Skærme
Fijala 3554
Samsung 172T
Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 23-10-02 21:04

Er der nogen der har erfaring med denne skærm og spil og gosthing ?
Har selv tænkt på at købe sådan en lille ting.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Pedersen

Dato : 24-10-02 08:48

"Thomas Strøm Larsen" <tholar30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med denne skærm og spil og gosthing ?
> Har selv tænkt på at købe sådan en lille ting.

Hvis den specsmæssigt minder om 171P som jeg har, så er der ghosting som på
alle TFT'ere. Men det er bestemt til at leve med!

Mit største problem er bare, at Counter-Strike ikke understøtter 1280x1024
som er min skærms optimale opløsning... Så jeg halter igennem med 1280x960
hvilket får billedet til at proportionsforvrænge, men man kan vænne sig til
meget...

Skærmens ekstremt flotte 2D billede gør at jeg ikke vil købe en CRT igen.
Men jeg må sige at jeg overvejer en pc mere kun til spil...

/Hans

Fra : Tinky Winky

Dato : 24-10-02 18:56

> [...]
> hvilket får billedet til at proportionsforvrænge, men man kan vænne sig

Kan du ikke vælge at den skal lave sorte bjælker i stedet for at resize?

?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-10-02 09:37

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
skrev i en meddelelse news:ap9c74$r6s$1@sunsite.dk...
> Kan du ikke vælge at den skal lave sorte bjælker i stedet for at resize?

Jeg har prøvet, men ved ikke hvordan jeg skal få den til det...

> ?

Ja, en pc med CRT skærm...

/Hans Pedersen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-10-02 12:20

Hejsa

> Er der nogen der har erfaring med denne skærm og spil og gosthing ?
> Har selv tænkt på at købe sådan en lille ting.

Jeg har lige købt sådan en skærm, og jeg syntes det er lidt forskelligt fra
spil til spil... Delta Force er okay, men et spil som Unreal Tournament
ghoster så meget at det generer...

Så det er nok lidt et spørgsmål om kompromiser, en tft har jo andre fordele
som en crt ikke har :)

Mvh
Hans

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-10-02 14:47

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:apdtp3$jmp$1@sunsite.dk...
> [...]
> ghoster så meget at det generer...
>
> Så det er nok lidt et spørgsmål om kompromiser, en tft har jo andre fordele

Hej Hans
Der er noget med at hvis tft skærmen ikke kører i sin native opløsning vil man kunne
opleve ghostning, og mange spil vil lige ændre opløsningen på skærmen
så det kan være dette du oplever altså spil ændrer på opløsning så tft skærmen
ikke kører i native og derfor ghoster.
Prøv lige at kontrollere dette.
Kører selv crt så kan ikke kontrollerer men vil da gerne skifte til tft, når prisen kommer lidt ned.
Paul Ø. Sørensen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-10-02 14:55

Hej

"Paul Østerby Sørensen" <paul@sorensen.as> skrev i en meddelelse

> [...]
> opleve ghostning, og mange spil vil lige ændre opløsningen på skærmen
> så det kan være dette du oplever altså spil ændrer på opløsning så tft

Okay det viste jeg ikke...

Hjælper dvi også på ghostning?

Mvh
Hans

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-10-02 15:02

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:ape6rb$nrj$1@sunsite.dk...
> Hej

> [...]
Hej Hans
Det ved jeg ikke, men tror det ikke.
Paul Ø. Sørensen

Fra : Daniel Andersen

Dato : 26-10-02 15:46

Jeg har "hørt" der skulle være en anelse mere ghosting med DVI, men intet er
bekræftet. Kilden kunne jo være de stakler der ikke har DVI indgang, og
derfor skal finde på noget for at sætte dem i bedre position - Jeg aner det
ikke ;-D

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 26-10-02 18:10

Jeg har hørt det modsatte.
Det må vi jo næsten have på en prøve.

Mvh
Thomas

Fra : x-man

Dato : 30-10-02 00:14

Ghosting er en effekt der opstår som følge af, at LCD grid'ed har en
langsommere responstid end fosforbelægningen i almindelige skærme. Med andre
ord tager det længere tid at "tænde og slukke" de enkelte subpixels på en
LCD-skærm. Ghosting er en direkte følge af dette. Derfor optræder ghosting
KUN når der er bevægelse på skærmen. Responstid og Ghosting hører således
sammen! Skærme med hurtig responstid har mindre Ghosting (bemærk, at man
ikke altid kan stole på hvad producenterne angiver i spec.).

Det er derfor ligegyldigt om man bruger DVI eller den almindelige analog
indgang. Det er også ligegyldigt hvilken opløsning man anvender (eller om
skærmen kører i native-opløsning).

Notorisk skulle Samsung have de bedste responstider på markedet, og dermed
mindst ghosting.

Mvh.