Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Fuldkommen Newbie ?
Fra : FC

Dato : 23-10-02 19:37

Hej

Dette er næsten pinligt at spørge om.
Når man skal rengøre en crt skærm, kan man så bare bruge en fugtig klud?

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 23-10-02 10:44

"FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Dette er næsten pinligt at spørge om.
> Når man skal rengøre en crt skærm, kan man så bare bruge en fugtig klud?

Ja, og tør efter med en tør klud.

M.v.h.

Fra : Peter

Dato : 23-10-02 15:55

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3db66f32$0$799$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message

> Ja, og tør efter med en tør klud.

Hvordan rengør man en tft?

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 23-10-02 17:02

"FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> skrev

> Dette er næsten pinligt at spørge om.
> Når man skal rengøre en crt skærm, kan man så bare bruge en fugtig klud?

Det er næsten lige så let som at stille sit ur (hint-hint!! :

Tør skærmen over med en blød, fugtig (altså ikke sjaskvåd) klud. Brug evt.
lidt mild opvaskemiddel i vandet du bruger til at vride kluden op i. Tør
efter med et tørt bomulds-viskestykke. På den måde undgår du striber.

mvh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 17:14

Chuke Mimergolf skrev:

> Det er næsten lige så let som at stille sit ur (hint-hint!! :

Det er sikkert ikke uret, men tidszonen der er stillet forkert.
Sådan går det som regel når man blindt svarer ja til alt under
installationen af et engelsk styresystem. ;)

Sådan her skal det stå 'FC':
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/timezone.png>

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 23-10-02 18:03

>Det er sikkert ikke uret, men tidszonen der er stillet forkert.
>Sådan går det som regel når man blindt svarer ja til alt under
>installationen af et engelsk styresystem. ;)

Selvom man svarer JA, så kan man jo godt lige rette det til
bagefter.....:)

--
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 21:05

Dr. Ralph skrev:

> Selvom man svarer JA, så kan man jo godt lige rette det til
> bagefter.....:)

Correctumundo. :)

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 00:52

"FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message
> Dette er næsten pinligt at spørge om.
> Når man skal rengøre en crt skærm, kan man så bare bruge en fugtig klud?

Jeg synes bestemt ikke du skal føle dig pinlig

Jeg bruger med stor fornøjelse en omgang eddike.... Jeg fik faktisk tippet
af Epson, som jeg har købt scanner hos.. De sagde tør af med eddike, og en
tør klud bagefter

Fra : Madsen

Dato : 24-10-02 01:23

Bjarke Hansen skrev:

> Jeg bruger med stor fornøjelse en omgang eddike....

Er du sikker på om ikke eddike kan ødelægge antirefleksbehandlingen
eller coatning på visse skærme? Der er meget stor forskel på hvor
holdbar den coatning er fra model til model, så eddike turde jeg
ikke at bruge på min skærm.
Muligvis er jeg paranoid, men her bliver der aldrig brugt andet end
en tør blød klud som højest er fugtet med noget lunkent vand, hvis
der er større pletter som ikke kan gå af uden.

Madsen.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-10-02 15:48

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns92B118502D346copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]
> en tør blød klud som højest er fugtet med noget lunkent vand, hvis
> der er større pletter som ikke kan gå af uden.

Hej til alle
Jeg bruger en meget blød microfiberklud (til brillerens) det virker bare perfekt
kan helt klart anbefales, prøv det prøv det.
Paul Ø. Sørensen