Thygesen wrote in <ap5rbn$5h$1@sunsite.dk>:
> Findes der nogen standart for hvordan man skal angive sine keywords i
> metatags. Nogen skriver dem bare med mellemrum, andre adskildt med komma,
> samt mellemrum og nogen adskiller kun med komma.
I HTML-standarden er der ikke angive hvilke navne der bruges, eller hvordan
de brugers. Dermed hersker der totalt anarki. :)
Blandt eksempler på brugen af meta-tagget nævner de dog "keywords", netop af
hensyn til søgemaskiner.
http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#edef-META
(Scroll ned til "META and search engines")
De bruger selv både komma og mellemrum i eksemplerne.
Jeg kan godt se det smarte i at bruge så få tegn som muligt, ved kun at
bruge ét tegn. Men der er ikke nogen standard for hvor lang strengen må
være, så der er ikke nogen grænse man skal "knibe sig under".
Desuden tror jeg at antallet af keywords er vigtigere end længden af dem.
Jeg ved også at for mange søgemaskiner har de mindre værdi, jo flere der
er.
Mit forslag er altså: Brug nogle få og veludvalgte keywords. Lav et sæt
keywords til hver side, eller sæt kun keywords på fx. forsiden.
Når du angiver dine keywords, så gør det bare på en læsevenlig måde. Om ikke
andet bliver det rarere at vedligeholde, og jeg tvivler på at der skulle
være nogen nævneværdig ulempe ved det.
--
Mvh.
Niels Andersen
(la nels. anersyn.)