Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt billede ønskes
Fra : Foto Gerlach

Dato : 23-10-02 12:35

Ønskes :
1 stk. Rigtig godt billede. Sommer motiv med legende børn, flotte farver
evt. sammen med et kæledyr. Det skal være et "glad" billede og være i 2:3
højkant format.

Der må vel være nogle i denne gruppe der har taget et "super godt billede"

Med Venlig Hilsen
Foto Gerlach i Aalborg

Fra : ab

Dato : 23-10-02 13:29

Foto Gerlach wrote:

> Der må vel være nogle i denne gruppe der har taget et "super godt
> billede"

Det må du kunne finde her på: http://www.photo-gallery.dk/ - ellers er jeg
sikker på, at der hurtigt kan laves et stort udvalg at vælge imellem.

Jeg skal skynde mig at understrege, at jeg hverken har økonomiske eller
andre interesser i at henvise.

ab

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-10-02 15:02

ab wrote:

> Det må du kunne finde her på: http://www.photo-gallery.dk/ -

Det er pænt af dig at henvise, men jeg tror ikke at Gerlach
finder det han søger på Photo-Gallery.dk, det er nok meget
mere sansynligt, at nogen private har netop et sådant motiv af
deres børn sammen med deres kæledyr.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 23-10-02 23:33

> Det er pænt af dig at henvise, men jeg tror ikke at Gerlach
> finder det han søger på Photo-Gallery.dk, det er nok meget
> mere sansynligt, at nogen private har netop et sådant motiv af
> deres børn sammen med deres kæledyr.

Hvis han skrev hvorfor han søgte sådan et billede, kunne man måske forstille
sig at flere ville være mere villige til at stille et billede til hans
rådighed..

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-10-02 00:03

"Tholo - www.tholofoto.dk" wrote:

> Hvis han skrev hvorfor han søgte sådan et billede, kunne
> man måske forstille sig at flere ville være mere villige
> til at stille et billede til hans rådighed..

Ja det er nok en rigtig god idé, for det motiv han efterlyser,
er som jeg har nævnt, et motiv man typisk skal finde i private
fotoalbums.

Og folk vil vide besked hvad deres private optagelser skal
anvendes til, og hvis de finder formålet sympatisk, så plejer
der ikke at være de store problemer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Foto Gerlach

Dato : 24-10-02 08:40

Beklager det bliver rettet :

[...]

Formål : Billedet skal bruges til vores disk, hvor vi kan vise vores kunder
de forskelige formater vi tilbyder. Det nuværende billede er slidt og vi
ønsker ikke at bruge det samme billede igen. Derfor skal det være et billede
der appelere til alle. Det kan muligvis også komme på tale at bruge det på
t-shirts eller andre billede eksempler. Billederne vil kun blive brugt med
accept fra fotografen og efter god smag.

Med Venlig Hilsen
Foto Gerlach i Aalborg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-10-02 11:23

Foto Gerlach wrote:

> Formål : Billedet skal bruges til vores disk, hvor vi kan vise
> vores kunder de forskelige formater vi tilbyder. ...cut...

Det bekræftiger jo min antagelse, du er på jagt efter et typisk
privat foto, og det skal netop være i den samme genre som dine
private kunders billeder, så de kan blive inspireret til en
forstørrelse af deres egne billeder...

Hva' med om du udskrev en foto-konkurrence, med en passende stor
"gullerod" som 1ste præmie.

Jeg kan naturligvis ikke love dig noget, men du kunne evt. prøve
at snakke med Martin der driver http:www.fotokritik.dk - han
kører vist en månedens konkurrence, næste måneds konkurrence
kunne jo handle om dit emne - og du kom med præmien.

Det er faktisk sådan, at den danske fotobranche slet ikke har
opdaget, at der findes flere gode store danske foto-sites, som
har erstattet de traditionelle fotoblade.

Du kan også læse lidt her i gruppen, så vil efter 14 dage ha'
erfaret, at de danske fotohandler går glip af et enormt stort
antal kamera handler, Internettets brugere køber deres grej i
tyske on-line butikker, fordi vi i Danmark har en moms, der er
konkurrence forvridne, det var vist ikke ideen med det åbne indre
marked i EU.

Det er for mig at se, helt ufatteligt at den danske fotobranche
ikke har gjort noget, det virker som om holdningen er, at den
sidste mand lukker og slukker...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars [8210]

Dato : 24-10-02 11:58

Klip

> [...]
> tyske on-line butikker, fordi vi i Danmark har en moms, der er
> konkurrence forvridne, det var vist ikke ideen med det åbne indre

- Hej Niels

Det er skisme ikke bare momsen der kan forklare prisforskellene mellem
Tyskland og Danmark!
Jeg kan nemt tage en af de to-tre daglige busser til Hamburg for retur små
400 kr. ved enhvert indkøb af fotoudstyr - og holde pengene hjemme.

Mit eksempel er stadig EOS D60 Dkr. 17.475 i ( 2.330 Euro a' 7,5 Dkr.hos
www.camera-discount.de )
- koster 21.861 Dkr hos
pc-netto
21.870 hos
kamerahuset
stigende til 25.728 hos
Databutikken.com (SE)

- forskellen er 4.386 Dkr. ......

så de danske fotohandlere MÅ tage sig ret så meget SAMMEN hvis de vil have
min handel.....og mange af dem jeg kender...

Mvh

Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-10-02 12:33

"Lars [8210]" wrote:

> Det er skisme ikke bare momsen der kan forklare prisforskellene
> mellem Tyskland og Danmark!

Det er jo nok fordi der er lavere omkostninger ved at drive en
internetbutik, men når alle danske fotobutikker er lukket, så
skal vi til at betale 50 til 100 kr i ekspedition og
forsendelsesgebyr, og vente i flere dage på pakken, når vi skal
købe fototilbehør.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : 2rb1

Dato : 24-10-02 15:25

Du skriver: Formål : Billedet skal bruges til vores disk, hvor vi kan vise
vores kunder
de forskelige formater vi tilbyder.
Da det er en form for reklame som i sandsynligvis tjener penge på,
indirekte - var det så ikke en ide' at betale for et billede?

Mvh. 2rb1