MS Windows
briani 27239
Bootmenu
Fra : Martin Aakjær

Dato : 23-10-02 18:21

Hej

Jeg har lige installeret Windows xp på min maskine. Jeg havde Windows 98SE
liggende i forvejen, så der blev lavet en bootmenu. Der er sådan set fint
nok, men sagen er den at jeg gerne vil havde den til at starte Windows 98 op
som default. Hvordan gør jeg det?

Her er boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

Mvh.

Martin Aakjær

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 23-10-02 19:02

Du kan indstille det i Control Panel|System|Advanced og så vælge
indstillinger for Startup & Recovery...i XP, vel og mærke...

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : Martin Aakjær

Dato : 23-10-02 19:54

Tak det prøver jeg.

Kristian Nejsum <nospam.foxbat@nork.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ap6o8j$icu$1@sunsite.dk...

Fra : "-=>>xXx

Dato : 24-10-02 07:23

Her er boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=C:\="Microsoft Windows"
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

Så er Windows 98 loaded som default!