Downloadfolder ?
Fra : Martin

Dato : 23-10-02 16:43

Hej

Hvordan laver man smartest en mulighed for at de mere erfarne besøgende kan
downloade mange pdf filer på een gang ?

Jeg har en folder \downloads\ med pdf'er som der er linket til fra sitets
sider. Her kan "ikke teknonørder" læse pdf'erne. Men jeg ville også gerne
have at der gives mulighed for at downloade hele eller udvalgte filer af
folderen. Nu har jeg bare lavet et link til folderen hvor man ser det rå
index, men dette giver jo kun mulighed for at gemme een fil ad gangen.

Er løsningen at lave en "anonymous ftp" ? ..og hvordan laver jeg denne uden
at brugeren skal taste brugernavn/pw og hvor der ALENE kan downloades fra ?
(jeg bruger webhotel og ikke egen server)

Nogen gode bud ?

På forhånd tak

--
Med venlig hilsen Martin
Nybegynder i html og css - men synes at det er sjovt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-10-02 17:23

Martin skrev:

> Hvordan laver man smartest en mulighed for at de mere erfarne
> besøgende kan downloade mange pdf filer på een gang ?

Læg dem i en zip-fil.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin

Dato : 24-10-02 00:44

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in

> Læg dem i en zip-fil.
Jo tak men der vil blive flere hundrede MB og det vil skabe redundans.
Kan man lave en dynamisk listning med checkbox for hver fil, og så en
download knap ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-02 01:24

Martin skrev:

> Jo tak men der vil blive flere hundrede MB og det vil
> skabe redundans.

Hvis det er så store datamængder skulle du måske lægge det til
download via ftp.

> Kan man lave en dynamisk listning med
> checkbox for hver fil, og så en download knap ?

Jeg tror ikke at man kan lave et push med flere downloadfiler. Man
kan lave noget med et popupvindue for hvert dokument (og så en side
der åbner x popupvinduer på en gang) - men jeg tror ikke det er
særlig effektivt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-10-02 18:09

Martin wrote in <ap6g2k$569$1@sunsite.dk>:
> Hvordan laver man smartest en mulighed for at de mere erfarne besøgende
> kan downloade mange pdf filer på een gang ?

Du har en side, med links til alle filerne. Det skulle gerne være nok.

Jeg plejer at bruge wget. Den høvler vældigt nemt alle filerne ned, som der
er linket til. Evt. kan jeg lige "suge" html-filen ned, og fjerne de links
til de ting jeg ikke vil downloade.

Der er også nogle download-managere som kan noget smart. Jeg tror det er
FlashGET, som giver mulighed for at vælge "Download All" når man
højreklikker på siden. Så for man en liste over de ting der er linket til,
og kan evt. fjerne krydser ved det, man ikke vil have.

> Er løsningen at lave en "anonymous ftp" ? ..og hvordan laver jeg denne
> uden at brugeren skal taste brugernavn/pw og hvor der ALENE kan downloades
> fra ? (jeg bruger webhotel og ikke egen server)

Så skal du spørge webhotellet.

--
Mvh.

Niels Andersen