Speedstream 2610 ... !?!?
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-02 10:26

Da jeg først fik mit adsl fik jeg en Speedstream 2610 router, men da jeg gik
over til BoomTown kunne jeg kun få Cisco 806 - Speedstream routeren leveres
ikke på denne type forbindelse...

Cisco routeren og de jeg har haft fingre i siden har dog voldt mig et
problem. Jeg har en server stående på mit LAN som hoster lidt websites osv.
dem kan jeg ikke tilgå via browseren fra de andre PC'er på LAN'et, fordi de
åbenbart kun kan DNAT'e trafikken ud, og ikke ind igen - har jeg ladet mig
fortælle!

Men da jeg havde en Speedstream router mener jeg at det var anderledes ...
Er det ikke rigtigt at man uden problemer kan tilgå domæner som man selv
hoster på sit LAN gennem denne !?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-10-02 12:10

On Wed, 23 Oct 2002 11:26:20 +0200, "[7741]Peter Farsinsen"
<spam_at_farsinsen.dk> wrote:

> Cisco routeren og de jeg har haft fingre i siden har dog voldt mig et
> problem. Jeg har en server stående på mit LAN som hoster lidt websites osv.
> dem kan jeg ikke tilgå via browseren fra de andre PC'er på LAN'et

Det er rigtigt, at du ikke fra LAN'et kan tilgå serveren på dens
eksterne adresse. I stedet kan du rette din interne DNS (hvis du
kører det) til den interne adresse, eller alternativt bruge en
host-fil, der peger på den interne adresse.

-A

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-02 12:17

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev..."

> [...]
> kører det) til den interne adresse, eller alternativt bruge en
> host-fil, der peger på den interne adresse.

Jeg kører intern DNS nu, hvilket virker helt fint ... men da jeg havde min
Speedsteam router mindes jeg at det virkede uden noget som helst, altså
hosts filer, dns server eller lign.. Da jeg forleden fik hjælp til at sætte
min dns server op i d.e.s.unix fik jeg at vide at nogle routere understøtter
DNAT begge veje, altså både ind og ud af routeren ... spm. går vel egentlig
på om speedsteam routeren kan dette!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-10-02 12:51

On Wed, 23 Oct 2002 13:17:28 +0200, "[7741]Peter Farsinsen"
<spam_at_farsinsen.dk> wrote:

> Jeg kører intern DNS nu, hvilket virker helt fint ... men da jeg
> havde min Speedsteam router mindes jeg at det virkede uden noget
> som helst

Tja, men sådan er det altså med en Cisco-router.

> Da jeg forleden fik hjælp til at sætte min dns server op i d.e.s.unix
> fik jeg at vide at nogle routere understøtter DNAT begge veje, altså
> både ind og ud af routeren ...

Det har egentlig ikke noget med DNAT at gøre.

> spm. går vel egentlig på om speedsteam routeren kan dette!

Du mener "Cisco-routeren", ikke?

-A