MS Windows
briani 27239
Outlook 2002 (DK) starter langsomt op imod~
Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 23-10-02 19:18

Jeg har et problem med en maskine, som bruger ca. 30 sek. på at starte
Outlook. Der er ingen problemer når først Outlook er startet. Logges der på
samme mailbox fra anden maskine er der ingen problemer. Der køres både DNS +
WINS og serveren er desuden skrevet ind i HOSTS. Jeg går ud fra at det er
RCP-opslag (?) som er problemet? Hvis ja, hvordan checker jeg det?

System: WinXP SP1, Outlook 2002, Exchange 2000

---
Sigurd H. Madsen

Fra : Morten

Dato : 24-10-02 08:35

Du skal teste, at DNS rent faktisk KAN opløse dit mail-servernavn korrekt.

Outlook vil MEGET gerne bruge DNS, hvis den kan - så noget kunne tyde på et
DNS time-out i dit tilfælde.

/Morten

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 24-10-02 12:36

"Morten" <m_lyckegaard@FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote in message
> Du skal teste, at DNS rent faktisk KAN opløse dit mail-servernavn korrekt.
Det kan den ikke (nslookup, type=A, servername). Men der er ingen problemer
med at pinge maskinen.

> Outlook vil MEGET gerne bruge DNS, hvis den kan - så noget kunne tyde på
et
> DNS time-out i dit tilfælde.
Er alm. TCP/IP-rækkefølge for opslag (HOSTS, DNS, Netbios, Wins, Broadcast,
Lmhosts) ikke gældende? Jeg har tilføjet exchange-serveren i hosts-filen,
hvilket virker fint på alle andre maskiner.

---
Sigurd H. Madsen

Fra : Hanne Hansen

Dato : 29-10-02 03:31

Offline folders på den pågældende maskine??
--
Regards
Hanne Hansen

-please remove nojunk_ from my mail address -

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 31-10-02 01:02

"Hanne Hansen" <nojunk_hkh40@hotmail.com> wrote in message
> Offline folders på den pågældende maskine??

Offline folder er ikke aktiveret, hvis det er det du mener!? Eller er det et
forslag om at benytte offline-folders?

---
Sigurd Hibert Madsen