Optræk af bådtrailer.
Fra : Poul T

Dato : 23-10-02 16:51

Når jeg skal trække den læssede bådtriler op af rampen,
lugter der forfærdeligt af brændt kobling.

Er det ikke bedre at koble traileren af efter at båden er læsset på,
derefter køre bilen op på plant område og så trække traileren derop ved
hjælp af spillet?

Hvad syntes I?

mvh

Poul

Fra : glenn007

Dato : 23-10-02 19:00

Hvad med at slippe koblingen helt i stedet for at file på den ?

Men selvfølgelig er det altid bedst at trække en sådan tung last hvis
bilen holder plant. For så skal bilen ikke både trække sig selv og båden
men kun båden, og hvis der er et spil...så brug det og spar på
koblingen.

Glenn

http://www.kandu.dk/

Fra : Casper Mønster

Dato : 23-10-02 21:09

"glenn007" <glenn007.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen holder plant. For så skal bilen ikke både trække sig selv og båden
> men kun båden, og hvis der er et spil...så brug det og spar på

Eller køb en Toyota LandCruiser, der er koblingen testet på en 18 grader
stining med fuld læs og en trailer på 3500 kg.

/Casper

Fra : Tim Sørensen

Dato : 24-10-02 07:43

"Casper Mønster" <news@monster.dyndns.dk> wrote in message
> Eller køb en Toyota LandCruiser, der er koblingen testet på en 18 grader
> stining med fuld læs og en trailer på 3500 kg.

Wow.... Imponerende :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : glenn007

Dato : 24-10-02 09:27

Hvilken båd er det egenligt du har ? jeg er bare nysgering, det lyder
som en større sag irker knappen Tilpas ikke i søgefunktionen og funktionen

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul T

Dato : 24-10-02 20:37

Jamen den er ikke så stor, bare 16 fod.
Problemet er nok, at hvis jeg bare slipper koblingen, spinner forhjulene
rundt og så er jeg lige langt.

mvh

Poul

Fra : Lars Clement

Dato : 01-11-02 10:07

Jeg hiver selv en nordan 18 op ad en stejl rampe med en lille fiat. Min
erfaring er : slip koblingen hurtigt, måske glideer dækkene, men det er
billigere end koblingen

Fra : glenn007

Dato : 02-11-02 12:07

Min erfaring er at hvis man har en forhjulstrukken bil så kan man med
fordel bakke op ad stejle bakker. Derved undgår man for meget spind. (
specielt hvis det er iskørsel man kører og det virker vel derfor også
med optrækning af både )

Glenn

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul T

Dato : 04-11-02 21:34

> [...]
> fordel bakke op ad stejle bakker. Derved undgår man for meget spind. (
> specielt hvis det er iskørsel man kører og det virker vel derfor også

jamen så skal jeg jo bare flytte jydekrogen om foran køleren??!!

mvh

Poul

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-11-02 07:13

Hvorfor ??

Du skal da bare køre 'lidt' længere ned af rampen end du plejer.....

Og så er iltflasker en rigtig god ide hvis dine matroser er for lang tid om
at sejle påden hen på din trailer.

PS: Det anbefales at du øver dig i at bakke med din trailer inden du
begynder, for man kan godt blive lidt stresset i ovennævnte situation.

/HHA