Spyware ??
Fra : SpookiePower

Dato : 23-10-02 13:34

Jeg har lige kørt programmet ad-aware med den nyeste opdatering.
Jeg fik en masse ting frem og er itvivl om hvad jeg kan slette. Bla
gik disse fire nedenstående navne igen mange gange. Jeg har selv
prøvet at søge på google for at finde ud af noget omkring disse.

Aureate
BrilliantDigital
Cydoor
UCmore

Cydoor ser ud til at være spyware. BrilliantDigital kan jeg ikke lige finde
ud af, selv
om jeg kan finde deres hjemmeside. Aureate har også en hjemmeside men
den er nede hos mig. UCmore ser ud til at være et søgeværktøj.

Kan jeg lave ad-aware slette disse programmer, eller skal jeg lade dem være
?

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 14:16

SpookiePower skrev:

> Kan jeg lave ad-aware slette disse programmer, eller skal jeg lade
> dem være ?

Jeg lader altid Ad-Aware slette alt hvad den finder og har endnu
ikke oplevet problemer på den konto. Hvis et program ikke virker
efter at du har fjernet spyware-delen så må du overveje med dig selv
om du vil fortsætte med at bruge det program og acceptere spywaren,
eller om du vil droppe programmet helt. Her er jeg ikke et sekund i
tvivl om hvad jeg ville vælge og det er det sidste.

Madsen.

Fra : Per.K

Dato : 24-10-02 15:12

> [...]
> eller om du vil droppe programmet helt. Her er jeg ikke et sekund i
> tvivl om hvad jeg ville vælge og det er det sidste.

Jeg har haft en grum oplevelse med ad-aware, den hitter ikke alt.
Bliv ikke shokket når du prøver at scanne din computer igennem med Spybot
som du kan hente her http://security.kolla.de/
Den kan også hitte trojanere, hvis man frygter at man har sådan noget
liggende.

Venligst Per

Fra : Madsen

Dato : 24-10-02 15:38

Per.K skrev:

> Bliv ikke shokket når du prøver at scanne din computer igennem med
> Spybot som du kan hente her http://security.kolla.de/

Det vil jeg da lige prøve og håbe på at jeg ikke bliver chokket.
Tak for tippet. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-10-02 17:26

Per.K skrev:

> Jeg har haft en grum oplevelse med ad-aware, den hitter ikke alt.
> Bliv ikke shokket når du prøver at scanne din computer igennem med
> Spybot som du kan hente her http://security.kolla.de/

Det ser ud til at den finder mere end Ad-aware, ja.
Den fandt 109 problemer her. De fleste af dem er BackWeb Lite.

Madsen.

Fra : Lars

Dato : 23-10-02 15:25

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in

Hej Spookie

Som altid er www.google.com din ven. Brilliant Digital blev
indbygget i Kazaa og din maskine kan hijackes til at være med
i et distribueret netværk. De vil bruge det til at udsende
reklamer og finde ud af, hvordan brugerne reagerer på disse.
Noget snavs efter min mening.

Læs bl.a. http://www.salon.com/tech/feature/2002/04/26/hollings_spyware/?x

Jeg har endnu ikke oplevet, at det giver problemer at slette
de ting, som AdAware og Spybot finder. Dermed ikke sagt, at alting
virker, som det skal, men hey....du Googler vel om programmerne
inden, at du installerer dem eller ... ??

mvh Lars

Fra : Per, Odense

Dato : 23-10-02 18:50

I news:ap64vi$1b3o$1@news.cybercity.dk , skrev SpookiePower
<boxjunk2600@hotmail.com> , bl.a. :
> [...]
> den er nede hos mig. UCmore ser ud til at være et søgeværktøj.
>
> Kan jeg lave ad-aware slette disse programmer, eller skal jeg lade

KaZaa virker ikke hvis du sletter deres spyware, men du kan bruge KaZaaLite
der kører uden spyware.
--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : John

Dato : 25-10-02 16:07

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gik disse fire nedenstående navne igen mange gange. Jeg har selv
> prøvet at søge på google for at finde ud af noget omkring disse.

BrilliantDigitalEntertainment = BDE er spyware....og kommer sikkert fra
Kazaa. Den er ondartet. I den forstand, at den stjæler båndbredde. Ligeså er
Cydoor. Den kommer vist via Edonkey??
--
MVH
John K Hansen

Fra : Svenning

Dato : 22-11-02 10:03

> Ligeså er Cydoor. Den kommer vist via Edonkey??
Nej. Ved installation af eD2k kan man selv vælge den til/fra.

Fra : Anders Lund

Dato : 22-11-02 17:56

Svenning <svenningjohansen@hotmail.com>, wrote in

> Nej. Ved installation af eD2k kan man selv vælge den til/fra.

Så kan del vel også komme fra Edonkey...

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix