Icon
Fra : AHR

Dato : 23-10-02 20:38

Hej

Kan nogen hjælpe mig med at lave et icon i addresselinien.

Jeg har lavet et *.ico icon vha. programmet Happyicon. Gemt det som 16x16
pixels og sat følgende linie ind i min html kode.

<LINK rel="shortcut icon" href="C:\Inetpub\wwwroot\favicon.ico">

Men det kan ikke når jeg åbner siden.

Hvorfor?

AHR

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-10-02 21:48

Wed, 23 Oct 2002 21:37:41 +0200, skrev "AHR" <spamahr@mail.dk>:

><LINK rel="shortcut icon" href="C:\Inetpub\wwwroot\favicon.ico">
>
>Men det kan ikke når jeg åbner siden.

Du skal være opmærksom på at stien peger på din harddisk, den vil
ikke kunne ses på nettet.

Du skal bogmærke siden før det kan ses eller også træk
standardikonet tre - fire gange ned i browservinduet.

Det skal være et rigtigt icon og ikke en omdøbt *.bmp.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-10-02 21:55

On Wed, 23 Oct 2002 21:37:41 +0200, "AHR" <spamahr@mail.dk> wrote:

><LINK rel="shortcut icon" href="C:\Inetpub\wwwroot\favicon.ico">

Du skal henvise til den sti, folk udefra kan hente filen på. Ligesom
når du fx linker til en webside eller et billede.

Prøv fx at rette adressen til blot /favicon.ico

(og bemærk så at funktionaliteten kun virker nu og da)

--
- Peter Brodersen

Fra : RJ

Dato : 24-10-02 00:15

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv fx at rette adressen til blot /favicon.ico
>
> (og bemærk så at funktionaliteten kun virker nu og da)

Du behøver faktisk ikke skrive nogen linje, iconet bliver automatisk indsat,
hvis det ligger i samme mappe som index/default filen på webserveren.

MVH
RJ
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.etrix.dk www.rojo.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-10-02 08:57

Hej

RJ wrote:
> Du behøver faktisk ikke skrive nogen linje, iconet bliver automatisk indsat,
> hvis det ligger i samme mappe som index/default filen på webserveren.

Så vidt jeg husker gælder det ikke Mozilla, den kræver linien.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Stiig L Hougesen

Dato : 24-10-02 16:38

Jeg har også forsøgt mig med at lave et ikon, men det går bare ikke.

Siden er www.hougesen.com og jeg har både uploaded iconet og indsat <LINK
REL="SHORTCUT ICON" HREF="favicon.ico"> i index.html i HEAD delen.

Jeg bruger winxp og IE60

Er der nogen der kan se hvad jeg gør galt?

Stiig

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-10-02 16:51

Hej Stiig

Stiig L Hougesen wrote:
> Siden er www.hougesen.com og jeg har både uploaded iconet og indsat <LINK
> REL="SHORTCUT ICON" HREF="favicon.ico"> i index.html i HEAD delen.
> Er der nogen der kan se hvad jeg gør galt?

Det virker hos mig (Mozilla 1.0.1). Men ellers prøv at ændre til

<LINK rel="shortcut icon" href="/favicon.ico">

("shortcut icon" med småt og en slash foran ikon-adressen. Indrømmet,
det er et vildt gæt, men måske det hjælper?...)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-02 17:06

Thu, 24 Oct 2002 17:38:29 +0200, skrev "Stiig L Hougesen"
<stiig@hougesen.com>:

>Jeg bruger winxp og IE60
>
>Er der nogen der kan se hvad jeg gør galt?

Det virker med ovennævnte kombination.

Prøv at trække standardikonet5 ned på din side tre - fire gange,
så kommer det frem.

Ellers skal du lave et bogmærke eller en genvej til siden, træk
ikonet ud på skrivebordet f.eks.