MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Reinstallation af Win2k i dos
Fra : Jacob Gunst

Dato : 23-10-02 11:53

Jeg har just formateret en stationær computer og har boote cd-drevet i dos.
Når jeg vælger setup.exe på installations cd-en får jeg følgende
fejlmeddelse: "Programmet kan ikke køres i dos"
Hvilken installationsfil skal jeg vælge for at installere Win2k?

På forhånd tak

Jacob

Fra : Klitgaard

Dato : 23-10-02 12:21

"Jacob Gunst" <gunst@studi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejlmeddelse: "Programmet kan ikke køres i dos"
> Hvilken installationsfil skal jeg vælge for at installere Win2k?

Du skal ind i mappen der hedder "i386". Installationsfilen hedder winnt.exe

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-10-02 12:32

Wed, 23 Oct 2002 12:53:16 +0200, skrev "Jacob Gunst"
<gunst@studi.dk>:

>Når jeg vælger setup.exe på installations cd-en får jeg følgende
>fejlmeddelse: "Programmet kan ikke køres i dos"
>Hvilken installationsfil skal jeg vælge for at installere Win2k?

Tjah, når du booter på cd'en så burde du automatisk få
installationsmulighed.

Ellers winnt.exe i i386-mappen.
Det kan kraftigt anbefales at kopiere i386-mappen over på
harddisken og installere derfra.

Fra : Fido-dk

Dato : 23-10-02 12:41

den hedder winnt

men kør lige en smartdrv først ellers tager det evigheder....

--

Fido-dk

Fjern remove i mail adresse hvis du vil maile til mig...

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 23-10-02 12:54

Jeg mener, at kunne huske, at det er muligt at lave 4 startdisketter, som
skal bruges til installationen.
Kig lidt efter det på cd-en.

Fra : Jacob Gunst

Dato : 23-10-02 14:53