Formmail / shoppingcart
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-02 13:19

Hej
Jeg er lige begyndt at lave en hjemmeside i Frontpage 2000, men har
nogle problemer som jeg håber at en eller anden venlig sjæl kan give
mig lidt hjælp med.
Sagen er at jeg prøver at lave en form på siden, således at folk kan
give feedback.
Jeg er hos Stofanet, og de har som hjælp lavet en simplicifiseret html
kode på deres web som man skulle kunne bruge. (se nedenstående)

Eksempel
Her ses et meget simpelt eksempel på, hvordan man kan lave en form,
som folk kan bruge til at sende en e-mail direkte fra hjemmesiden.
Mailto-programmet tager alle sine parametre fra variable i formularen,
som det er vist længere nede.

Din e-mail adresse:
Dit navn:
Brev:

En simplificeret version af HTML-koden for ovenstående ses her.

<FORM METHOD=POST ACTION="/cgi-bin/mailto">
<INPUT TYPE=Hidden NAME=recip VALUE="din-email@mail1.stofanet.dk">
<INPUT TYPE=Hidden NAME=subj VALUE="Mail fra homepage">

Din e-amil adresse: <INPUT TYPE=Text NAME=from><BR>
Dit navn: <INPUT TYPE=Text NAME=name><BR>
Brev: <TEXTAREA NAME=body ROWS=8 COLS=40></TEXTAREA>

</FORM>

Mit problem er bare at selvom jeg paster koden og sætter den ind på
min hjemmeside, sker der ikke en osv.osv.
Det eneste jeg får frem er bare kodningen og det kan jeg jo ikke bruge
til noget.
Jeg HAR prøvet at sætte den ind under html visning, og så checke på
normal, og preview, men det gjorde heller ingen forskel.

På forhånd tak for hjælpen...
Hilsen
Finn

Fra : Wierd-Al

Dato : 23-10-02 14:28

Hej..
Er det ikke fordi FP laver < og > om når du bare paster dem ind?

Wierd-Al

Fra : Leon Jessen

Dato : 23-10-02 14:53

<Cowboy> skrev:
> Mit problem er bare at selvom jeg paster koden og sætter den ind på
> min hjemmeside, sker der ikke en osv.osv.

Hvis du paster direkte herfra, skal du lige have det forbi en notesblok.

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk