra : arc@na

Dato : 24-10-02 01:59

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> wrote in

> Prøv at droppe OC i et stykke tid og se om det hjælper ;)

Godt set! Den missede jeg totalt...

arc@na

Fra : Viggo

Dato : 24-10-02 12:29

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> wrote in message

"MicJen" <mgsj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Specs.:
> Win 98 SE
> Abit BH-6 m. Cel. 600@900.

Prøv at droppe OC i et stykke tid og se om det hjælper ;)

----------
Hvad er OC ?

Vh
Viggo

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 24-10-02 14:14

> Prøv at droppe OC i et stykke tid og se om det hjælper ;)
>
> ----------
> Hvad er OC ?

Oc betyder overclocking. Når der står celeron 600@900 skal det læses 600Mhz
at 900Mhz, dvs. en celeron 600, der er cloket til 900

Mvh
Rasmus

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 24-10-02 10:24

"MicJen" <mgsj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg har nogle problemer med min comp.

Hej MicJen.

Havde lidt samme problem for noget tid siden. Det viste sig at være fordi,
jeg havde sat Power management ( I XP) til at slukke for harddiskene efter 5
minutter. Samtidig havde jeg også HDsleep til at køre. Ved ikke om det er
aktuelt, men symptomerne lyder ligesom ved mig.

Håber det hjælper, der er ikke noget værre end når den går ned og man ikke
ved hvorfor..

Mvh
Rasmus