Mere bambus
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 23-10-02 11:20

Hejsa
Inspireret af gruppens snak om den populære stuebambus, hentede jeg lidt
bambus ind fra haven. Min have er stærkt plaget af bemeldte plante, de
forrige ejere havde plantet en hel hæk af dem, der selvfølgelig blomstrede
og gik ud. Skidtet er umuligt at grave op, og har kastet millioner af frø,
som nu er begyndt at spire. Men så kan kattene da have lidt gavn af dem.
Sådan nogle unge planter har ikke ret meget rod, så de er nemme at hive op
(det er nok også derfor, de så hurtigt tørrer ud).

Kattene har taget meget godt imod ideen (se hvad Emily siger her:
http://makeashorterlink.com/?G18C65732 ), selv om de ikke har "voldspist"
ligesom Katrines katte *S*.

Og så er planten jo også god at lege med. Men ikke så god, at den har
kunnet holde dem fra deres yndlingsplante: En lille plante med mørkegrønne
blade med lyse bladribber. Jeg har lige købt den og plantet den om i en
større potte, men det er næsten umuligt at finde et sted til den, hvor
kattene ikke kan komme. Af en eller anden grund mener de nemlig, at planten
skal graves op af potten så hurtigt som muligt. Ikke spises, bare graves op
og smides ved siden af potten. Hvorfor??

Senest har jeg sat den på en boghylde på et sjældent brugt værelse. Næste
gang jeg kom ind på værelset, lå alle bøgerne på gulvet *suk*.

Mvh. Else.

Fra : Camilla

Dato : 23-10-02 18:05

Hvor er det dog en dejlig kat!
Hvad er der så godt ved den bambus? Og er det noget der hjælper kattene lige
som det der græs? For græsset havde ingen succed hjemme hos os.

Fra : Bjørn S

Dato : 23-10-02 18:31

"Camilla" <camillan@huleboer.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det dog en dejlig kat!
> Hvad er der så godt ved den bambus? Og er det noget der hjælper kattene
lige
> som det der græs? For græsset havde ingen succed hjemme hos os.

Det regulerer mavsen. 3 tyg også gulp gulp ;-$
Jeg købte "autorisert" Vitakraft "dyrk selv" græs sammen med en plante min
blomsterpusher kaldte kattebambus, nu er kattegræsset vissent og urørt,
bambusen er stadigt et hit, selv når der kun er en vissen tør kvast tilbage.
Der er også forskel på de forskællige typer græs man kan købe, noget kaldes
Nilgræs, det er meget stivt og spidst... kattene brækker sig af det, og
spiser videre, men det ser lidt hårdt ud for fordøjelseskanalene.

/Bjørn og Hiss, sidstnævnte i koma på et lammeskind foran radiatoren.