- Krigen 1864 -
Fra : NielsAageSpecht

Dato : 24-10-02 10:21

Hej NG!

I forbindelse med søgning af een af mine aner, der var soldat og faldt i
krigen 1864 i slaget om Als, har jeg fået oplyst at der på Assistents
Kirkegården i Odense findes monument over de 76 danske soldater, der døde på
lazaretter i Odense under krigen. Er der nogen der aner, til hvilket
kirkesogn denne Assistents kirkegård hører og om de døde blev indskrevet i
de pågældende sognes kirkebøger.

Venlig hilsen

Niels Aage Specht
nielsaagespecht@vip.cybercity.dk

Fra : Ole Damgaard

Dato : 23-10-02 16:17

"NielsAageSpecht" <nielsaagespecht@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er der nogen der aner, til hvilket
> kirkesogn denne Assistents kirkegård hører og om de døde blev indskrevet i

Den hører næppe under noget kirkesogn. Assistens-kirkegårdene - var netop
assistancekirkegårde, der blev oprettet udenfor byerne for at aflaste de
overfyldte kirkegårde inde i byernes sogne. Derfor må den vel betragtes som
en fælleskirkegård for de forskellige odense-sogne.
mvh ole

Fra : Henrik Hestbech

Dato : 24-10-02 09:25

Hej Niels Aage.

Du er forud for din tid (eller i hvert fald er din dato på computeren)

MVH Henrik