Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Polaroid 7500 Zic
Fra : AEK

Dato : 23-10-02 19:30

Hejsa !

Jeg har lige brug for et råd.
Jeg har længe gerne ville have et kamera.
Og hånden på hjertet, jeg aner ikke en pind om disse !

En af de lokale butikker har i denne uge Polaroid Zic 7500 på tilbud : 399
kr.
Vil det være et godt køb eller ?

Hvad jeg skal bruge det til :
Den SKAL tage gode billeder.
Jeg er ikke typen, der har tålmodighed til at indstille alverdens ting, når
der skal tages et billede.

Spørg endelig, hvis det kan hjælpe.

På forhånd TAK.

Venlig hilsen
Knudsen.

Denne mail er scannet af NAV2002 .

Fra : tc

Dato : 24-10-02 08:23

AEK wrote:

> Og hånden på hjertet, jeg aner ikke en pind om disse !

Det er fint - man skal starte et eller andet sted.

> En af de lokale butikker har i denne uge Polaroid Zic 7500 på tilbud : 399
> kr. Vil det være et godt køb eller ?

Kender intet til dette kamera, men her et et par tips:

1. Linsens kvalitet er grundlagt for et godt kamera. Der er rigtigt
mange faktorer i dette, men grundlæggende så kan der komme mere lys ind
i kamera'et jo større diameter på linsen. Jo mere lys, jo bedre
billedekvalitet og mindre sandsynlighed for rystede billeder.

2. Drift omkostninger - manger af de rigtigt billige kameraer er
såkaldte APS kameraer (også kaldet Advantix). Et film format opfundet og
ejeret af Kodak. APS kameraerne er for det meste billige og lidt
nemmerer at bruge (det er hovedsagligt nemt at skifte film) - tilgengæld
er filmen dyr både at indkøbe og få fremkaldt (da Kodak kan styre
prisen). Hvis du har tænkt dig at tage et enkelt billede i ny og næ, er
det nok løsningen. Hvis du vil tage lidt flere billeder, så er en et
almindelige ikke-aps 135mm kamera nok det smartest.

3. "Gode billeder" betyder manget forskellige ting for forskellige
mennesker. Hvis du vil købe et kamera til 400 kroner og syntes det er
gode billeder du har taget, så skal du passe på med at besøge fotokritik
sider, ellers vil du meget hurtigt opdage at der er en grund til at folk
betale en formue for deres kameraer (hver gang du lære et nyt ord er dit
næste kamera blevet 1-2000 kroner dyrer .

4. Læs en af de utallige guides til god fotografering, som findes på
nettet. Agfa's side er ret god så vidt jeg husker:
http://www.agfanet.com/en/cafe/photocourse/cont_index.php3
- det kan godt være at du ikke har tålmodighed til at indstille
alverdens ting, men der skal meget lidt til for at du kan tage billeder
som hæver sig op over de sædvanlige ferie billeder.

--
TC http://www.pbase.com/tc